Posledním přírůstkem do této stále bobtnající famílie je DLC s všeříkajícím názvem Cross-Controller Pack pro LittleBigPlanet 2, které spojuje oceňovaný druhý díl pro PlayStation 3 s využitím PlayStation Vita jako ovladače s vlastní obrazovkou (podobně jako v případě nové konzole Wii U). Pokud čekáte jen naleštěné suplování za zaprášený DualShock3, s nímž vývojáři vyždímají pár chechtáčků navrch ze stárnoucí arkády, pak vás rád vyvedu z omylu. Než se však vrhnete do akce, musíte obě konzole řádně připravit.
Tanec mezi konzolemi
Cross-Controller Pack stáhnete z PlayStation Store a nainstalujete do LittleBigPlanet 2 pro PlayStation 3 i do prostředí PlayStation Vita, které pro spuštění NEmusí obsahovat LittleBigPlanet PS Vita (pokud by v tom čirou náhodou někdo začínal mít trochu guláš). Po spuštění hry na velké konzoli se pak v menu objeví položka Cross-Controller a k hlavnímu příběhovému módu přibude More Stories s novým DLC, umístěným vedle již profláknutého bonusu LittleBigPlanet 2: Move Pack pro pohybový ovladač PlayStation Move.
Handheld propojíte s „péestrojkou“ přes kabel nebo Wi-Fi, pokud disponujete stabilní sítí bez výpadků, které by mohly narušit zážitek ze hry. Menším zklamáním je, že Vita funguje jako ovladač pouze v novém herním módu nebo speciálních komunitních levelech, a nedokáže klasický analogový gamepad zastoupit v rámci celičkého vesmíru LittleBigPlanet 2, byť jen bez přidaných funkcí a čistě jako ovládací zařízení.
Řadě skalních fanoušků LittleBigPlanet by jistě přišlo vhod, kdyby mohli řádění dvou/třech hráčů doplnit „viťáckým“ ovladačem bez nutnosti případné investice do dalšího gamepadu i v rámci hlavního příběhového módu, ale tak dalece funkce nového DLC bohužel nesahají.
Slušný obsah i skvělá hratelnost
Co však máme garantováno a nikdo nám nevezme, jsou čtyři klasické levely, dvě doplňkové minihry a trojice stylových animaček v rámci příběhu Cross-Controller Pack, který začíná útěkem z vesmírné věznice. Ostřílený hadrový hrdina asistuje vesmírným pirátům a dostává do tlapek futuristické zařízení ne nepodobné nablýskané Vitě, pomocí kterého může ovlivňovat dění na televizní obrazovce a řešit tak zdánlivě neřešitelné problémy.
PlayStation Vita zde plní funkci klasického analogového gamepadu a zároveň využívá displeje i přední či zadní dotykové plochy k zobrazení a ovládání prvků, s nimiž si postavičky na hlavní konzoli neví rady. Na předem určených místech se na displeji handheldu jednoduše a v nákresech znázorní daná situace, aby ji hráč mohl následně řešit. Jednou tak dotykem odhalí pohyb smrtících laserů, jindy zas vysune schované plošinky pro přestup nebo zasune překážku pryč z herního pole (zadní/přední dotyk).
Nechybí třeba vyťukávání správné melodie pro odemčení zakódovaných dveří nebo naklánění Vity do stran k posouvání různých předmětů - zkrátka jednoduché herní mechanismy, které jsme si dosyta užili samostatně již v LittleBigPlanet PS Vita, ale ve spojení s děním na hlavní obrazovce činí hru ještě zajímavější.
zdroj: Archiv
Na vlastní pěst i v mulťáku
Občas se také hlavní děj z PlayStation 3 přesune rovnou na displej PlayStation Vita, kdy Sack Thing přechází z uzavřených prostor do vesmíru. Těžko lze uvěřit, že tento na první pohled bezvýznamný prvek dokáže tolik nakopnout hratelnost, ale skutečně funguje na jedničku a graduje během souboje s bossem v závěru hry. Vesmírnou přestřelku v telce střídá pohyb uvnitř přerostlého monstra na handheldu a dokazuje, že LittleBigPlanet může stále překvapovat.
Novým příběhovým módem můžete projít sami nebo s dalšími až třemi hráči, kteří se chopí klasických gamepadů a vrhnou se do akce po boku „vitáckého“ parťáka (online i offline). Tomu jsou přizpůsobeny i multiplayerové lokace v rámci třech levelů nebo dvě minihry, kdy se na displeji Vity odehrává jiný děj než na televizní obrazovce a hráči jsou nuceni spolupracovat. Kdyby to náhodou někomu bylo málo, s využitím Cross-Controller Pack lze v editoru LittleBigPlanet 2 vytvářet další levely s podporou nových funkcí a nabízet je početné komunitě.
My chceme víc!
I přesto se nelze ubránit dojmu, že z vesmíru LittleBigPlanet by hráči mohli získat mnohem, mnohem více, pokud by se takovému přístupu „soňáci“ z nepochopitelných důvodů nebránili. Vývojáři z Media Molecule i jejich kolegové z Tarsier Studios či Double 11 již několikrát dokázali, že nápadů mají na rozdávání a LittleBigPlanet neztrácí nic ze svého kouzla ani po letech.
Vždyť i podpora PlayStation Move vypadala minimálně stejně slibně jako aktuální propojení s Vitou a za celou dobu jsme se nedočkali žádného oficiálního datadisku, který by bezpochyby šel na dračku. Trochu se tak obávám, že nyní oslavovaná podpora cross-control systému padne časem v zapomnění a zajímavý nápad odsoudí nedostatek oficiálního obsahu, kteří by fanoušci LittleBigPlanet uvítali s otevřenou náručí. I tak se však nyní můžeme radovat, neboť Cross-Controller Pack přínáší zhruba dvě až tři hodinky nové kvalitní zábavy v oblíbeném prostředí snů.