Autor: David Ducháček Publikováno: 20.února 2004 |
Krom ničení všeho ve vzduchu, na moři a souši občas fungujete jako ochranka, převozník či sabotér, ale sami poznáte, že se to od klasického ničení příliš neliší :) Ono to sice všechno působí jako náznak variability, ale to je velká mýlka! Už po prvních misích se hra stává značně nezajímavým a stereotypním kouskem bez špetky invence. Upřímně řečeno, nedělal jsem si v případě distribuční společnosti Buka Entertainment velké iluze. I když před týdnem oslavila deset let své existence, její produkce je stále na stejné (mizerné) úrovni. Vrtulníky a zbraně Létacích bojeschopných strojů je ve Fair Strike šest kousků. Ka-50 Hokum A, Ka-52 Hokum B, Ka-58 "Black Ghost", Ah-64A Apache, PAH-2 Tiger, RAH-66 Comanche. Připočteme-li ještě dva transportní UH-60 Black Hawk and Ka-60, vyjde nám číslo osm. Budiž, to by nebylo tak zlé. Před každou misí si zvolíte oblíbený vrtulníček podle několika kritérií – palebná síla, rychlost, odolnost, můžete si zvolit barvu (podle prostředí a vkusu) a můžete vyrazit do boje. Zbraně jsou vesměs podobné. Zatímco kulomety máte k dispozici vždy (liší se většinou jen ráží a velikostí zásobníku), dodatečné raketky si musí vybrat sami – opět klasické země – vzduch, vzduch – vzduch atd. Munice je sice omezená, ale nemusíte se bát, že vám dojde. Na mapě je vždy "repair-fuel" plošinka, na které stačí zaparkovat a za moment jste zase plní šťávy a olova. Problém je pouze v tom, že musíte toto stanoviště včas objevit :) Někdy to není problém, jindy to trvá déle. V každém případě dávejte na ovrtulené hračky pozor, jsou to vesměs křehká zařízení – stačí párkrát škrtnout o větve stromu nebo rychle přistát a jste na hadry. No, i přes značnou dávku tolerance si troufám tvrdit, že v reálu vydrží helikoptéra asi poněkud víc. Na své cestě vás bude občas doprovázet týmový spolubojovník – maximum jsou tři další letci. Jejich pomoc je však díky nízké inteligenci značně omezená. Mnohdy napáchají víc škody než užitku, takže jsem jejich služeb raději příliš ne(zne)užíval. Pohřešuje se umělá inteligence Snažil jsem se ze všech sil, leč není k nalezení. Moje úloha bude značně ztížena, protože popisovat neexistující věc dá trochu víc práce. Tak jinak. Fair Strike prakticky žádnou umělou inteligencí nedisponuje. Všechno, co na své poutí potkáte, se řídí vlastním instinktem, což je na rozdíl od reklamních kampaní špatně. Pozemní jednotky (ty pohyblivé) se ani nesnaží nijak taktizovat nebo manévrovat, prostě jen střílí a střílí…a střílí. Vzdušné souboje už jsou o něco pestřejší a soupeř vám občas dá zabrat. Vrtulníky jsou totiž docela živé potvory s proklatě hbitými reakcemi. Nicméně ve srovnání s vámi působí jako podomácky urychlené letadélko aneb jakmile si přivyknete na odlišný způsob boje, přestanou vám činit problémy. Vylepšování výzbroje Ledabylé vizuální provedení titulu Fair Strike téměř popírá existenci dnešních 3D karet xté generace. Kdybych tento titul ukázal laickému smrtelníkovi s nulovou herní minulostí, nepochybně by se už do žádné další hry nikdy nepustil. Ani bych se mu příliš nedivil. Vždyť Fair Strike vypadá jako pět let starý titul a to bohužel nepřeháním. Modely letadel jsou sice průměrné, ale na „odporometru“ zdaleka nevykazují nejvyšší hodnoty. Chvíli váhám, jestli mi přišlo horší ztvárnění pozemních jednotek či „kůl“ FX efektů. Nakonec to „vyhráli“ bojové stroje a jejich příbuzné veličiny. další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů Grafici použili inovativní strategii pracovně nazvanou „hráčjedebil“. Finta to není špatná, jenže má drobné mušky. Jelikož se pohybujete ve vrtulníku, a nemůžete si tedy zemi příliš přibližovat, je vlastně jedno, jak bude váš nepřítel vypadat, říká si vychytralý grafik. Jestli bude tvořen tisícovkou polygonů či desítkou neořezaných pastelek.. heh, kdo to pozná? Problém je, že to vidět JE. Tanky a protiletadlové kulomety takřka splývají v jednou tmavou krabici od bot. FX efekty jsou pak jen další zkaženou broskví v třešňovém sadu. Voda vypadá zcela odpudivě, nerealisticky a líně. Sice střelbu z kulometu opětuje vyvrhnutím sebe sama na hladinu, jenže činí tak způsobem značně směšným. O efektních explozích si nechte zdát nebo si nainstalujete Incoming. Ano, i tenhle veterán grafické zpracování Fair Strike brutálně překonává! Síla, co? Hudební doprovod bych snad radši ani neměl hodnotit. Je tak mizerný, jak jen může dvojice minutových skladeb být. Kdo má poslouchat pořád to samé s minimálními obměnami celou hru? Já to nebudu. Po několika misích jsem hudbu vypnul a pustil si k ní něco úplně jiného – výběr je na vás, ale mě se osvědčil trance. Je proto potěšující, že alespoň zvukové efekty vypínat nemusíte. Nejde sice o nic převratného, ale ani o vyložené trapas. Vrtulníky vydávají zvuky podobné skutečným strojům a svištící rakety nemají chybu. Tradičně nezvládnuté jsou veškeré mluvené komentáře, ať už jde o briefing nebo hlášky vašich nadřízených. No, někdy se vyplatí vzít kvalifikovaného dabéra vládnoucího anglickým jazykem :) Stáhněte si: Demo, Trailer... Související články: Novinky, Vše o hře Red Shark |
David Ducháček | |
autorovi je 23 let, dříve psal pro GamePort a nyní působí i v Levelu, pracuje jako správce sítě, nejraději má akční hry všeho druhu a mezi jeho nejoblíbenější tituly patří Dungeon Master, Shadowman a Half-Life (všechny články autora) |