Lord of the Rings Conquest - recenze
4/10
zdroj: tisková zpráva

Lord of the Rings Conquest - recenze

12. 4. 2009 0:00 | Recenze | autor: Redakce Games.cz |

Vžít se do role řadového vojáka a zúčastnit se několika bitev ze světa Pána Prstenů, to bylo snem nejednoho fanouška. Jenže ani v multiplayeru to není ono.

Autor: Petr Ciesarík
Publikováno: 12.dubna 2009
Verze: anglická/PC/prodávaná
Doba recenzování: 1 měsíc


Obrázek zdroj: tisková zpráva Vžít se do role řadového vojáka a zúčastnit se několika bitev ze světa Pána Prstenů, to je jistě snem nejednoho fanouška ságy. Tato hra něco takového nabízí, je to ovšem ale taková zábava, jak se původně očekávalo?

Osobně jsem příchod Lord of the Rings: Conquest napjatě očekával. Představa velkolepých bitev z prostředí Pána prstenů se mi hodně líbila, ovšem už při prvním vyzkoušení na loňské Games Convention jsem pocítil, že tady něco nehraje. Nepomohlo ani odložení na zimu a můj názor zůstal stejný. Po vyzkoušení prodávané PC verze jsem nakonec dospěl k názoru, že na papíře to všechno vypadá opravdu velmi pěkně, ale v herní podobě je to zdaleka úplně něco jiného.

 Osud Středozemě
LOTR: Conquest nabízí celkem dvě kampaně. Nutno podotknout, že velmi krátké kampaně, přičemž na jejich zdolání vám v pohodě vystačí jedno odpoledne. Kampaň za dobro vás provede bitvami tak, jak to znáte z filmové předlohy a přidá i něco navíc (např. bitva u Cirith Ungol). Jakmile tuto část úspěšně dokončíte, odemkne se vám kampaň za zlo s názvem Rise of the Sauron. Ta vás nechá prožít situaci „co by kdyby“. Frodo jednoduše prsten nezničí, vy mu ho seberete a vydáte se napříč Středozemí nastolit totální chaos a temnotu. Odměnou vám bude masakrování nebohých hobitů či pobíjení kladných hrdinů.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Povolání
Hra staví na stejném principu jako Star Wars: Battlefront, čili vyberete si jednu z nabízených tříd vojáků a pomocí respawn bodů se dostanete na bojiště. Na výběr máte ze čtyř povolání – rytíř, lučištník, scout a mág. Třídy vojáků jsou na obou stranách identické, takže se nedá hovořit o jakýchkoliv výhodách. Pro zajímavost – mág už dokázal rozvířit několik žhavých diskuzí mezi fanoušky Pána prstenů, zda-li tady patří či ne. Ostatně viděli jste mezi skřety či Gondorskými nějaké kouzelníky? Špatný nápad to není, mág tak zastává roli „medika“ a provětrává vojáky svými kouzly. Ovšem chápu, že někdo tento přehmat nemusí překousnout.

Postavy kromě tří typů úderů (lehký, střední, tvrdý) disponují také několika speciálními dovednostmi. Rytíř umí na malou chvíli svým mečem rozšlehat ohnivé plameny, scout se dokáže zneviditelnit a s přesným načasováním zneškodnit protivníka zezadu jedním úderem. Lukostřelec se chlubí několika možnostmi střelby (trojitá střela, ohnivý šíp…) a mág kromě léčení bouchá svou holí do země anebo vytvoří kopulovitý štít, přes který neprojde jediný šíp či kouzlo.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Bitvy
Kdo čekal velkolepý masakr u Helmova žlebu, bude zklamán. Tato bitva je hned první misí v kampani za dobro a nestačil jsem se divit, jak hodně to tady Pandemic Studios pokazili. Takhle jsem si virtuální žně opravdu nepředstavoval. Těšili jste se třeba na nezapomenutelný příjezd Rohirů do Minas Tirith? Zklamu vás, nic takového zde nenajdete. Místo dechberoucích bitev tady pobíhá pár panáčků na poměrně malých mapách, přičemž když naběhnete do komparzu (rozuměj bijící se jednotky mimo bojiště), okamžitě umíráte. V bitvách mimochodem plníte striktně dané úkoly, jejichž náplň je ve většině případů stejná – obsazení respawn bodů, ničení nepřátelských jednotek či souboj s hrdinou, jenž bývá poslední výzvou v misi.

Ale abych nebyl za úplného hada, musím uznat, že některé okamžiky se autorům povedly. Občas opravdu nastane situace, kdy se proti sobě střetnou zástupy vojáků a rázem se z toho stává alespoň na chvíli jiné kafe. Hlavně tutoriál nasadil vysokou laťku, protože moment, kdy proti sobě naběhly dvě velké skupiny vojáku (jak zjistíte později sami, na LOTR: Conquest nevídaný počet vojáků), působil fajn. Kdyby se v podobném duchu nesla celá hra, byla by to paráda.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Řežba
V singleplayorové části zapomeňte na nějaké taktizování. Prostě jen popadnete svou postavu a poběžíte to kosit hlava nehlava. A to doslova. LOTR: Conquest v podstatě o ničem jiném není, což je veliká škoda. Pokud například hrajete za válečníka, naběhnete do bitevní vřavy a začnete zběsile mačkat všechny možné tlačítka na myší s tou představou, že váš meč toho přibere co nejvíce. Všechny bitvy jsou prakticky jen bezhlavá řež ve vaší režii, jelikož umělá inteligence spolubojovníků a nepřátel je doslova tragická. Všichni jen tupě stojí či pobíhají, jakoby evidentně nevěděli, co mají dělat.

O hrdinech se ani nemusím nijak rozepisovat. Jakmile se ho zmocníte, jste pánem bojiště a pořádně zavařit vám může tak akorát soupeřův hrdina. Speciální schopnosti se u nich nijak výrazně neliší, jen se jedná o jakousi vylepšenou verzi jednotlivých tříd. Opomenout bych neměl ani možnost „osedlat“ různá stvoření jako jsou enti, trolové či olifanti, která zde zastávají obdobu tanků apod. Netřeba připomínat, že v kůži trolů toho pobijete ještě více. O olifantech ani nemluvě.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Multiplayer
Hru pro více hráčů si v módech Team Deathmatch, Conquest (obsazování respawn bodů) a Capture the Ring (cílem je donést prsten do soupeřova tábora) může vyzkoušet maximálně 16 hráčů najednou a přiznejme si na rovinu, tohle je v dnešní době, kdy se proti sobě v jiných hrách postaví až 64 hráčů, velmi slabé. Hektické bránění / dobývání známých destinací Středozemě se tak nekoná. Upřímně, na tohle jsem se těšil nejvíce. Myšlenka, že společně se svými kamarády a několika dalšími hráči stanu na hradbách Helmova žlebu a nadšeně se postavíme přibíhajícím davům, byla super. Jak jsem ale sám zjistil, byl jsem naivní.

Velkou roli v MP hraje váš ping. Už při minimálním zpožděním je obtížně s lukostřelcem nebo mágem něco trefit, protože při pomalejší odezvě je váš protivník plně někde jinde, než kde vy střílíte. Je pravda, že na vině může být mé připojení, ale pochybuji, že 6Mbitová rychlost by měla být dnes problémem. Spíš bych viděl chybu v nevyladěném síťovém kódu (převzatý nedostatek ze SW: BF). Někomu se zalíbí co-op režim, v němž společně s kamarádem můžete proběhnout obě kampaně. Hra se ale tak stává mnohem jednodušší, protože na bojišti není už jen jedna, ale hned dvě inteligentní jednotky.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky v galerii

Grafické zpracování oproti současným titulům zaostává a nenabízí nic převratného. Hudební složka dominuje, byť se pouze jedná o převzaté filmové melodie z pera Howarda Shora. Ty se neoposlouchají nikdy. Nedá se svítit, LOTR Conquest dělá své slavné licenci ostudu a je nakonec možná dobře, že práva na Pána Prstenů už od letošního roku přešla na jiného vydavatele.

Stáhněte si: Videa, Trailery...

Související články: Preview, Novinky, Vše o sérii Star Wars Battlefront, Recenze Lord of the Rings Online / Battle for Middle-Earth 2 / Battle for Middle-Earth / War of the Ring / Return of the King / Fellowship of the Ring, Zrušené LOTR: White Council

Petr Ciesarík
autorovi je 18 let a studuje SPŠEI v Ostravě; spatřit ho můžete také na Hratelně; z her mu nejvíce sedí akční, RTS a RPG tituly; aktivně hraje hokej, vedle sportu ho baví dobré filmy a soundtracková hudba




 
 
Petr Ciesarík

Verdikt:

LOTR: Conquest rozhodně neukázal to, co jsem od něj očekával. Bitvy jsou slabé, hratelnost suchá a multiplayer taky není kdovíjaká zábava. S takovým potenciálem, jaký v sobě bitvy ve Středozemi ukrývají, se dalo pracovat mnohem lépe. Takhle tady máme jen Star Wars: Battlefront z prostředí Pána prstenů a co je smutnější, nijak výrazně nevylepšený.

Nejnovější články