Autor: Dick Publikováno: 21.února 2007 |
Bonez Adventures: Fulaova hrobka je zajímavou kombinací hned několika žánrů, z nichž největší prostor dostává adventura a RPG. Úplně první level atakuje vaši logiku, kdy po vás vyžaduje pro další postup používání nalezených předmětů nebo dialogy s lidmi. Hned o level dál nastane obrat o 180 stupňů a namísto klasické adventury tu rázem máme akční RPG, které jakoby hodně opisovalo od Diabla – základem všeho je klasická hack'n'slash rubanice nepřátel, do toho se přidá sbírání předmětů a lektvarů z všudypřítomných nádob, vylepšování vašich vlastností, učení se prvních kouzel a tak dále a tak dále. Každopádně i v dalších fázích hry není dáno adventurním prvkům vale a stále je tu máme (byť v mnohem menší míře) zastoupeny. Ze hry je cítit snaha autorů o nabídnutí co nejrozmanitějšího herního zážitku, ovšem v tomto případě se to poněkud míjí účinkem. Mám tím na mysli onu žánrovou rozmanitost, která ve výsledků působí poněkud povrchně. Od každého dostanete sice něco, ale ve výsledku to vaše hráčské chutě nenasytí natolik dokonale, jako kdybyste si dávali jen pokrm jednoho druhu. Zkrátka a dobře, při takovém žánrovém rozsahu nelze uspokojit všechny a vždycky se najde někdo, kdo proti tomu bude mít výtky. Například rozvíjení postavy nebo používání kouzel ve hře je značně povrchní záležitost, byť prezentace těchto věcí tomu ani v nejmenším nenapovídá. Písek, písek a zase písek Aby toho nebylo málo, do hry jsou čas od času vsunuty různé mezihry, které lze hrát po jejich odemčení i samostatně z menu. Hned v úvodu se tak dočkáte skvělého potrápení mozku v podobě skládání puzzle, o kousek dál zase střílení netopýrů a jiné podobné havěti. Jako zpestření je nelze než kvitovat. Jelikož je celá hra zasazena do Egypta a v názvu má slovo hrobka, čekejte, že spoustu hrací doby budete plížit ztemnělými kobkami kdesi v pyramidách, pod nimi či v jejich blízkém okolí. Jen výjimečně se podíváte na světlo boží a navštívíte opuštěné místo v poušti či pravé arabské tržiště. Bohužel, vizuálně všechna místa vypadají značně podobně, což v kombinace s nepříliš měnící se hratelnosti má za následek, že se v pozdějších fázích hry můžete malinko nudit. Nerovnoměrná obtížnost Rovněž mi to nedá, abych se chvíli nepozastavil nad obtížností. Hra nabízí tři různé stupně, kdy si na počátku můžete navolit ten svému srdci nejbližší. Já zkoušel všechny tři a i na ten nejnižší jsem měl občas co dělat, abych zůstal při životě déle než pár minut. Především při procházení podzemních labyrintů na vás útočí celá řada zákeřných nepřátel a lahviček s hojivým lektvarem je skutečně pomálu. Často tak budete po zabití toho či onoho protivníka hledat savepoint s myšlenkou si alespoň trochu pomoci. To se však netýká jednotlivých meziher, u nichž je laťka posazena hodně nízko a všechny jsou postaveny tak, že na jejich řešení musíte dříve či později přijít. Frustrovaně jsem se uchýlil k pixelhuntingu, klikal na každičký milimetr inkriminované stěny a ono nic. Až poté mě napadlo nahlédnout do nastavení, kde jsem si všiml klávesy „Z“ určené k prozkoumávání. Nějak jsem v to nevěřil, ale ano – stačilo ji u stěny stisknout a violá! Opravdu k naštvání, když běžně hra k tomuto úkonu používá levé tlačítko myši… V celkovém součtu hra obsahuje celkem 16 levelů a doba jejich pokoření bude v závislosti na vašich dosavadních zkušenostech a navolené obtížnost oscilovat okolo 10 hodin. To je na hru podobného typu tak akorát. Zatím to tu nepadlo, ale tím nevíce iritujícím prvkem na hře, je kamera. Ta je totiž značně problematická a budete s ní zápasit doslova od první minuty hraní. A vůbec bych se nedivil tomu, kdybyste se s ní nesžili. Zásadním nedostatkem je to, že vám byla ponechána absolutní volnost co se jejího natáčení či přibližování týče. Tím pádem stačí s vaší postavou zatočit doleva či doprava a hned si musíte vše upravovat, abyste měli přehled o dění okolo. Tento nešvar vás dokáže rozohnit především v akčnějších situacích, například při soubojích, kdy mnohdy bijete hlava nehlava do míst, kde se domníváte, že soupeř je, jelikož čas na nastavování kamery nemáte. Z toho důvodu jsem si zvykl souboje odbývat výhradně v pohledu zeshora alá první Grand Theft Auto. další obrázky z této hry si prohlédněte v galerii Ačkoliv jsem možná byl na některých místech na hru až přehnaně kritický, konečný výsledek není zas až tak špatný. Bonez Adventures: Fulaova hrobka je totiž typickým budgetovým titulem se všemi jeho rysy. Tím pádem tu pod nepříliš vábnou skořápkou máme skrytou relativně ucházející hru, která si své fanoušky možná najde. Chutě uspokojí hlavně cestovatelům napříč jednotlivými žánry, protože nabízí od každého něco, ovšem v ničem nejde do hloubky. Zda je to chyba či nikoliv, ať si posoudí každý sám. I přesto není její hratelnost nejhorší, i když časem se pomalu vytrácí a na její místo se dere drobný stereotyp. Prodejní cena byla stanovena na 499 Kč, což není špatné, ale spíše by odpovídala výše 299 Kč. Stáhněte si: Demo, Videa Související články: Novinky... |
Dick | |
autorovi je 25 let a již od útlého dětství se zajímá o hry, hudbu a vše krásné; vedle dlouhých hodin před monitorem rád jezdí na horském kole a ulítává na gumových medvídcích |