Kingdom Hearts III – recenze
8/10
zdroj: tisková zpráva

Kingdom Hearts III – recenze

6. 2. 2019 19:00 | Recenze | autor: Lucie Jiříková |

Nezasvěceným fanouškům se série Kingdom Hearts opravdu špatně popisuje. Jedná se o velmi netradiční mix Disneyovek a japonských kreslených seriálů a her říznutý hlubokým a neskutečně melancholickým příběhem, originálním soubojovým systémem a zábavnými RPG prvky. V pořadí třetí díl, který je příběhovým zakončením sedmnáctileté ságy, je naprosto fantastickým mixem všech typických prvků této série.

V zajetí vzpomínek

Dávejte si ale pozor. Kingdom Hearts III zvysoka kašle na to, aby vás hekticky vtáhla do vzrušujícího děje. Namísto toho vám sebevědomě naservíruje rozvláčný filmeček, v němž dva kluci hrají šachy a povídají si, jako by se nic nedělo.

Během této partičky jen tu a tam probleskují jejich vzpomínky, které vám nastíní, že hlavní postava Riku a jeho pomocníci Kačer Donald, Goofy a Mickey Mouse se vydávají zmařit temné plány Xehanortu na vyhlášení druhé keybladové války.

Na některé fanoušky série pozvolné tempo mohlo udělat dojem, já jsem z něj ovšem nadšená nebyla. Už během první minuty jsem zběsile zívala, a když jsem záhy přišla na to, že filmeček nejde žádným způsobem přeskočit, byla jsem naprosto zoufalá. Vteřiny se vlekly a já se do hry těšila čím dál tím míň.

K mému zděšení se tempo hry nijak zvlášť nezrychlovalo ani v následujících minutách. Vždycky jsem se svou postavou udělala pár kroků, přečetla si tutoriál například k tomu, jak se ovládá útok nebo skok, a během několika vteřin už zase koukala na filmeček, který nešlo přeskočit. Přiznávám se, že kdybych nevěděla, že na Kingdom Hearts III musím napsat recenzi, v této fázi bych ji už dávno vypnula.

První přibližně hodina až hodina a půl je naprosto dokonalý příklad toho, jak by neměl vypadat začátek hry, zvlášť když je mířen na děti, které mají ještě větší problémy s pozorností než dospělí. Naštěstí se tento pocit znenadání úplně rozplyne. To když vám mistr Tecuja Nomura konečně dá prostor a nechá vás zmydlit pár nepřátel.

zdroj: Archiv

Rychlejší než rychlé

Soubojový systém je neskutečně rychlý a dynamický. I když slovo dynamický je v tomto kontextu ještě dost utahané. Souboje jsou složené z docela obyčejných úderů, které s trochou šikovnosti můžete proměnit v nikdy neutuchající útoky probíhající klidně i několik metrů nad zemí.

Vtip je v tom, že hlavní hrdina při každé další ráně, která dobře sedne, zůstává tam, kde s ním právě operujete, jako by se na své nepřátele nalepil neviditelným silovým polem. Šikovnější hráči v tomto silovém poli vydrží i dlouhé desítky sekund, přičemž se jistě naučí i rychlé přesuny, jejichž prostřednictvím budou skákat mezi nepřáteli a na zem se dostanou až ve chvíli, kdy jich značnou část vybijí.

Trošku to připomíná superhrdinu Flashe, jenom s tím rozdílem, že všechno se děje v reálném čase. A vy to přesto stíháte, což je naprosto úžasné. Propůjčuje vám to pocit, že jste skutečnými, nepřemožitelnými hrdiny.

Základní údery navíc můžete prokládat nadstavbovými útoky, jako jsou hořící firebally, nebo speciálními útoky, z nichž některé jsou pasivní a jiné fungují jako takové gigantické minihry prováděné během soubojů přímo na hrací ploše.  

V rámci speciálních útoků budete například jezdit na horské dráze a střílet z jejích namontovaných zbraní nebo ovládat kolíbající se loď. V prvním případě skutečně míříte střílnami a v tom druhém zase ve správném okamžiku musíte provést zhoupnutí, a tedy útok.

Paletu speciálních útoků si navíc v průběhu hry upravujete společně s tím, jak levelujete a odemykáte si nové možnosti. A tak vás prakticky pořád něco překvapuje. Každá minihra nabízí trošku jiné vyžití, každá je originální, ale hlavně vysoce zábavná. Dokonce bych se nebála říci, že by každá z nich dobře fungovala, i kdyby hra byla postavená výhradně na ní.

Kingdom Hearts III má nicméně i další přednosti, z nichž hlavní je asi zasazení a celkové grafické zpracování.

Výkladní skříň Pixaru

Pod Kingdom Hearts III je kromě Disneyho podepsána i jeho dceřiná společnost Pixar a je to cítit na každém kroku. Ať už se budete prokousávat polorozbořeným Koloseem, nebo vegetací prorostlým Karibikem, budete se mít čím kochat. Prostředí sice není příliš detailní, ale když už na nějaký detail narazíte, stojí to za to.

Navíc, co se týče animací a filmových předělů v pozdějších fázích hry, zábavné jsou všechny. Teprve díky nim pak vynikne nesourodý a možná až příliš hektický mix disneyovských postaviček, s nimiž se v této hře opakovaně setkáváte.

Pokud nemáte problém s tím, že s Kačerem Donaldem navštívíte Piráty z Karibiku, abyste si potom zaletěli do Ledového království nebo na návštěvu do pohádky Na vlásku, potom vám Kingdom Hearts III nabídne neskutečné dobrodružství plné dechberoucích soubojů a dějových zvratů, které vás a vaše děti srdceryvným způsobem poučí o důležitosti přátelství a mnoha dalších věcech. Jenom nějak přečkat první hodinu ve hře.

Verdikt:

Pokud dokážete přečkat umělecký přetlak pana Nomury, který brzdí první hodinu, naskytne se vám zábavná hra s neskutečně rychlými a návykovými souboji, která vás navíc zavede do mnoha zajímavých prostředí.

Nejnovější články