Cognition: An Erica Reed Thriller - recenze 3. epizody
zdroj: tisková zpráva

Cognition: An Erica Reed Thriller - recenze 3. epizody

29. 7. 2013 20:00 | Recenze | autor: Lucie Jiříková |

První dva díly zamýšlené čtyřdílné série Cognition: An Erica Reed Thriller nasadily laťku vysoko. Obavy z toho, že by tvůrci hry ze studia Phoenix Online v některém z pozdějších dílů mohli vyhořet, byly rozhodně na místě. Podobné série si jednu či dvě slabší chvilky vždycky vyberou a neunikla tomu například ani jinak parádní první řada The Walking Dead. Cognition však jako zázrakem ani napotřetí nezklamala. Třetí epizoda série, která byla nedávno schválena na Steam Greenlight, přikládá polínka do ohně a dává jasně najevo, že hodlá vysokou kvalitu držet až do samotného závěru.

Třetí episoda Cognition: An Erica Reed Thriller s podtitulem The Oracle klasický point and click koncept nakopla dynamičtějším střihem a akčním tempem, což podtrhuje a zdůrazňuje hlavní přednosti celé série - schopnost udržet napětí a překvapovat scénáristickými zvraty.

Když vás šálí smysly

Začátek třetí epizody vás vrhne do nesrozumitelné situace, ve které musí Erica pro vlastní záchranu zabít člověka. Přesně po vzoru dvou předchozích dílů se ale brzy dozví a vy s ní, že věci nejsou ani zdaleka takové, jak se na první pohled zdají. Počítejte ale s tím, že svůj názor budete muset přehodnotit ještě několikrát.

Případ „The Oracle“ úzce souvisí s předchozími epizodami „The Wise Monkey“ a „The Hangman“, s vraždou Daviesové a únosem Sullyho. Znenadání se do něj zaplete i dávná známá Cordelia, se kterou se Erica seznámila při návštěvě bratrova hrobu. Původně jen letmý kontakt dvou nešťastných pozůstalých přerůstá v hlavní zápletku přibližně tříhodinového příběhu, ze které pramení i nová úroveň intuice hlavní hrdinky.

...

Šestých smyslů není nikdy dost

Vedle vyvolávání vzpomínek po kontaktu s předměty nebo osobami, případně po zkombinování několika souvisejících věcí dohromady, se Erica dostává do roviny, která ji zdánlivě přerůstá přes hlavu. Ve svých vizích vidí Cordelii a může ji ovládat, čímž se prakticky prolínají dvě různé doby, které se ještě navíc mohou vzájemně ovlivňovat.

Možná to zní ďábelsky komplikovaně, ale šlape to jako dobře promazaný stroj. Dění ve hře se tím naoko komplikuje, když se jednotlivé vztahy zašmodrchají v obrovský uzel a hádanky dostanou ještě větší hloubku. Všechno ale přesto zůstává dostatečně přehledné a přirozené, takže nový herní prvek rychle přijmete a budete se z něj při hraní těšit.

Nově získanou intuici budete společně s prvky z předešlých epizod používat na každém kroku při řešení úkolů, které jsou dostatečně náročné a nápadité, aby otestovaly váš důvtip, ale zároveň vás neotrávily.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Rostoucí kvalita

Doposud vydané epizody v sérii Cognition jsou na konto precizního scénáře a skvělého využití intuice v hádankách živou vodou pro adventurní žánr. Třetí epizoda zvládne ještě lépe než dvě předchozí vyprovokovat zvědavost, vyvolat napětí, vehnat do očí slzy a přikovat vás k židlím na hezkých pár hodin.

Přetrvávajícím nedostatkem série je nepříliš povedená stylizace a občasné technické problémy, které i ve třetím díle vystrkují růžky. Vzhledem k ostatním přednostem celé série a jednotlivých epizod však na drobné potíže neherního rázu rádi zapomenete a budete se těšit na dva závěrečné záseky.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Stejně jako v případě recenzí první a druhé epizody se vyhneme číselnému hodnocení, které si schováme až pro celou sérii. Kdybychom ale hodnotit měli a museli, bylo by to stejně jako minule a předminule za 8/10.

Nejnovější články