Autor: Levis Publikováno: 27.prosince 2002 |
V první úrovni se nejprve musíte probojovat přes desítky ninjů, abyste pak u vizuálně překrásného vodopádu sebrali omráčenou Cate a pročistili si cestu zase zpět. Agentku si můžete hodit leda přes záda, takže hráč, který ji nese, nemůže střílet. Ostatní mu tím pádem tedy musí čistit cestu a zároveň dávat pozor na to, aby se Cate nic nestalo. Někdy v půlce jsme po asi deseti neúspěšných pokusech nabrali náboje, Cate schovali do skříně a vydali se pročistit cestu dopředu, protože ninjové byli až příliš přesní a vždy se jim podařilo ji trefit v akci. Na sněžném skútru na Sibiři Druhá kapitola se odehrává na Sibiři, kde naši agenti za pomoci různých hraček infiltrují ruskou základnu a vyhodí tam do povětří ruský superpočítač. Je to většinou bezhlavá přestřelka, pokud nepočítám velice zajímavý začátek, kdy se všichni hráči narodí hned vedle sněžných skútrů a za jejich pomoci se dostanou až k smluvenému místu. Dřív jsme protivníky přejížděli s náklaďáky nebo osobními vozy, nyní máme tu možnost dokonce i na uzoučkém a drobném sněžném skútru. V horské chatě všichni obdrží sniperky a zabarikádují se s municí a granáty, zatímco se blíží celá eskadra Rusů, z čehož vyplývá šílený masakr. Třetí kapitolu autoři umístili do Indie, kde v mnoha případech dochází i na logické uvažování a nevítané zákysy. Hráč tu má totiž za úkol vyfotografovat pro UNITY důležitou osobu. V Indii bude nejprve potřeba splnit malý quest pro místního žebráka, který vás nepustí do další části hry, dokud mu nepřinesete jím stanovenou ‚almužnu‘. Peníze najdete všude - v opuštěných obchodech, telefonní budce a samozřejmě i v kapsách hlídkujících protivníků, kteří se vás znovu pokusí připravit o život. V Antarktidě, kde H.A.R.M. zajalo našeho agenta Magnuse Armstronga, mezi zbraněmi objevíte mého osobního favorita Steyra. A konečně poslední misí je protiteroristické tažení v rozsáhlé budově, kde musíte rafinovaným postupem pobít všechny teroristy a nepřijít o rukojmí, které drží, aneb něco na způsob Counter-Strike. Pokud budete chtít protivníka eliminovat a nepřijít o cenné lidské životy, budete muset použít zbraně nejtěžšího kalibru. Mezi takové se řadí i bazuka a pro fajnšmekry dodám, že účinností a stylem střelby se docela podobá MM-1 ze Soldier of Fortune 2. Znovuzrození No One Lives Forever 2 přináší zajímavý systém respawnu v multiplayeru. Pokud je jeden z hráčů zabit, ostatní ho mohou okamžitě oživit pravým tlačítkem myši, pokud nad ním stojí. Jestliže se k němu nedostanou anebo také zemřou, musí vyčkat několik desítek sekund a poté se narodí zpět na start levelu. Tak například v první misi v Japonsku se tím, že se narodíte na začátku, můžete svým kolegům docela dost pomoci a vpadnout protivníkovi do zad. Ale jinak je samozřejmě vždy výhodnější svého spoluhráče oživit, tedy kromě situace, kdy jste uprostřed přestřelky. Po oživení se totiž objevíte pouze s minimálním zdravím, takže je lepší se vrátit pro nějaké lékárny. Mně osobně se tento styl respawnu dost zalíbil - za každou smrt zaplatíte menší daní, ať už v podobě ztráty zdraví anebo pozice. A tento způsob obživování platí i v deathmatchi, kde je po každé mapě vytyčeno od čtyř do šesnácti bodů, na kterých se můžete znovu objevit. Deathmatch Nedávný patch 1.2 kromě několika bugů ve hře samotné přidal také podporu deathmatche, se kterým se NOLF2 stal pro síťovou hru ještě zajímavější. Nabízí celkem osm pro deathmatch upravených map, které se dají hrát ve dvou až šestnácti lidech. Jedná se o tři vnitřní, čtyři venkovní a dvě smíchané úrovně. Volkov’s Lair je malinký prostor, kde se hráči střílí na plošinkách umístěných nad lávovým jezírkem. Do něho se mi ale bohužel nepodařilo zahučet, což zábavu v tomto levelu notně omezuje. Khios je malá vesnička kdesi u pobřeží a vysoko na skalách. Kromě schovávání mezi zříceninami a padání ze skalních útesů je mapa slušně rozlehlá, takže se u ní rozhodně nebudete nudit, ale vyžaduje to účast více lidí. další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Trailer Park je malinké vrakoviště, vlastně jenom několik domků a plot - všechny přestřelky probíhají v podstatě na jednom placu a moc se tu asi nezabavíte. Pak tu máme třeba Woodland (4-16), krásnou lesní mýtinku s domečkem uprostřed, na každé straně jsou balvany a sniperka, díky které si užijete spoustu legrace. Do domečku se dá také vlézt, takže můžete mistry ostřelovače překvapit i ranou z neočekávaného místa. Nakonec tu jsou tři mapy upravené z kooperativní hry (Sibiř, Japonsko a Unity HQ). Deathmatch také rozšiřuje možnost skinů, které vaše postava může mít - včetně mé oblíbené Cate v latexu :) Krátká herní doba Ve dvou hráčích se nám podařilo výše popisovaných pět částí kooperativní hry dokončit za necelé čtyři hodiny na nejvyšší obtížnost a to ještě musíme vzít v úvahu, že nikdo z nás předtím nehrál singleplayer verzi. Deathmatch už byl zajímavější a pokud si ho oblíbíte, podobně jako u jiných first-person shooter her vám vydrží spoustu hodin. Komunita hráčů okolo NOLF2 se zatím příliš nemohla vyznamenat, neboť dosud nevyšlo SDK. Největší fanouškovské weby UnityHQ a NolfGirl zatím svým čtenářům kromě skinů do Winampu nabízí jen zlaté GMG, které změní barvu vašeho Steyra na zlatou. A jestliže hledáte něco na plochu, je tu sada několika docela pěkných wallpaperů. Shrnuto a podtrženo: multiplayer No One Lives Forever 2 je díky kooperativní hře slušná zábava na jeden večer a pokud vydržíte online (třeba i s modemem), určitě se nudit nebudete. Deathmatch původně ve hře vůbec nebyl, ale s ním bych si multiplayer NOLF2 dovolil označit za velice povedenou záležitost. A jen tleskám kooperativnímu módu, který osobně stále považuji za nejlepší část multiplayerových her vůbec. Stáhněte si: Patch, DM map pack #1, Neoficiální čeština, Oficiální demo (165 MB), Teaser demo s jedním dalším levelem (50 MB), Trailer (4 MB), Trailer #2 (2 MB nebo 13 MB), Technologická videa o LithTech enginu, Cheaty Související články: Recenze, Návod, První dojmy (9/2002), Preview (8/2002), Novinky, No One Lives Forever recenze (11/2000) |
Levis připravil: jd |