Minecraft: Story Mode – recenze 4. epizody
6/10
zdroj: tisková zpráva

Minecraft: Story Mode – recenze 4. epizody

30. 12. 2015 17:30 | Recenze | autor: Miloš Bohoněk |

„Vždyť redstone se přeci nedá aktivovat křesadlem… Tahle konstrukce by v Minecraftu nedržela pohromadě, písty a slime blocky se o sebe takhle neopřou… Škoda, že to prase nespadlo do ohně, by z něj byl rovnou řízek.“ Protože Minecraft: Story Mode je docela nudná záležitost (viz recenze první, druhé a třetí epizody), přizval jsem si ke hraní čtvrté epizody mladšího sourozence, který, stejně jako většina jeho vrstevníků, Minecraft pravidelně mastí. Dopadlo to přesně tak, jak byste se obávali: moc ho to nebavilo, nejvíc se bavil kritikou věcí, které Telltale ve své adaptaci „zprznili“, a těšil se, až se zase vrátí do normálního Minecraftu.

Tato hra má zkrátka problém. Minecraftem nepolíbené neosloví, protože v jádru nejde o povedenou adventuru. A Minecraftem políbené také neosloví, protože postrádá volnost a kreativitu, tedy ty nejdůležitější prvky, kvůli nimž kostičky hrají. A tak se vývojáři mohou spoléhat jedině na to, že svým výtvorem osloví dostatečné množství rodičů, kteří Story Mode svým ratolestem koupí prostě proto, že to má na krabičce napsané MINECRAFT a sladce se to culí. 

Wither Storm podruhé 

Třetí epizoda se točila kolem grandiózního útoku na Wither Storm, apokalyptickou bouři s chapadly a command blockem namísto srdce, jen aby skončila grandiózním fiaskem a úprkem. Naše početná skupinka hrdinů nehrdinů se však i přes bolestivou ztrátu nenechává zastrašit a začíná spřádat nový plán. Jaký?

Zde si dovolím odcitovat větu z recenze třetí epizody a jen k tomu poznamenat, že bos nechodím: „Vsadím boty, že během (budoucích epizod) dojde k usmíření se se zdánlivě podlým Ivorem, který má celý tenhle humbuk na svědomí, a díky jeho pomoci Wither Storm nakonec zkrotíte.“

zdroj: Archiv

Nechytejte se za hlavu, o žádný spoiler nejde. Minecraft: Story Mode je prostě jen tak moc předvídatelný. Nebo aspoň dosud byl. Jedním dechem je totiž třeba ocenit, že jestli se někdy scénáristům daří hráče (resp. diváka) překvapovat, je to právě nyní, v průběhu čtvrté epizody s podtitulem A Block and a Hard Place. Ne všichni ve vaší partě jsou takoví za jaké je máte, a klíč k poražení Wither Storm leží někde docela jinde než si všichni dosud mysleli. Poprvé v historii série se dá mluvit o napětí.

A kupodivu nejde o jediné „poprvé“, kterým se A Block and a Hard Place umí blýsknout. Konečně dochází i na nějaké hádanky, u kterých nestačí jen rychlostí světla drtit klávesu Q nebo tahat za páky. Až vám Soren bude vyprávět o legendárním klání mezi jeho řádem a ender dragonem, musíte nastražit uši, sic se z poukrocené reality ve Far Lands nedostanete.

Co dál? 

Minecraft: Story Mode se nemůže pochlubit vysokými produkčními hodnotami, právě naopak. Je tedy pozoruhodné, že i takhle krátká a lineární hra obsahuje bugy (kupříkladu nyní bilo do očí intro bez hudby), nebo že vám kamarádka Olivia děkuje za vaše slova, ačkoli jste se v dialogu rozhodli držet jazyk za zuby. Směšné. Čím méně u téhle hry přemýšlíte, tím méně vás bude rozčilovat, což není moc veselá vizitka.

Minecraft: Story Mode je už skoro v cíli, zbývá poslední epizoda. Je to podivuhodné, protože čtvrtá epizoda dějovou linku zakončuje a klidně by mohla posloužit jako tečka za celou řadou. Ze skupinky patlalů se definitivně stává skupinka nových hrdinů, což je vývoj, který byl evidentní už po první epizodě. Je tedy otázkou, co nás čeká příště. Bude snad závěrečná pátá epizoda o tom, jak se gerojové začleňují zpátky mezi své? Nebo rozjedou nové dobrodružství, protože Telltale už plánují druhou řadu? Nebylo by se čemu divit. 

Verdikt:

Hru jako takovou to již sice nezachrání, ale je třeba uznat, že předposlední epizoda je z celé série zatím nejzdařilejší.

Nejnovější články