Autor: Bergy Publikováno: 7.července 2007 | Verze hry: prodávaná/anglická/PC Doba recenzování: 2 týdny |
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Peníze hýbou světem Postup není nikterak složitý. Vycvičenou jednotku zvanou Defiler stačí na vybrané planetě umístit do příslušného slotu a už můžete začít s kriminální činností. Možnosti korupce se liší místo od místa, ale výsledkem je například přivlastňování si částí zisku z těžby prováděné Impériem či Rebely, vybírání mýtného, sabotáže, blokování výstavby vojenských jednotek nepřátel, podplácení domobrany atd. Nechybí ani černý trh pro získávání nových technologií, které se posléze dají vojensky využít. Otevřenému boji se pochopitelně úplně nevyhnete. Některé pokusy o korupci totiž v kampani vyvolávají bojové mise, ve kterých musíte čelit na zemi i ve vesmíru silám dalších zločineckých frakcí, Impéria a Rebelů. Pokud to bude vyžadovat situace nebo zadání mise, můžete planety ovládnout čistě silou tak jak jste zvyklí z původní hry. Vlastně se o to můžete pokusit kdykoli budete chtít, ale mějte na paměti, že mnohem lepší a efektivnější je zůstávat pěkně v pozadí jako šedá eminence. Ono se totiž nemusí vyplatit za každou cenou vyvolávat otevřenou válku například s materiálně mnohem lépe zabezpečeným Impériem. Korupce přitom nepřátele dokáže poškodit mnohem více a navíc většinou nemusí tušit, kdo je vlastně okrádá. Flotily Consortia se jinak mohou pomocí úplatků pohybovat vesmírem tak, aby o tom ostatní nevěděli, což je do jisté míry velmi výhodné. Lze tak své protivníky mnohdy překvapit nenadálým útokem v místě, kde by vás nikdo nečekal. Drobná vylepšení Z pozemního arzenálu kromě pěchotních granátníků a žoldáků zaujmou především mobilní obranné jednotky. Jsou velmi univerzální, protože když je na jakémkoli místě rozložíte, můžete si vybrat jaká nástavba se jim na korbě postaví. Lze tak využít například raketomet, rušičku radarů a systémů pro navádění raket nebo speciální klec eliminující schopnosti založené na Síle (týká se především hrdinů). Na straně Impéria pak z nových lodí asi nejvíce potěší, velký Star Destroyer, Interdictor Cruiser nebo ještě mocnější Hvězda smrti II. Rebelové se zas můžou těšit z přítomnosti B-Wingů či korvet MC30. Kromě Tybera Zann a jeho nejbližších partnerů jakožto hrdinů Zann Consortia přibyli noví hrdinové i Impériu a Rebelům. Vesměs se ale jedná o málo známé postavy vyskytující se spíše v knižních podobách světa Star Wars. Multiplayer Kromě hlavní kampaně si nové hrdiny můžete vyzkoušet v praxi například v dobře známém módu Galactic Conquest a také v síťové hře. Galactic Conquest obsahuje celkem šest nových map různých velikostí. U všech platí, že je můžete hrát za jakoukoli z tří přítomných stran. To samé platí i pro samostatné vesmírné či pozemní bitvy a multiplayer. Síťová hra je tím pádem více barvitější a vzájemné bitky už tak nejsou rozdělené jen do dvou znepřátelených stran. Náročnější grafika Vizuální podoba vychází z toho samého enginu jako původní hra, čemuž se asi není co divit. Nově navržená prostředí se nicméně poměrně vydařila, hlavně barevnost některých planet je vskutku zajímavá. Naproti tomu interiéry vypadají často dost monotónně a na jedno brdo. Zarazila mě ještě skutečnost, že hra automaticky nastavila nižší detaily než u původního EaW, kde mám vše kromě vyhlazování hran vytažené úplně na maximum. To by poukazovalo na možnou vyšší hardwarovou náročnost FoC, ale nedbal jsem toho a opět jsem vytáhl všechny detaily na maximum. další obrázky z této hry si prohlédněte v galerii Celkově se datadisk pro SW: Empire at War velmi povedl. Rozhodně se nejedná o žádnou nastavovanou kaši, ale pěkně vyvedené rozšíření hry jak má být. Sice jsem si ze začátku myslel, že pokud hlavní kampaň není věnována Rebelům ani Impériu nebude to mít tu správnou šťávu, ale opak je pravdou. Nová strana, příběh a vůbec odlišný styl hry je přesně to, co takový datadisk potřeboval a rozhodně to byla trefa do černého. Stáhněte si: Demo, Trailer #1&Trailer #2, Ostatní downloady k sérii Související články: Mega-recenze Empire at War, Dojmy, Novinky |
Bergy | |
autorovi je 27 let a pracuje jako vedoucí HW zákaznického servisu; psaním se zabývá více jak 7 let a kromě strategií si oblíbil i simulátory; pokud to čas a starost o rozrůstající se rodinu dovolí, věnuje se plastikovému modelářství a vojenskohistorické literatuře |