Need for Speed: Porsche Unleashed
zdroj: tisková zpráva

Need for Speed: Porsche Unleashed

24. 3. 2000 0:00 | Recenze | autor: Redakce Games.cz |

Need For Speed: Porsche Unleashed - recenzeAutor: jdPublikováno: 24.března 2000 Dnes se na...


Need For Speed: Porsche Unleashed - recenze

Autor: jd
Publikováno: 24.března 2000

Dnes se na pultech obchodů po celém světě objevilo další pokračování nejúspěšnějších závodů na PC - Need For Speed: Porsche Unleashed od kanadské divize Electronic Arts. Po perném týdnu testování Vám přinášíme první českou recenzi.

Historie NFS
Ohlédneme-li se zpátky do minulosti, tak zjistíme, že první Need For Speed vyšlo pod patronací Road & Track už v roce 1995. I když tenkrát už byly na světě hry jako Test Drive nebo Car & Driver, TNFS každého nadchlo možností zajezdit si v nejdražších autech jako Ferrari nebo Lamborghini. Revoluční byly také tratě, které se nacházely v reálném prostředí s provozem na silnici a nechyběly ani honičky s policií. Grafika byla na svou dobu perfektní - 640x480 s možností přepnutí do prokládaného režimu pro slabší počítače 486. Možná nevíte, že za necelý rok pro prvním díle NFS přisla jeho speciální edice s několika novými tratěmi, hudebním soundtrackem a jízdou v noci nebo za různého počasí. V dubnu 1997 pak spatřil světlo světa druhý díl NFS, který už nebyl tak realistický, ale o to větší zábavu nabízel. Jedinou vadou na kráse byla tenkrát vysoká hardwarová náročnost, protože hra běžela plynule až od P166/200, což byl docela nadprůměřný počítač. Tento problém vyřešila speciální edice NFS2 (řijen 1997), která jako první obsahovala podporu 3D akcelerátoru. Osobně považuji NFS2SE za nejlepši díl celé série a nikdy nezapomenu na skvělou zábavu u multiplayeru s osmi hráči soupeřícími v hustém provozu. Následující díly s hodně podobným grafickým enginem (NFS3: Hot Pursuit - září 1998 a NFS4: High Stakes - květen 1999) asi už nemá smysl blíže popisovat, protože je všichni dobře znají.

Jak název nového NFS napovídá, tento pátý díl je věnován výhradně automobilům značky Porsche z německého Stuttgartu. Někoho v EA při vymýšlení hry napadlo, že by nebylo špatné soustředit se jen na jednu značku aut s její kompletní historií - slovo dalo slovo a podepsala se smlouva s Porsche, jistě výhodná pro obě strany. Při oznámení této skutečnosti v press-releasu jsem měl menší obavy, neboť jiné hry věnované výhradně jedné značce jako Ford Racing nebo Viper Racing skončily když ne fiaskem, tak jen propagací slavného jména výrobce aut a hrát se téměř nedaly. Naštěstí NFS není tento případ, mimo jiné také proto, že pochází od EA, kteří jsou pověstní svou precizností a důrazem na kvalitu všech vydávaných titulů.

 Evolution a factory driver
První novinkou je způsob hry s názvem factory driver. V něm se ocitáte v roli továrního jezdce, jehož pracovní náplní je testování nových prototypů vozidel. Úkoly jsou podobné jako v Driverovi, například projet vyznačený úsek slalomem na trati nebo udělat hodiny na testovací dráze. Postupem času dostává hráč stále těžší úkoly a po jejich splnění je povyšován.

pokračování

Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva


Nejnovější články