Civilization VI – recenze Switch verze

19. 12. 2018 18:45 - Recenze
autor: Adam Homola

Recenzovaná verze: Switch

Vychází na platformách: Windows, Switch

Ještě jeden tah. Lež, která je tu s námi už desítky let, nabírá znovu na intenzitě. A to nejen nadcházejícím datadiskem Gathering Storm, ale především novou verzí povedené Civilization VI. Ta totiž nedávno vyšla na Switch a až překvapivě jí to tam sluší. V „ještě jednom tahu” totiž můžete pokračovat i na cestách.

Verdikt

Absence některých dodatečných obsahových balíčků by až tak nevadila, nemožnost alespoň dokoupit Rise & Fall zamrzí, ale ořezané multiplayerové možnosti jsou už větší vadou na kráse. Přes to všechno jde o dobrý port pořád skvělé hry, jejíž koncept je na Switchi jako doma.

Hodnocení redakce
8
Karta hry ▶

Recenze

Šestka podruhé

Šestou Civilizaci asi netřeba příliš dlouze představovat. Vyšla už v roce 2016, brzy ji čeká druhý datadisk a vůbec jde, alespoň podle mého názoru, o jeden z těch povedenějších dílů. Osobně jsem prakticky všechny novinky, úpravy a inovace šestky uvítal s otevřenou náručí a náramně se bavil desítky hodin. Což je, jak znalci série jistě dobře vědí, trestuhodně málo.

Civilizace vám může vystačit na stovky, klidně i tisíce hodin. Já strávil několik set hodin u pětky (předtím hlavně u trojky) a šestce jsem zatím doposud úspěšně odolával. To se teď láme s příchodem verze hry pro Switch, díky níž můžete ten „jeden tah“ udělat prakticky kdykoliv a kdekoliv. A to je (příjemný) problém.

Šestka polovičatá

Hned na úvod je potřeba říct, že Civilization VI pro Switch není tou nejlepší, nejvíce kompletní, či snad nejkrásnější verzí. Do takových met má daleko. Svým způsobem jde o nejhorší verzi hry ne nepodobně jako třeba v případě Dooma či Wolfensteina. Jenže stejně jako tam funguje i tady ono kouzlo, že nemusíte mít takhle velkou hru jen doma na televizi, ale kdykoliv a kdekoliv.

Civilization VI pro Switch navíc není zase tak vizuálně osekaná jako střílečky od Bethesdy, a nejde ani pouze o původní hru. Přesto tu šestou Civku v jejím kompletním stavu nenajdete. Hra obsahuje celou původní hru s „nejnovějšími updaty“ a několika balíčky: Vikings Scenario Pack, Poland Civilization & Scenario Pack, Australia Civilization & Scenario Pack a Persia and Macedon Civilization & Scenario Pack.

Velký datadisk Rise and Fall byste tu hledali marně, stejně jako chybí některé další Civilization & Scenario Packy, které jsou k nalezení třeba na Steamu. V eShopu jsou jen k dokoupení Nubia Civilization & Scenario Pack (129 Kč) a Khmer & Indonesia Civilization & Scenario Pack (239 Kč), tím to ale končí.

Šestka hratelná

Civilization VI se na Switchi hraje překvapivě dobře. Interface původně navržený na myš a klávesnici funguje i na Joy-Conech či Pro Controlleru, byť to samozřejmě není tak rychlé a přesné jako s myší. Přesnost a rychlost tu ale není nijak zásadní, ostatně i PC verzi hry jsem svého času zkoušel se Steam Controllerem a neměl jsem s tím sebemenší problém.

V handheldovém módu je uživatelské rozhraní perfektně funkční, zatímco v TV módu mi přišly některé prvky možná až zbytečně velké. Těžko ale velikost rozhraní vytýkat hře – více než kde jinde zde záleží na velikosti vaší televize a vzdálenosti, ve které od ní sedíte. Osobně jsem hrál v TV módu na malém 24palcovém monitoru, kde bych si velké rozhraní raději trochu zmenšil. V nastavení hry ale takovou možnost nenajdete.

Celá galerie

Důležité ovšem je, že v obou módech se šestá Civka hraje dobře. Je fuk, jestli sotva stíháte rozdat pár příkazů v MHD, nebo hodiny taktizujete doma před televizí. V obou případech se Civilization VI hraje jako po másle a na Switch sedne přímo parádně právě díky své tahové nátuře.

Po několika hodinách u televize tak můžete Switch vytáhnout z Docku a bez problémů odehrát v autobuse pár tahů, konzoli schovat a pak zase pokračovat cestou zpátky.

Co do výkonu vás Switch verze hry nepřekvapí. S výjimkou pokročilých fází hry na velkých mapách a s plným počtem národů běží bez větších problémů. Ke konci se začne přeci jen trochu zadýchávat, prostor mezi vašimi tahy se nepříjemně protahuje a pohyb po mapě není tak plynulý, jak by měl být. Přesto nejde o nic katastrofálního a hratelnosti to nijak zásadně neubližuje.

Šestka sociální

Jedním z velkých taháků a zároveň slabin Switch verze hry je multiplayer. Vývojáři si tady mákli a udělali pro hru speciální kooperativní/kompetitivní mód pro až čtyři hráče. Ti mohou buď spolupracovat, nebo si jít po krku skrze „bezdrátový LAN“, kdy si každý z nich zapne svoji Civku na svém Switchi, propojí se a může začít akce.

Takový multiplayer zní zajímavě a slibně, bohužel jsem ho ale neměl možnost vyzkoušet. V redakci jsme byli vybavení pouze jednou kopií hry.

Multiplayer je zároveň jedním z největších problémů hry, protože bez kamarádů se Switchi a Civilizacemi si multiplayer jednoduše nezahrajete. Zdejší verze hry totiž neobsahuje ani online multiplayer, ani jakoukoliv možnost hrát v hotseatu. Obě možnosti (respektive tři, včetně lokální hry po síti) přitom v PC verzi Civilization VI najdeme.

Osmička

Je to nejlepší verze Civilization VI? Rozhodně ne. Absentující online či hotseat multiplayer je velkou pihou na kráse jinak povedeného portu, který je bez problémů hratelný na malém displeji konzole i na velké televizi. V obou módech vás dokáže zabavit klidně na stovky hodin.

Na Switchi funguje šestá Civka na výbornou především díky své tahové nátuře a ani tady jí ono nadčasové kouzlo „ještě jednoho tahu“ nechybí. Switch sice mnoho špičkových tahových strategií pořád nemá, ale tentokrát to není jednooký král. Civilization VI je strategie sebejistá, skvělá a velice dobře hratelná na malém i velkém displeji.

Celá galerie

Některé naše odkazy mohou vést na prodejce her či hardwaru. Pokud si skrze takový odkaz něco koupíte, můžeme z prodeje obdržet malá procenta. Více informací zde.

Tagy: strategie tahová

Zdroj: Vlastní

Související hry

Poslední komentáře (0 / nových)

Vstoupit do diskuze (0 příspěvků)