Já bych všechny ty počítače zakázala
Zápletka Access Denied, jak se sedmá epizoda jmenuje, nepřekvapí nikoho, kdo už za sebou má nějaká ta díla science fiction. Člověk postaví počítač, počítač mu přeroste přes hlavu a pokusí se ve společnosti zavést perfektní pořádek. Jenže lidé od přírody perfektní nejsou, každý je trochu jiný a každý má rád něco trochu jiného, a tak jim nespokojený počítač nastrká do hlav čipy, čímž z nich udělá poslušné a užitečné zombie. Jenže to se Jesse a spol. nelíbí a zotročené městečko se rozhodnou osvobodit.
Premisa tedy světoborná není, nicméně autorům souží ke cti, že si s ní docela vyhráli. Postupem času se dozvíte, jak si vlastně PAMA (tak se zdejší počítačový vládce jmenuje) uzurpovala moc, co jsou zač ty supersilné zombie, proč mají obyvatelé rudé oči a proč vydávají zvuky jak z vytáčejícího modemu, z jakého důvodu je celý svět vyprahlý a jak ta všudypřítomná poušť souvisí se slabinou hlavního bosse. Navíc je to celé dobře naroubované na univerzum Minecraftu. Zdejší geniální stavitelka si hrála s redstony a obvody, až dala vzniknout počítači, což se v trochu odlehčené míře povedlo i opravdovým hráčům opravdového Minecraftu.
Zkrátka a dobře, scénáristé z Telltale zažili chvilku osvícení a pro jednou připravili zápletku, která není úplně pořád předvídatelná, a která dokáže i trochu napínat. To si zaslouží ocenit, protože to je něco, co Minecraft: Story Mode většinou nezvládá. Na druhou stranu, tím, že autoři z Telltale Games ustoupili od jedné dlouhé kontinuální dějové linky roztažené do několika epizod, zároveň ustoupili od svého „trademarkového“ prvku: větvení děje (byť kolikrát čistě iluzorního). Jednotlivé epizody trvají kolem hodiny a půl, což je příliš málo na to, aby do nich tvůrci nacpali několik těžkých rozhodnutí a několik odlišných rozuzlení. Děj tak můžete ovlivňovat jen minimálně a celkově je Minecraft: Story Mode nejlineárnější hrou v novodobé historii Telltale.
zdroj: Archiv
Zpátky domů
Jen proto, že na poměry Minecraft: Story Mode je dějová zápletka dobrá, to ale neznamená, že z ní fanoušci příběhových her půjdou do kolen. To vůbec. Stále jde o naivní, nepříliš důvtipnou pohádku, která teď akorát není blbá. Tedy, většinou ne. Kupříkladu hned úvodní premisu, kde dojde k hádce mezi Jesse a Petrous, si autoři vysloveně vycucali z prstu, není věrohodná a je tam vysloveně jen proto, aby v týmu panovalo drama, které ke konci epizody samozřejmě zase opadne, a hrdinové si padnou do náruče.
Koneckonců, je důvod se veselit. Ačkoli jsou poslední tři epizody každá o něčem jiném, prolíná se jimi jedna společná nitka: hledání cesty domů. Čtveřice hrdinů už nějakou cestu pátrá po cestě zpět do svého světa, a nyní, zdá se, jsou jen krůček od návratu. Zbývá jim získat akorát jakýsi atlas. O tom už ale zase příště, v celkově osmé a také závěrečné epizodě Minecraft: Story Mode.