Game of Thrones – recenze 6. epizody
7/10
zdroj: tisková zpráva

Game of Thrones – recenze 6. epizody

19. 11. 2015 19:40 | Recenze | autor: Miloš Bohoněk |

Pět epizod za námi, před námi už jen finále a ve vzduchu visí stále několik tíživých otazníků. Dokázala se s nimi závěrečná epizoda vypořádat? Někdy ano, někdy ne. A třebaže je co vytýkat, závěrečný výlet za zbídačeným rodem Forresterů má větší spád než kterákoli z předchozích epizod.

The Ice Dragon

Od poslední epizody zase uteklo několik měsíců (a od začátku série již celý rok), jdeme do finále a s tradičním okénkem "Minule jste viděli" si tudíž autoři mohli dát větší práci. Přeci jen jsme s Forrestery něco zažili a bylo by bývalo fajn, kdyby připomínkový střih trval déle než jen pár desítek vteřin. Takhle docházelo ke komickým situacím, kdy mi například coby Asherovi Forresterovi nabízeli ruku Gwyn, a já to pochopil jako nabídku homosexuálního svazku, protože Gwyn jsem si spletl s Gryffem. Uvědomit si to předem, býval bych si své přikývnutí ještě nechal projít v hlavě!

Pokud jste si však hraní Game of Thrones šetřili až na nyní, problémy pramenící z rozestupů mezi epizodami vás přirozeně trápit nebudou a nynější výživné scény i dějové zvraty si užijete více.

Dilema

The Ice Dragon je suverénně nejvíce spletitou ze všech epizod - ne-li ze všech epizod z her od Telltale obecně. V průběhu dvou hodin budete čelit minimálně třem rozhodnutím, které kupodivu mají zásadní a rozdílné následky. Nejedná se o klasické iluze, ale o skutečné hmatatelné volby, které mohou mít bolestivé následky. Velmi, velmi bolestivé následky... Pan GRRM by byl pyšný.

Mira Forrester se v Králově přístavišti zapletla do vysoké politické hry a je na vás, jestli a jak z ní vyvázne. Rodinná pevnost Forresterů se v čele s Asherem, respektive Rodrikem (záleží na vaší volbě z konce páté epizody) připravuje na definitivní střet s podlými Whitehilly a je na vás, kdo, jestli a jak přežije. A Gared Tuttle ve zmrzlé divočině za Zdí konečně přichází na kloub tajemnému North Grove a je na vás, jestli a jak ho využije.

zdroj: Archiv

Zkrátka a dobře, závěrečnou epizodu má rozhodně smysl hrát minimálně dvakrát, protože na první dobrou chtě nechtě o spoustu věcí přijdete. Jsem zvědav, jak na tohle vývojáři druhou řadou naváží, protože v poslední epizodě první řady nabízí několik různých konců s různými přeživšími. Z Game of Thrones jako takové jsem byl rozpačitý a osudy neustále ušlapovaných Forresterů mě už začínaly nudit, ale finále se vytáhlo a mělo co nabídnout od začátku až do konce.

Je plné akce, má spád, obsahuje vpravdě žaludek zvedající sekvence (pokud se pro ně rozhodnete) a střihačům nedává vydechnout, poněvadž neustále přeskakuje mezi trojicí dějových linek. Jen škoda, že ony střihy jsou technicky trochu nekompetentní, hra se při nich vždycky na vteřinku dvě hryzne a občas je navíc provázejí loadingy. Když hra nevypadá kdovíjak krásně, mohla by aspoň svištět jako po másle.

Winter is always coming

Game of Thrones má otevřený konec. To není žádným překvapením, už při oznámení spolupráce mezi HBO a Telltale se mluvilo o plánu vyrobit hned několik her. Překvapením ovšem je, jak moc ten konec otevřený je.

Zejména Garedova ledová dějová linka se s příchodem do North Grove teprve rozjíždí a nemá předpokládaný dopad na zbytek dění. Poměrně krkolomně a uspěchaně bylo ukončeno i dění doma u Forresterů, jen abyste se záhy dozvěděli, že ukončeno vlastně vůbec nebylo. A tak uspokojivého finále jsem se dočkal jen u Miry (anebo také ne, opět záleží na vašich volbách). Chápu, že si tvůrci chtěli nechat otevřená vrátka, ale více než závěr celé řady to působilo jako cliffhanger před další epizodou.

Je proto jenom přiléhavé, když tuto recenzi zakončím zhodnocením, že hra Game of Thrones je... Pokračování příště!

Verdikt:

To nejlepší na závěr? Poslední epizoda první řady Game of Thrones je nejzajímavější, nejdrsnější a vůbec nejzábavnější, avšak o uspokojivém zakončení mluvit nelze. Příběh Forresterů zůstává nadále otevřený.

Nejnovější články