Game of Thrones - recenze 2. epizody
6/10
zdroj: tisková zpráva

Game of Thrones - recenze 2. epizody

7. 2. 2015 15:15 | Recenze | autor: Miloš Bohoněk |

„Sakra, na tohle jsem úplně zapomněl. Tak já radši skočím do menu a rozjedu to znova i za cenu deseti minut nepřeskočitelných dialogů…“ Nějak obdobně jsem se cítil, když jsem v kůži Rodrika Forrestera reagoval na požadavky Lorda Whitehilla, jen aby mi bylo záhy připomenuto, že v kůži Ethana Forrestera jsem minule slíbil něco jiného. Jenže jak po mně někdo může chtít, abych si pamatoval vše z minula, když ono „minule“ bylo už před dvěma měsíci, a úvodní video připomínající děj první epizody bylo trestuhodně skoupé? Zkrátka a dobře, jedním z největších problémů videoherní Hry o trůny od Telltale není obsah, ale forma. 

Je těžké vychutnat si děj, když je rozkouskován na šest dílů s šílenými dvouměsíčními rozestupy. Nejhorší na tom je, že do budoucna se skoro určitě nic nezmění – takhle studio Telltale funguje už dlouhodobě. Game of Thrones si teď zkrátka nekupujte a vyčkejte, až bude série někdy na podzim kompletní.

Po první epizodě Iron from Ice, kde popadalo pár důležitých hlav, je druhá epizoda s podtitulem The Lost Lords klidnější a buduje na vystavěných základech. Tedy, ne, že by se přestala prolévat krev, ale většinou nejde o nikoho „důležitého“. Svědčí o tom hned prvních deset minut, kde se setkáte s jednou z nových hratelných postav. Asher je vyhoštěný syn rodu Forresterů, který si zrovna ve vzdálené metropoli Yunkai přivydělává jako lovec odměn, když jej v hospodě přepadne banda legionářů. Naštěstí má po ruce Bekshu, hbitého žoldáka v sukni s mečem do každé ruky, která mu zachrání život, a do konce epizody už ze sebe nesmyje cákance krve.

Už zase skáču mezi dějovými linkami

Podobně jako seriál hra velmi často přeskakuje mezi několika místy a paralelně sleduje osudy čtveřice hratelných postav, z nichž každá je spjatá s rodem Starků …pardon Forresterů. V recenzi první epizody jsem si stěžoval, že ústřední rodina je jako zředěný vývar Starků, a v tomto ohledu se mnohé nezměnilo.

Mira slouží Lady Margaery, Rodrik se po smrti otce stará o své rozpadající se severské panství a Gared Tuttle je vysloveně jako Jon Snow přes kopírák (na čemž je nejkouzelnější fakt, že Gared se s Jonem na Zdi skutečně potká a Jon mu navíc řekne, že po svém příchodu na Zeď zažíval to samé, co teď Gared – tady si z nás vývojáři snad už vážně utahují).

zdroj: Archiv

Subjektivně mě proto nejvíce zajímají osudy Ashera Forrestera na dálném prosluněném východě, který se sice hodlá vrátit domů a získat zpět to, oč konkurence Forrestery připravuje, ale předtím musí zverbovat armádu. A možná potkat Khaleesi i její draky (což mi připomíná, že jeho pouť vlastě trochu připomíná pouť Khaleesi).

Zkrátka a dobře, druhá epizoda navazuje na tu první (ne asi), děj nikam extra neposouvá a do budoucna je příslibem něčeho většího. Ať už jste si tedy po absolvování první epizody vybudovali ke Game of Thrones v podání Telltale jakýkoli vztah, druhá epizoda vás v něm jen utvrdí. Ačkoli byl trochu obměněn herecký ansámbl, scénář pokračuje v nastaveném trendu a hra se samozřejmě hraje i vypadá úplně stejně jako minule.

Je to hezké, ale...

Grafické zpracování ve stylu pohyblivé olejomalby je originální, byť trochu laciné, a hra se tudíž odlišuje od předchozí tvorby autorů (jmenovitě The Walking Dead, The Wolf Among Us a Tales from the Borderlands), ale chce po vás v zásadě to samé co jinde: pečlivě sledovat, poslouchat, občas hbitě reagovat (formou QTE tu je zpracován i přípitek) a hlavně činit nelehká rozhodnutí.

Jasně, výsledek většiny rozhodnutí bývá jeden a ten samý, některé scény jsou napsané tak, aby diplomaticky pasovaly na cokoli, a všichni to už dávno víme. Přesto Telltale umí člověka donutit k pomyslnému ohryzávání nehtů. Ukážete svým nepřátelům, že se nebojíte i za cenu toho, že váš zajatý bráška bude trpět, nebo před nimi kleknete, abyste mohli znovu obejmout nejmladšího člena rodiny?

Interaktivní Hra o trůny se umí vrýt pod kůži a způsob, jakým „váš“ rod Forresterů dostává přes čumák, dokáže upřímně naštvat i dojmout. Stále však platí, že kvalitativně jde spíše jen o přívěsek ke knižní sáze a seriálu, na jejichž pokračování momentálně čekáme.

Verdikt:

Pověstné ticho před bouří. Druhá epizoda Hry o trůny je klidnější než ta úvodní, ale ke konci začala pomalu pískat jako papiňák. Třetí epizoda by tak už konečně mohla být tou skvělou svébytnou hrou, kterou si dílo G. R. R. Martina zaslouží.

Nejnovější články