Lichtspeer - recenze
7/10
zdroj: tisková zpráva

Lichtspeer - recenze

7. 11. 2016 19:30 | Recenze | autor: Pavel Skoták |

Poslyšte legendu z dálné germánské budoucnosti o bohu, který se nudil. Dokonce tak zoufale, až se rozhodl najít mezi lidmi vyvoleného, který by se ujal role šampióna a postaral o to nejdůležitější – zábavu pro stvořitele s úžasným hlubokým hlasem a německým přízvukem. A tak nový hrdina s natuženým blond hárem dostane bájnou zbraň Lichtspeer a může vyrazit do vesmíru. Ať to zní sebeabsurdněji, je to zábava.

Růžová je barva bohů 

Lichtspeer (homepage) je přímočará arkádovka, která ale rozhodně není jednoduchá. Naopak dokáže být neuvěřitelně frustrující, hlavně pro nepříliš zdatné a pomalé hráče. S bezejmenným hrdinou procházíte krásně graficky zpracované levely s chytlavými německými jmény jako Das Gloomy Sea Castle nebo Das Frostberg. Vše je silně ovlivněno germánskými legendami a okořeněno velkou dávkou absurdního humoru, o který se starají především slovní hříčky a doprovodné texty, případně design levelů a nestvůr, které musí hráč probodnout svým magickým kopí. Hráčova postavička nehybně stojí v levé části obrazovky, zatímco zprava přicházejí stvoření, o kterých se v žádných bájích nedočtete.

Bájné kopí Lichtspeer vypadá jako dlouhý růžový světelný meč, který hrdina s pomocí hráče vrhá na proudící zástupy nepřátel. Ovládání je sice velice jednoduché, ale s každým dalším levelem a kreaturou je těžší provádět vrh kopím správně i navzdory skutečnosti, že hra napovídá, jakým směrem kopí poletí.

S každou další vlnou nepřátel je těžší se bezchybně prosadit. Kromě rychlých zombie se na scéně objevují třeba obři se slunečnými brýlemi, tučňáci s děly, podivní létající psi, ozbrojenci se štíty, za které by se nemuseli stydět ani římští legionáři, a můj osobní úhlavní nepřítel – červená skákající ryba, které jsem podlehl několikrát v řadě. 

Boží obchod 

Dvojice polských vývojářů, kteří za touto řežbou s horami nepřátel stojí, si naštěstí při vývoji dobře uvědomila, že jen házet kopím nestačí. Mezi jednotlivými mapami tak může hráč navštívit Lichtshop, kde za získané body za headshoty a smrtící komba může posilovat a pořizovat několik schopností rozdělených do tří kategorií – attack, uber a defence.

Hráč si tak může dopřávat speciální útoky v podobě roztrojeného kopí nebo se efektivněji bránit a získat šanci na odražení jednoho útoku ve chvíli, kdy už nestačil kopím zdolat blížícího se protivníka. Za získané body je možné nejen pořizovat nové schopnosti, ale vylepšovat ty stávající, a například jim zkrátit cooldown, což se hodí.

Kromě zběsilého herního tempa, stylového grafického zpracování a úderného soundtracku si autoři připravili ještě speciální varianty hry pro hráče, kteří se kopím prohází až na konec. Už jen vidět variantu nazvanou Rage Quit mě pobavilo, což se nedá říct o samotném módu, který dostává svému názvu. O nedostatek zábavy ve hře opravdu není nouze. 

zdroj: Archiv

Go Home and Eat Strudel 

Největší obavy má člověk ve chvíli, kdy si připustí malé množství herního obsahu a absenci něčeho hlubšího nebo objevného, co by hra nabízela. Jenže pak si vybavím, jak s vyvalenýma očima jen o chloupek porážím prvního bosse Das Viking Pirate Kinga a cítím, jak mnou zase cloumá ten nápor adrenalinu a chuť po krvi. A přesně v tom tkví kouzlo Lichtspeer. V syrové zábavě, která možná vydrží jen pár hodin, ale vycucá hráče až na kost a vyplivne zbytek jen proto, aby se mohl o něco později připlazit zpátky pro nášup nebo chvilkové odreagování. Víc toho Lichtspeer nepotřebuje, aby hráče zaujala. Prostě je to zábavná hra. Tečka.

Verdikt:

Krvavá arkádová hra, ve které hráč božským artefaktem Lichtspeer kosí zástupy absurdních stvůr v dobře stylizovaném prostředí. Je to přímočará akce, která si na nic nehraje, a prostě člověka baví.

Nejnovější články