Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 4  - recenze
7/10
zdroj: tisková zpráva

Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 4 - recenze

15. 2. 2016 21:42 | Recenze | autor: Daniel Kremser |

Naruto v knižní i seriálové podobě je u nás fenoménem spíše přehlíženým, podobně jako vlastně cokoli japonského a ještě navíc spojovaného s mangou či anime. V případě herních adaptací Naruta to platí dvojnásob už jen proto, že jde o bojovky, což je žánr taktéž spíše okrajový. Přehlížet ale Ultimate Ninja Storm 4 jenom proto, že jde o něco neznámého, by byla chyba. První Naruto pro současnou generaci konzolí totiž patří mezi nejlepší bojovky, a přestože se neřadí po bok hardcore konkurence, díky svému netradičnímu pojetí se rozhodně neztratí.

Seriál v herním podání 

Možná trošku překvapivě totiž nejde jen o další bojovku s kreslenou grafikou a pochybným japonským námětem. Tím vším sice Naruto Shippunden je, ale jiným způsobem než jsme na to zvyklí. V ničem si totiž nezadá se západní konkurencí či velikány jako je právě vycházející Street Fighter V. Ba co víc, Naruto Uzumaki je dokonce v lecčem předčí. Pokud tedy hledáte bojovku, která pochopila, jak se má v tomhle žánru pracovat s příběhem, pak už dále hledat nemusíte!

Seriálem inspirované vyprávění o starých křivdách a nesmyslných pravidlech, ale i síle přátelství, podstatě života a povinností na konci, je přesně tím, co lze od Naruta očekávat. Jde o kvalitně odvedenou prací, která sází hlavně na emoce a neprůstřelné audiovizuální zpracování. A to je dobře, protože ničím jiným by ani tahle hra být neměla - to co fungovalo dobře v minulých dílech, je v Ultimate Ninja Storm 4 dovedeno k naprosté dokonalosti. Autoři se nepouštěli do žádných experimentů. Jen vzali seriál a ukázkově jej naroubovali na mustr nenáročné, ale zábavné bojovky.

Výše uvedené samozřejmě znamená, že hráči neznalí předlohy a příběhového pozadí se v, pomalým tempem vyprávěném, příběhu ztratí už na začátku. Tvůrci zkrátka cílí na stávající fanoušky, které ostatně potěší i fakt, že Ultimate Ninja Storm 4 v závěru naznačí možné další směřování celého univerza. Jasnému cílení na fandy ale odpovídá i pojetí grafiky a hudby, které taktéž kopíruje seriál, respektive mangu. K tomu je třeba podotknout, že plynulé exploze barev a neotřelá výtvarná řešení jsou jedním z hlavních lákadel hry. Autoři navíc nezapomněli na detaily - všechny postavy (je jich 60) jsou pečlivě vymodelované, mají svůj výtvarný i bojový styl a zkrátka nejde o copy & paste.

Někdo by mohl namítnout, že stran audiovizuální prezentace se od minula mnoho nezměnilo a pravdou je, že na první pohled hra možnosti současných konzolí zdánlivě nevyužívá. Při bližším ohledání je ale znát, že animace jsou mnohem plynulejší a tvůrci si mohli dovolit do hry zakomponovat i opravdu velkolepé scény, aniž by to zpomalilo nahrávání nebo zcela stabilní framerate. Zároveň s tím se zvýšilo tempo soubojů a zkušení hráči se prakticky nezastaví.

zdroj: Archiv

Bojovka pro všechny

Navzdory dynamickému dojmu ze soubojů a efektním kombům jde ale o bojovku, která se ovládá až překvapivě snadno, a do ruky padne i absolutním začátečníkům. Při prvním zpuštění vás sice zaskočí asi 40 obrazovek textového tutoriálu, a z ukázkových videí hra působí tak efektně, až nabudete dojmu, že si jeden musí zlámat prsty, aby to všechno zvládl. Realita je ale diametrálně odlišná - soubojový systém se povedl na výbornou. Vychází z minulých dílů a léta zkušeností tvůrců jsou skutečně znát jak na rozložení ovládacích prvků, tak i na pravidlech.

Stejně jako v předchozích dílech dávají tvůrci přednost přístupnosti a od konkurence svou hru výrazně odlišují celkovou logickou soubojů. Všechno se nese v duchu jednoduchosti a v základu si vystačíte prakticky jen se třemi tlačítky, což je jev v žánru nevídaný.

Na jednu stranu to znamená, že i složitější mechaniky ovládnete poměrně rychle, ale na tu druhou musíte počítat s určitým stereotypem. Pouze jedno tlačítko k útoku na blízko a na dálku a pár speciálních kombinací pro speciální útoky znamená, že oproti třeba Street Fighter hrám dělají postavy poměrně dost věcí automaticky samy - spíše než o naučení se všech dostupných komb je čtvrtý Naruto opět o rychlosti, o uhýbání soupeřovým útokům a o tom, co vymyslíte s teleportem. Kdo totiž ovládne umění uhýbání a rychlých protiútoků, ten zpravidla vítězí. Pokud mu to nepřekazí vaši spolubojovníci…

Kde totiž bitky 1 proti 1 trpí menší variabilitou soubojového systému, to hra kompenzuje příběhem a v online části i přítomností až dvou parťáků. Můžete s nimi stiskem jednoho tlačítka velmi snadno interagovat, a pokud si vyberete dobrou partu, můžete očekávat mnohem zábavnější a komplexnější hru. Obzvláště ultimátní schopnosti a jejich řetězení na sebe je něco skutečně výjimečného a jen tak vás neomrzí.

Další skvělý Naruto 

Silou Ultimate Ninja Storm 4 je konec konců množství obsahu, který je samozřejmě svázaný s herní dobou. Zatímco příběh vám zabere zhruba 10 hodin, záplava dalších módů od volné hry až po plnohodnotný multiplayer, který funguje lokálně i online, vás u hry udrží další desítky hodin. Autorům se skvěle podařilo vybalancovat poměr ceny a výkonu, když hra nabízí hned 60 unikátních bojovníků, ale stydět se určitě nemusí ani za množství dostupných arén.

Snad jedinou vážnou výtku bych tak momentálně měl k multiplayeru, který minimálně při online hře trpí technickými obtížemi - síťový kód není příliš stabilní. Zamrzí to obzvláště vzhledem k faktu, že hra více hráčů se povedla. Navíc i vzhledem k hloupé AI jde o hlavní důvod, proč u hry trávit čas i po dokončení příběhové linky. Jinak je ale nová bojovka s Narutem hodná značky a bezesporu bude následovat úspěch svých předchůdců. Fanoušky tématiky potěší parádně odvyprávěným příběh, skvěle uchopeným audiovizuálním ztvárněním a jako bonus ani nemusíte být zkušenými hráči bojovek, abyste si tuhle výpravu do Vesnice skryté v listí užili.

zdroj: Archiv

Může za to benevolentní, ale přitom dobře navržený soubojový systém, který si bere z předchozích her to nejlepší a na hranici hardcore bojovky a casual oddechovky balancuje téměř bezchybně. Někomu snad může vadit menší variabilita komb, což ale vynahrazuje velké množství postav ze seriálu a mangy. Škoda jen, že ani po čtvrté tahle série nepřekračuje stín značky a nijak nešíří její věhlas. Místo toho jde jen o další velmi kvalitní hru s Narutem, ve které se ale bez větší znalosti předlohy téměř okamžitě ztratíte. Smysl tak má hlavně pro majitele předchozích dílů nebo seriálové a knižní předlohy.

Verdikt:

Zábavné zpracování předlohy, které dokazuje, že i bojovky mohou vyprávět kvalitní příběh. Fandy nadchne prakticky vše včetně přístupnosti soubojového systému a bezchybného audiovizuálního pojetí. Hardcore bojovkáři možná budou trošku zklamaní z jednoduššího soubojového systému, ale Ultimate Ninja Storm 4 jim to vynahradí hromadou herních módů a téměř nekonečným seznamem dostupných bojovníků.

Nejnovější články