Pokud se hrdinové zrovna verbálně kočkují na palubě své vesmírné skořápky, je občasné zakuckání „pouze“ ošklivé a rušivé. Pokud ovšem zrovna Gamora bojuje se svou sestrou Nebulou a sekající se obraz přímo zasahuje do akční QTE scény, vysloveně to kazí hru. A ne, argument, že při sekání meči by se měl sekat i obraz, vážně neobstojí.
Sice nejde o nic, kvůli čemu byste herně-seriálové Strážce Galaxie nemohli dohrát, QTE pasáže jsou primitivní a na stisk vyskakujících tlačítek máte vždy několik vteřin. Neplynulý obraz je ovšem mimořádně otravný. A s ohledem na to, kolik let Telltale tento problém (ne)řeší, jde o neodpustitelný prohřešek. Nemluvě o tom, že první dvě epizody z nějakého důvodu běžely plynuleji. (Technická: hra je recenzována na stroji osazeném GTX 1060 6 GB, což by „mělo“ stačit. Podobné problémy se však podle ohlasů týkají i konzolových verzí.)
Jedeme dál
Dějová linka Guardians of the Galaxy byla v úvodních dvou epizodách poněkud roztěkaná (dlouhé dvouměsíční rozestupy mezi epizodami tomu vůbec nepomáhají). Třetí epizoda s podtitulem More Than a Feeling však, zdá se, příběh konečně upevňuje a začínají se dít zajímavé věci. Jinými slovy, konečně se pořádně dozvíme, k čemu slouží pradávný artefakt Eternity Forge (zmrtvýchvstání!), kolem něhož se vyprávění točí.
Vyprávění zároveň pokračuje v trendu „co epizoda, to jiná postava“, takže po Rocketovi z minula se nyní do popředí dostává Gamora. Tedy, v hlavní roli nadále zůstává Peter Quill alias Star-Lord, ale nadstandardní pozornost je nyní věnována jeho zelené asasínské parťačce. S ní se krátce podíváte do její minulosti, abyste pochopili, proč se k sobě se svou sestrou chovají jako býci v rudém negližé. Jejich dlouholetý svár navíc dostanete možnost zacelit, o čemž se jim snad už ani nezdálo. Potenciálně milý moment. Pokud se mu tedy rozhodnete jít naproti. Je fajn, že zde scenáristé dávají možnost volby.
zdroj: Archiv
Žádné rodinné shledání by však nebylo možné, kdyby se na scéně neobjevila úplně nová postava – Mantis. Je to roztomilá mimozemšťanka s tykadélky, která umí číst cizí emoce a vyvolávat v lidech halucinogenní stavy. Její odhalení je nejen příběhovým zadostiučiněním s ohledem na psychedelické události předchozích epizod, ale je také svěžím vánkem v jinak stále poněkud mdlé sérii. Snad Mantis vydrží až do konce, protože starou známou partu vítaným způsobem oživuje a je zdrojem několika vtipných momentů.
Co do humoru však u mě stále vede doslovný Drax. „Hej, Draxi, pojď sem, potřebuju si půjčit tvoje svaly,“ zvolá Peter, když se mu nedaří zvednout betonový kvádr. „Moje svaly si nemůžeš půjčit, mám je přidělané na těle,“ odvětí Drax a zaťuká si na čelo. Ha ha. Na mě to funguje. Jen škoda, že dobrých hlášek je tu oproti filmu minimum. Telltale holt kopou druhou ligu.
Větvený příběh?
Už jednou jsem si zde pochvaloval možnost volby. Kupodivu však nešlo o ojedinělý příběh. V samotném finále před vás scenáristé položí těžké rozhodnutí, které má potenciál zásadně rozdělit příběh zbylých dvou epizod. Jde o poctivý cliffhanger a velké dějové rozcestí, kde budete dumat nad tím, zda život několika blízkých je pro vás důležitější než celý zbytek galaxie. Momentu volby předchází několik vyhrocených scén, protože každý strážce má samozřejmě svůj vlastní (neoblomný) názor, a třebaže začínám být vůči dramatům v podání Telltale imunní, tady jsem chvilku váhal. Zkrátka skvělé finále.
Má to však jeden háček: Telltale již několikrát „dokázali“, že i diametrálně odlišné následky dvou protichůdných rozhodnutí dokáží v následující epizodě anulovat a na pár minut rozlitý tok děje zase slít dohromady. Telltale jsou mistři iluzí volby. Bohužel. Ale třeba nás přeci jen po letech zase něčím překvapení.
Uvidíme příště. I přes neomluvitelné technické kiksy je More Than a Feeling obsahově dosud nejzdařilejší epizodou. Pravda, klasického hraní obsahuje ještě méně než minule, takže za hodinu a půl máte zase hotovo, ale akční sekvence jsou našlapanější, dialogy kvalitnější, vedlejší dějové linky zajímavější, a navíc nám nečekaně přibyla nová postava. Guardians of the Galaxy už nikdy nebude výborná adventura, ale stále má našlápnuto k tomu být adventurou dobrou. Jen kdyby Telltale konečně opravili ten svůj zatracený engine…