IL-2 Sturmovik: Forgotten Battles CZ - recenze
9/10
zdroj: tisková zpráva

IL-2 Sturmovik: Forgotten Battles CZ - recenze

Vývojář:
Vydavatel:
Platformy:
Detail hry

8. 9. 2003 0:00 | Recenze | autor: Redakce Games.cz |

Dlouho očekávané pokračování úspěšného leteckého simulátoru IL-2 Sturmovik nyní vyšlo i v češtině pod názvem Zapomenuté bitvy a v doplňující recenzi jsme zhodnotili kvalitu překladu či manuálu.

Autor: Michal "TCRaven" Urban a Leon
Publikováno: 8.září 2003


Původní recenze anglické verze hry byla publikována 24.3.2003, zhodnocení českého překladu od Leona naleznete na konci článku.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Je tomu o něco více než jeden rok, co vyšel letecký simulátor Il-2 Sturmovik, který jsme samozřejmě na Tiscali Games recenzovali. Ač byl (a stále je) velmi kvalitním titulem, nebyl dokonalý a některé jeho nedostatky byly řešeny v opravných patchích. Stejně tak se hra dále rozvíjela a byly v různých updatech například přidávány další pilotovatelné letouny. Oproti konkurenci mu však stále chyběly jisté vymoženosti a společnost 1C:Maddox Games pod křídly UbiSoftu se rozhodla vše nové zahrnout do velkého komerčního přídavku, kterými jsou dnes recenzované Forgotten Battles (dále jen FB) aneb Zapomenuté bitvy.

Původně měly být FB pouze datadiskem k původní hře, ale vzhledem k množství inovací na 2 CD se tvůrci rozhodli vydat hru jako samostatný titul (info). Tento krok má svou logiku, protože mimo jiné, člověk nemusí instalovat na originální Sturmovik několik patchů a na ně ještě FB. I vzhledem k nasazené ceně, která se v České republice bude pohybovat pod 1000,- Kč, je možno považovat toto rozhodnutí za pozitivní.

 Fungování dynamické kampaně
Na první pohled by se snad mohlo zdát, že FB moc „nové“ nejsou, ale většina inovací je patrná až po podrobnějším prozkoumání. Patrně nejvíce kritizovanou ve Sturmoviku byla absence dynamické kampaně a proto začneme právě jí. Je ovšem nutno předeslat, že kvalitní dynamická kampaň by téměř zasloužila samostatnou recenzi. Pro přesné pochopení, jak kampaň funguje, je také potřeba mnoho času, protože vydavatelé samozřejmě informace v tomto směru neposkytují.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Ve FB je možno létat kampaň za Rusy, Němce, Finy a Maďary. Pro každou národnost jsou k dispozici jednotlivé kariéry, které se dále větví podle oblasti (mapy) a doby. Ve většině kariér je také možno vybrat i letoun, volba není možná pouze u bombardovacích kariér. Pokud nebudeme počítat rozčlenění na letouny, je ve FB celkem 91 kariér! Nejvíce jich je samozřejmě k dispozici pro Rusy a Němce, Finové a Maďaři mají pouze 4, resp. 3 kariéry. Každopádně to je myslím zábava na dost dlouhou dobu. Veškerá komunikace je namluvená, takže si můžeme dosytosti vychutnat, mimo němčiny a ruštiny, i finštinu a maďarštinu (a angličtinu, byť americká/britská kampaň ještě není k dispozici).

V kampani je pilot součástí jednotky, se kterou se účastní misí. Podle hodnosti, kterou je možno zvolit již před začátkem, je umístěn na odpovídajícím velitelském stupni. Na základě plnění úkolů je povyšován a přebírá postupně vedení nad ostatními letouny. Obdobným způsobem to fungovalo již v původním Sturmoviku. Ve FB je ovšem novinkou, že ostatní piloti mají svá jména. Každý pilot má svůj krátký přehled obsahující mimo jména i fotografii a počet misí a sestřelů. To je zvláště důležité, protože tím je charakterizována jejich zkušenost a výkonnost v misích. Pakliže jednotka ztratí eso, je nahraženo novým pilotem, ovšem zelenáčem, jehož život je v boji velmi ohrožen. Ztráta zkušeného pilota tak může být dobrým důvodem pro opakovaní mise.

 Vliv hraní na frontovou linii
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Další významnou novinkou je linie fronty, která se vyskytuje v dané oblasti. Její umístění a průběh kampaně jsou tvořeny na základě skutečných historických údajů a pilot nemůže svým konáním zvrátit v konečném důsledku výsledek celé války. Jeho počínání má pouze místní účinek, například v možném počtu nasazených nepřátelských letounů v další misi. Stejně tak jednou zničené objekty zůstávají i do budoucnosti vyřazeny. Dynamický generátor v podstatě pouze umisťuje do jednotlivých misí jednotky a letouny a mění úkoly. Linie fronty také rozděluje mapu na oblasti, kde pilot může být zachráněn - jestliže totiž vyskočí na nepřátelské straně, je považován za ztraceného.

V průběhu mise nejsou na celé mapě umístěny všechny jednotky, které by spolu následně bojovaly a tím v reálném čase ovlivňovaly průběh války. Důvod je zřejmý - žádný současný počítač by to nezvládl. Po skončení mise je konání pilota, jeho jednotky a skupin s ním souvisejících vyhodnoceno, výsledky zahrnuty do ostatního (předem stanoveného) dění, a je vytvořena další mise. Postup fronty se tak děje pouze mezi misemi. Tento systém je přirozeně kompromisem na cestě k plně dynamické kampani, ale pilota to nemusí nijak zvlášť znepokojovat.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Nejdůležitější je to, že mise nejsou stále stejné a je znát vliv pilota na dění, i když tento vliv není nijak velký. To je i v souladu s realitou, neboť relativně malá jednotka letounů není schopna ovlivňovat celou válku. Jednotlivé mise v kampaních jsou celkově tvořeny se zřetelem na reálnost. Poměrně často se tak stává, že úkoly jsou velmi daleko od základny. Ke slovu tak patrně přijde autopilot a zamrzí pouze osminásobné urychlení času.

 Nové krajiny
Zvětšit zdroj: tisková zpráva IL-2 Sturmovik obsahoval celkem 15 historických a speciálních on-line oblastí. Ve FB jich je již 25 - jedná se o finský záliv, Balaton, Lvov, několik on-line, plus veškeré z původního Sturmovika. Nové on-line mapy jsou také určeny pro pylonové závodění, které si získalo obrovskou oblibu. Staré mapy jsou převzaty beze změn, Balaton a Lvov se svým zpracováním podobají původním mapám, finský záliv se již poněkud liší. Nejen, že je mnohem větší než ostatní mapy, ale je také velmi detailní. V oblasti je několik velkých měst, nejznámější jsou bezpochyby dvě - Leningrad a Helsinky, ve kterých se nacházejí veškeré význačné objekty. Ano, v Leningradu je skutečně Aurora…

Finsko je zemí tisíce jezer a tak je krajina velmi rozmanitá. Pobřeží zálivu jsou zbrázděna členitými zátokami a vyskytuje se zde i mnoho ostrovů, zatímco na pevnině jsou města a městečka. Tato mapa je svou rozlohou i detailností opravdu výjimečná, má to ovšem negativní dopad na počítač, hlavně na paměť. Na nejvyšší detaily je 512 MB RAM rozumné množství a rozhodně se vyplatí uvažovat o upgradu v této oblasti. Tato paměťová náročnost je charakteristická nejenom pro mapu finského zálivu, ale i kampaň. Startování jednotlivých misí trvá velice dlouho a často je delší než spouštění samotného simulátoru, ve Finsku se vše sčítá. Za detailnost zpracování a dynamickou kampaň se prostě musí platit. Optimalizací se dá samozřejmě vyžít i s méně paměti. Ostatní mapy se načítají obdobně dlouho jako ve Sturmoviku.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Grafický engine se nedočkal nějakého zásadního vylepšení, detailnost prostředí je spíše dána množstvím objektů. Přesto byla například upravena voda - její vlnění tak vypadá o něco lépe, stromy na břehu se v ní odrážejí skutečně na vlny a ne ploše jako ve Sturmoviku. Reálněji také působí břehy. Důležité vylepšení spočívá v modelování různých povrchů a jejich vlivu na pojíždějící letoun. Je tak cítit rozdíl mezi betonovou dráhou nebo přistáním do volné krajiny. Bude ovšem nutno jisté úpravy v pozdějších patchích, protože letouny na terénních nerovnostech moc odskakují.

 Letouny
Už původní Sturmovik disponoval značným množstvím pilotovatelných letounů, ve FB jsme se dočkali mnoha dalších. Byla doplněna rodina Me-109 o poslední verze G-10, G-14 a K-4, neméně zajímavý je Me-262. Přibyla „Dora“ Fw-190 D a bitevní Fw-190 F. Na sovětské straně se objevily stroje západní provenience P-40, Hurricane a P-47 Thunderbolt. Je možno pilotovat dvouplošnou Čajku a máme již kompletní řadu Lavočkinů s hvězdicovým motorem. V neposlední řadě je možno létat s bombardéry He-111 a TB-3, u kterých jsou k dispozici mimo pilota i další stanoviště. Se všemi novými se celkem jedná o 81 pilotovatelných letounů a jejich subverzí. Mimo těchto pilotovatelných strojů přibyly i nepilotovatelné stroje, například Me-110, Me-210 a P-51 D Mustang.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Letové modely
FB i jeho předchůdce jsou hlavně o létání a kvalitou letových modelů jsou daleko před svými konkurenty. Přesto bylo několik skutečností, které byly Sturmoviku vytýkány. Například při pohybu na zemi se letoun choval jinak než ve vzduchu. Při rozjetí letadlo lehce akcelerovalo až do nějakých 180 km/h, kdy následovalo odpoutání. Jenže ve chvíli, kdy začaly pracovat křídla, byl patrně nastaven jejich přílišný odpor a letoun velice pomalu zrychloval až do asi 260 km/h, kdy se situace zlepšila. Start byl tak poměrně nepříjemnou záležitostí, navíc dále ztíženou tím, že AI letouny s tímto problém neměly a virtuální pilot je pak musel těžce dohánět. Ve FB je start opraven, letouny akcelerují a stoupou mnohem lépe, což je i reálnější.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Letový model dříve neměl korektně modelované výškové vlastnosti letounů, nad výškou 3000 metrů byly nepřesné a v mnoha případech značně optimistické. Ve FB jsou tyto vlastnosti výrazně přepracovány a měly by přesně odpovídat skutečnosti pro celý rozsah výšek.

 Lepší manévrovací schopnosti
Další kritizovanou součástí letových modelů bylo trimování, díky kterému se daly velmi zlepšit manévrovací schopnosti letounů. V reálu slouží trimování ke snížení působících sil na řídící páku v různých režimech letu, kde se podle rychlosti a výšky mění vyvážení letounu. Pro ustálený let je nutno změny korigovat přímo výchylkou řízení nebo trimováním. Trimy jsou malé plošky na odtokových hranách křidélek, výškovek a směrovky (ne všechny letouny je mají). Jejich přenastavením je následně proudem vzduchu patřičně vychýlena ovládací plocha a pilot není nucen pohybovat řízením.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Ve Sturmoviku byl ovšem problém v tom, že se výchylka trimu a ovládacích ploch sčítaly. S použitím trimu se zvyšovala možná výchylka nad normální maximální polohu a letouny dokázaly více než by měly (řeč je hlavně o výškovce). Ve FB vše zůstalo při starém, pouze je výrazně zpomalena reakce na trimování, trvá delší dobu, než se účinek projeví. V 3D modelu navíc nejsou animované trimovací plošky, ale pouze celé ovládací plochy. Trimujeme-li tak na zemi se stojícím letounem, pohybují se přímo ovládací plochy, což by neměly. To je ale jenom detail.

 Manuální ovládání motoru
Vítaným vylepšením je možnost manuálního ovládání motoru. Mimo stoupání vrtule a polohy chladiče se dá nastavovat bohatost směsi, kompresor a další. Nevýhodou je ovšem, že tyto parametry nejsou v manuálu podrobně vysvětleny. Člověk věci neznalý se bude muset informovat např. z Flight Simulatoru, případně CEM vůbec nepoužívat. Letoun s ovládáním CEM by neměl letět lépe než letoun s ovládáním automaticky. Píši „neměl“, protože ve finální verzi hry jsou jisté bugy. Například Me-109 je na „manuál“ příliš rychlý a při automatice nepracují správně regulátory glykolových chladičů, bude asi třeba opravy.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Motory mimo jiné mnohem pomaleji nabírají otáčky, odezva na pohyb plynové páky je delší - další posun k vyšší realističnosti. Byl pozměněn způsob zapínání WEPu, teď už se také jednotlivá zařízení zvyšující výkon jmenují tak, jak mají. U některých letounů se zapínají pouhým pohybem plynové páky do horní polohy nad 100% (pokud je mají), v dalších se spouští zvláštní klávesou. Je v tom trošku zmatek, ale odpovídá to skutečnosti.

Celkově je na adresu letových modelů třeba říci jen to nejlepší a platí o nich vše, co bylo chváleno i v původním Sturmoviku. Další rozebírání by bylo nošením dříví do lesa. FB jsou bojovým simulátorem s nejlepšími letovými vlastnostmi, bude však třeba ještě mírné doladění.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva  Model poškození
Tato oblast, ačkoli byla ve Sturmoviku poměrně kvalitní, byla dále rozvinuta. Je modelováno průbojné střelivo a jednotlivé části letounu jsou rozděleny na mnohem více míst, která mohou být zasažena, poškozena a tím ovlivňovat vlastnosti celého stroje. Jedinou dávkou i lehké zbraně na správné místo (pilot, motor) je možno sestřelit letoun. Díky tomu se také zvýšila vzdálenost účinné střelby a zároveň se mírně snížila převaha letounů vybavených kanóny velkých ráží.

 Umělá inteligence
S létáním bezprostředně souvisí umělá inteligence počítačových protivníků. Prakticky jediné, na co se zmohli v původním Sturmoviku, byl zatáčkový boj, bez ohledu na letoun. Ve FB lépe využívají předností svých letounů a u méně obratných strojů se snaží zachovávat energii a nesmyslně ji neplácají v zatáčkách. Také mezi sebou lépe spolupracují a wingman chrání svého vedoucího. Bohužel stále není možná volba formací. Problémy se vyskytují u bombardovacích letounů, které konají někdy nesmysly - náklad složí úplně jinde, než by měli a level bombery se pokouší o bombardování střemhlav. Stále zůstává vysoká demence AI při doprovázení bombardérů. Stíhačky letí vyšší rychlostí a při snaze o udržení se za bombery maniakálně manévrují, při čemž se občas srážejí. Pozemní flak je účinnější, takže je výrazně stíženo operování nad koncentrovanou protivzdušnou obranou.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Audiovizuální zpracování
O krajinách byla již řeč, krátce se zmíním o ostatních objektech. Letouny jsou velice podrobné, přesné a potažené kvalitními texturami. Je umožněno nastavování kamufláží i v singleplayeru, navíc je k dispozici volba státu, jednotky a tváře pilota. Mimochodem, finské letectvo z první části války nemá marking modrých hákových křížů, ale pouze kruhy, které se používaly na konci války. S fašismem nemá nic společného, ale prostě to je hákový kříž a proto tam není.

Velice kvalitní jsou 3D interiéry letounů a jejich palubní desky s plynule animovanými přístroji. Některé letouny jsou konečně vybaveny zpětnými zrcátky, které napomáhají přehledu o situaci „na šesti“. Už i původní Sturmovik umožňoval volbu denní doby a nabízel mraky několika úrovní. Ve FB přibylo velké množství pozemních objektů, mimo jiné světlomety, které v noci pátrají po letounech, které mají svá poziční i přistávací světla. Na zvucích se nic zásadního nezměnilo, je pouze upraveno startování motoru a různé „kuckání“.

 Závěr
Zvětšit zdroj: tisková zpráva FB nejsou takovou revolucí jako byl původní Sturmovik. Za nejzásadnější vylepšení se dá považovat dynamická kampaň. V ostatních oblastech se jedná spíše o dílčí změny k lepšímu. Mimo jiné je konečně možno pořizovat záznamy letu i v multiplayeru. Samotný multiplayer je jinak přesnější, nevyskytuje se takové lagování na startu jako u Sturmovika. Hra FB po síti nebo internetu je celkově silnou stránkou hry, ať už v podobě dogfightů, kooperativních misí, nebo pylonového závodění.

Forgotten Battles disponují krásnou grafikou a rozsáhlými krajinami, kvalitními zvuky a slušnou umělou inteligencí. Létat se dá v mnoha kampaních, krátce si skočit díky rychlému editoru, nebo si vytvářet vlastní mise v plném editoru. Ten je výkonný, byť poněkud neohrabaný. Přibyly záložky ve vlastnostech objektu (letounu), dají se editovat jednotlivé letouny v letce, jde tak například přiřadit k esu wingmana zelenáče atd.

Simulátor, stejně jako jejich předchůdce, přináší na obrazovky monitorů boje druhé světové války, které byly dlouho přehlíženy. Dočkali jsme se také další zajímavé kapitoly v historii vzdušných bojů, totiž zimní války mezi Finskem a Sovětským svazem. V této válce i později bojovali Finové s přesilou, většinou na podřadné technice a přesto dokázali vítězit. Vždyť byli tři Finové, kteří přežili celou druhou světovou a měli více potvrzených sestřelů než jakýkoli spojenecký nebo sovětský pilot, v čele všech stojí E. I. Juutilainen s 94 vítězstvími.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky z této hry naleznete v sekci screenshotů

Na FB je unikátní i to, že nabízí veliké množství letounů a přitom je reprodukuje velice přesně. Je možno létat na lehkých stíhacích strojích jako je I-153, I-16 nebo Buffalo; známých Focke-wulfech či Messerschnittech; bitevních Sturmovicích a protitankových Štukách a zároveň na bombardérech He-111 a TB-3. Zmíním snad už jenom proudový Me-262, se kterým může pilot pocítit nadvládu, kterou zažívali jeho piloti za války. Jeho rychlosti a čtyřem 30 mm kanónům odolá málokterý letoun. Má ovšem své slabiny a člověk musí být také velice opatrný v manipulování s plynovou pákou, jakýkoli prudší pohyb může mít za následek vzplanutí motorů.

Komu nevyhovuje nepopiratelný realismus a s tím související obtížnost, má možnost si mnohé ulehčit, takže simulátor má předpoklady oslovit širokou hráčskou skupinu, která z jakéhokoli důvodu původního Sturmovika vynechala. Komu se Sturmovik líbil, bude se mu líbit i Forgotten Battles. Simulátor má velkou podporu jak přímo do výrobce, tak nadšenců z herní komunity. Pracuje se na obrovském množství dodatečných letounů, které se budou postupně objevovat v (snad) nekomerčních přídavcích či updatech. Společnost Playman připravuje českou lokalizaci Forgotten Battles, která by měla být dostupná v průběhu měsíce dubna (info, nakonec však byla uvedena na domácí trh až v létě - pozn.ed.).

Obrázek zdroj: tisková zpráva  Recenze české verze
Pro mnohé fanoušky bude určitě radostná zpráva, že společnost Playman v polovině prázdnin vydala i počeštěnou verzi této vynikající hry pod názvem Zapomenuté bitvy. O kvalitách titulu nemá cenu pochybovat, o čemž vás snad TC v předešlých odstavcích již dostatečně přesvědčil. Následující odstavce jsou tak jen doplněním recenze o poznatky z české verze hry.

Českou verzi hry dostanete v klasické krabici, která obsahuje 2 CD, brožurku s nápovědou pro ovládání a knížečku s manuálem, leteckou školou a historickou vložkou (foto). Právě u této knížečky se zastavím. K českému manuálu nelze mít nějaké zásadní výhrady a pochválit musíme i „Leteckou školu“, ve které se můžete seznámit (pokud je ještě neznáte) se základními leteckými manévry a taktikami.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Trochu horší je to ale v historické části. Tak především tam nenajdete prakticky nic, co by se týkalo osvětlení bojů na finské nebo maďarské frontě, podle kterých hra dostala i název. A přiznejme si, že zvláště o sovětsko-finských střetech se toho mnoho neví. Můžete se tak dočíst jen jakousi zkrácenou historii bojů na východní frontě, čemuž ovšem místy chybí hlava i pata. Nejhorší na tom jsou ale tragické úlety v překladu. Nejprve z hlediska zeměpisného - řeka Visla je tu jako Vistula, Labe jako Elbe. Letecký sbor je v textu popisován jako letka, eventuelně jako „vzdušný oddíl“. Neznámá je mi i hodnost „generál polní maršál“.

Hromada vět se navíc nese v duchu doslovného překladu, jehož výsledkem je podivná skladba vět. No a některé věty nemají smysl vůbec, viz „Rudá armáda prorazila u Vitebska, spojila se s 3. armádní frontou a rozdělila se na dvě části čímž znemožnila veškeré šance na útěk“. Větu jsem citoval doslova, i s mluvnickou chybou. Těch je v textu také celkem dost, což je hodně zbytečné. Pokud tedy shrnu dojmy z manuálů, musím říci, že je tam několik zbytečných minusů. Přitom by stačil kvalitní korektor textu a konzultace s nějakým odborníkem v historické části manuálu.

Samotná hra je plně počeštěna pouze co se týče textů. Veškeré hlášky zůstávají v originálním znění, což je jen dobře. Zajímavé je, že ve hře samotné už mluvnické chyby nejsou, pokud tedy nepočítáme krkolomná spojení (např. „5 vzdušná vítězství“), které jsou dány specifickým skloňováním v českém jazyce. S jinými problémy způsobenými překladem do češtiny jsem se nesetkal.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Je tu ale přeci jen jeden problém, se kterým se ale potýkají skoro všechny počeštěné hry. Jak možná víte, od 12. srpna je k dispozici patch 1.1b pro anglický originál. Pro českou verzi ale potřebujete český patch, který v době psaní tohoto článku (konec srpna) nevyšel, i když se v tomto směru jisté kroky podnikají. Výsledkem je však to, že si teď nezahrajete přes servery UbiSoftu, protože tam se hraje právě již na verzi 1.1b. Pokud tedy chcete hrát online, musíte si počkat na vypuštění dalšího patche (verze 1.1 vyšla minulý týden, ale poté byla UbiSoftem stažena z distribuce kvůli nějakým problémům - pozn.ed.), který by měl údajně fungovat i na českou verzi, nebo upřednostnit anglický originál. Je totiž pravděpodobné, že se podobná situace může opakovat i u dalších patchů.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Celkově na mě působilo počeštění hry dobrým dojmem a nepochybuji, že si ji díky tomu pořídí další fanoušci. Vytknout se dají jen zmíněné nepřesnosti v manuálu a problémy s updaty, za které ale náš distributor přímo nemůže. Naopak je třeba pochválit, že na svém webu o problému informovali.

Stáhněte si: Trailer, Video, Patch pro původní hru, Patch pro IL2: FB

Související články: IL-2 Sturmovik recenze, IL-2: Eastern Thunder recenze, Rozhovor, Novinky

 
Michal "TCRaven" Urban a Leon
připravil: jd



 
 
TC a Leon
Vývojář:
Vydavatel:
Platformy:
Detail hry

Verdikt:

IL-2: Forgotten Battles považuji za absolutně nejlepší bojový letecký simulátor současnosti. Moderní letecké simy přirozeně musí simulovat více věcí, jako jsou například řízené střely, které zde nejsou a nikdy nebudou. Z tohoto pohledu by ale nikdy nemohl být za „nejlepší“ označen jiný než proudový simulátor, což by bylo vůči simům druhé světové války nespravedlivé. Forgotten Battles jsou tedy nejlepší ve zpracování toho, čím se zabývají.

Nejnovější články