F1 2000
zdroj: tisková zpráva

F1 2000

Vývojář:
Vydavatel:
Platformy:
Detail hry

31. 3. 2000 0:00 | Recenze | autor: Redakce Games.cz |

F1 2000 - recenzeAutor: LeonPublikováno: 31.března 2000 Na začátek jara nám firma EA...


F1 2000 - recenze

Autor: Leon
Publikováno: 31.března 2000

Na začátek jara nám firma EA připravila tři hry s příchutí benzínu. Vedle očekávaného NFS: Porsche Unleashed a Superbikes 2000 je tou poslední celkem překvapivě hra F1 2000. Překvapivě proto, že první informace o tomto projektu pronikly ven prakticky až těsně před vydáním. Jinak je to počin celkem logický, EA se snaží rozšířit sérii svých sportovních simulací a dá se proto předpokládat, že F1 budou taktéž vydávat každý rok. Jinak hru vyvíjel celkem neznámý tým Imagespace Incorporated, od kterého stojí za zmínku snad jedině hra Sports Car GT. Obrovské finanční prostředky, které do hry vložila EA, se ale hodně projevily.

Předešlé závody F1
Herních titulů zabývajících se světem F1 vychází vždy několik ročně. Přesto pouze několik z nich se za posledních 5 let stalo legendami. Když právě v roce 1995 vyšla hra Grand Prix 2 od Microprose, nástupce už tehdy velice oblíbené Grand Prix, stala se okamžitě herním standartem pro simulaci F1. Vedle na tu dobu skvělé grafiky k tomu přispěla především vysoká realita. Mnoho lidí ji považuje za nejdokonalejší hru tohoto typu vůbec a netrpělivě očekávají dlouho odkládanou Grand Prix 3.

V roce 1997 vyšla od Ubisoftu hra F1 Racing Simulation. Ta čerpala především z nástupu karet Voodoo a okouzlovala tak především grafikou. Ubisoft pak o rok později vydal jakési pokračování Monaco Grand Prix 2, které se však ubíralo trochu jinou cestou a hlavně nemělo oficiální licenci FIA. Z loňských titulů stojí za pozornost snad jen Official Formula 1 Racing, která byla pojata přece jen trochu v arkádovém stylu. Jak vidno, je na tomto poli určitá mezera (určitě do příchodu Grand Prix 3, snad už v půli tohoto roku), kterou se gigant jako EA pokusil zacelit. Jak se jim to povedlo, se nyní podíváme.

 Na první pohled
Po spuštění hry se spustí krátké intro a po něm se ocitáme v klasickém menu od EA. Hodně bohaté, ale poměrně přehledné a hlavně ty hostesky na pozadí…Jojo, pěkný holky sou to. No nic, pojďme dál. Na výběr máme několik možností závodu. Jsou to Test Day, Quick Race, Grand Prix , Championship a samozřejmě i multiplayer. Celkem nic nového pod sluncem. Volím Grand Prix, vybírám vůz a trať. Chvilka loadování a jedu. Pro začátek si nechávám zapnuty všechny pomoci, které vám pomáhají řídit auto (řízení, brždění, proti smyku, řazení, nezničitelnost a další) a jedu. Grafika se mi zdá celkem povedená, co mě ale ihned zaujme jsou velice realistické zvuky motoru. Ostatně výrobce hry se chlubí tím, že jsou nahrány přímo z reálné formule.

Po několika kolech si troufám vypnout pomoc při brždění a najednou jezdím kola rychleji. Tedy pokud nejsem někde dlouhý na brzdy. Když si již myslím, že mám okruh nacvičený, dávám kvalifikaci, tu nakonec vyhrávám a po přeskočení warm-upu startuji z první pozice v závodě. A hned je tu nepříjemné překvapení. Při hromadném startu všech aut prostě počítač nestíhá. Po roztažení startovního pole se to zlepšuje, ale stálo mě to několik míst. Probíjím se dopředu, bohužel jednou jsem to nedobrzdil a nabral auto přede mnou. Mám stále ještě nastavenou nezničitelnost a tak pokračuji dál. Ve sluchátkách již jen slyším hlášku z depa, že soupeř odstupuje. Nakonec se dostávám do čela a vyhrávám závod…

pokračování

Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva


Vývojář:
Vydavatel:
Platformy:
Detail hry

Nejnovější články