Přitom obsahově je čtvrtá epizoda překvapivě dobrá! Nese podtitul Who Needs You a navazuje na cliffhanger z minulého finále. Strážci si rozhádali Halu, příšerně naježenou vojevůdkyni Kree, a čtvrtá epizoda začíná tím, jak se jim všem Hala snaží utrhat hlavy. To se jí samozřejmě nepovede, protože Strážci na poslední chvíli prchnou. Záhy se ocitnou v úplně nové oblasti a brzy si začnou říkat, že s Halou by jim bylo bývalo možná lépe…
Svěží vánek
Aniž bych prozrazoval konkrétní detaily, v novém prostředí si hlavní hrdinové oddychnou od tradičního handrkování se s poněkud mdlými vojáky z řad Kree. Dokonce si udělají i nového roztomilého kamaráda, který má jedinou vadu: jeho kamarádi už tak roztomilí nejsou. Výsledkem jsou solidní, místy dokonce i vtipné akční scény, které se nesou v klasickém QTEčkovém duchu.
Vedle klasické šipkované a povídavé dojde kupodivu „často“ i na hraní. Ano, zní to divně, ale bavíme se přeci o adventuře od Telltale, kde se směrové šipky používají jednou za uherský rok, a kde drtivou většinu času jen korigujete rozhovory. Ve čtvrté epizodě získáte „jedinečnou příležitost“ hned několikrát volně chodit po prostoru a jednou budete dokonce přelétávat nad jezírkem kyseliny z plošinky na plošinku.
Jen škoda, že ovládání létání je děsně kostrbaté, a aby se váš milý Peter Quill levitoval kupředu, musíte s ním nejprve zahnout do strany. Čili nakonec bude možná lepší, když příště Telltale své „odvážné“ ambice na takto složité hrací pasáže nechají v šuplíku, a vrátí se zase zpět k dialogům…
zdroj: Vlastní
Všichni za jednoho… anebo taky ne
Jak je každopádně zvykem, mnohem víc než na akci a hraní je kladen důraz na příběh, konkrétně na vztahy mezi Strážci. Už jsme si všichni zvykli, že Pete se občas pohádá s Gamorou nebo že Rocket se pohádá vždy se všemi (snad s výjimkou své milované pušky), ale ještě nikdy konflikty nedospěly tak daleko, aby ohrozily celistvost zdejšího All-Star týmu. Nyní však pomyslné nádoby trpělivosti skutečně přetékají a v průběhu hraní budete chtě nechtě muset učinit rozhodnutí, které bude mít zásadní dopad v oblasti personálního osazení vašeho mančaftu.
Bohužel to scénáristé opět nedotáhli do konce, a tak je klidně možné, že postava, jíž jste po celou dobu čtyř epizod stranili, se na vás kvůli jednomu jedinému rozhodnutí ve čtvrté epizodě, které se jí navíc ani přímo nedotýká, prostě vykašle. A vy s tím nic nenaděláte. Nu co, vsadím grafickou kartu na to, že v páté epizodě se beztak všech pět reků zase sejde dohromady, a že i toto zdánlivě zásadní rozhodnutí bylo, jak je u Telltale zvykem, opět jen iluzorní.
Světlé chvilky
Epizoda Who Needs You se v duchu předchozích dílů věnuje též minulosti jednoho z pětice Strážců. Nyní došlo na Draxe, zeleného nabušeného válečníka, který spolehlivě zaujme dvěma věcmi. Zaprvé, je velice statný, a zadruhé, má sociální inteligenci na úrovni patníku. Čtvrtá epizoda však tento zažitý pohled na Draxe trochu mění. A stačí jí k tomu jediný flashback, který Draxe najednou nevykresluje jako zaslepeného pomstychtivého bijce, nýbrž jako milujícího, snad i poměrně chytrého otce. Vzpomínka je to poměrně krátká, leč pěkná. Jen škoda, že tvůrci se Draxově minulosti nevěnovali více a neukázali nám celou jeho rodinu.
Na druhou stranu bohužel nadále platí, že jak osudy jednotlivých hrdinů, tak celkový příběhový oblouk je stále jedním velkým sci-fi klišé, pouze opepřeným o někdy dobrý, někdy méně dobrý humor. Ve výsledku tak nelze než opakovaně konstatovat, že ačkoli má čtvrtá epizoda sotva dvě hodiny, zkušenější hráč se u ní stihne začít nudit. Rozdílem oproti minule je jen to, že té nudy je nyní o něco méně. Koneckonců, “game-breaking” bugy člověka vždycky proberou, že…