„Sranda“ ve vesmíru
Tvůrci Telltale již v minulosti dokázali, že humorné sci-fi umí. Tales from the Borderlands dodnes patří k tomu nejlepšímu, co kdy vyprodukovali, a je proto zvláštní, že vtípky prolezlé univerzum Strážců Galaxie nezvládají plnohodnotně převést na monitory počítačů. Druhá epizoda s podtitulem Under Pressure bohužel pokračuje v poněkud mdlém tempu první epizody, křečovitě přeskakuje mezi „humornými“ a „vážnými“ pasážemi, a občas prostě nudí.
Ačkoli se scenáristům sem tam nějaký ten solidní vtípek zadaří (doslovný Drax je s jeho neschopností chápat ironii vděčným terčem vašeho posměchu), pomalý střih rozbíjí přirozený tok konverzací a dělá je strojově rozsekané. Tady by samozřejmě nepomohl ani ten nejlepší scénář ve vesmíru, protože vinu za to nese zastaralý engine, na kterém Guardians of the Galaxy běží.
Na předpotopní technologii, která poháněla už první sérii The Walking Dead z roku 2012, se snesla kritika už v recenzi první epizody. Jde bohužel o natolik problematickou věc, že je třeba ji zmínit i nyní. Postavy jsou kvůli letitému enginu toporné, mimika směšná, akční sekvence prkenné, výprava minimalistická, produkční hodnoty amatérské a dialogy nemají spád.
Nejpodivnější na tom všem je, že kupříkladu zmiňované „Historky z Borderlands“ vypadaly už před dvěma lety lépe (a byly i lépe napsané). Telltale coby studiu se poslední roky finančně náramně daří a už je nejvyšší čas, aby jejich hry podle toho vypadaly.
zdroj: Vlastní
Když se mýval zamiluje
Koncept pěti epizod Guardians of the Galaxy je vymyšlený tak, že každá epizoda se ve „zbylém“ čase věnuje jednomu z pěti hlavních hrdinů. Zatímco minule byl v hlavní roli Peter Quill alias Star-Lord, nyní se hra zaměřuje na jeho chlupatého kámoše Rocketa.
Tedy, hlavní dějová linka samozřejmě postupuje vpřed, zůstává centrem dění a po překvapivé smrti Thanose se točí kolem Eternity Forge, mocného artefaktu s oživovacími schopnostmi. Není proto divu, že se o tuto cetku začala zajímat podlá vojevůdkyně z řad mimozemské rasy Kree. A není zdaleka sama. Petera napadá, že by Eternity Forge mohl použít k cestě za svou matkou, a Rocket se pro změnu přihlásí o oživení své mrtvé milé.
Trochu ve stylu Mass Effect je druhá epizoda doplněna o „loyalty mission“ pro Rocketa. Chvilku si za malého inženýra dokonce zahrajete, byť z hlediska hráče se vlastně nic nezmění. Stále jde o primárně filmovou hratelnost, kde sledujete cut-scény, sem tam zvolíte odpověď, občas do toho zběsile drtíte Qčko během nějaké akční sekvence a… a to je vlastně vše. Na této frontě se od dob The Walking Dead nic zásadního nezměnilo.
Vlastně možná i naopak, protože zdánlivě zásadní volby, nad nimiž jste při hraní Živých mrtvých dlouze dumali, teď už ani zásadně nepůsobí. Každopádně drobná příběhová odbočka v kožichu Rocketa je milá, a ačkoli nenabízí nic překvapivého, aspoň vykreslí jednoho z hrdinů i jinak, než jen jako člena permanentně rozhádané sebranky galaktických antihrdinů.
Potenciál pro dobrou adventuru tu tedy stále je. Barevné a střelné univerzum Strážců Galaxie je totiž samo o sobě nadále zábavné a zůstává tím nejlepším na celé hře. To je sice věc, na které mají Telltale pramalý podíl, ale atmosféru ztřeštěného sci-fi se jim přes všechny výtky daří solidně udržet. Fanoušci Star-Lorda a spol. si zde tudíž stále přijdou na své. Jen prostě nesmějí čekat stejně vysokou kvalitu jako u předlohy.