Resident Evil: Revelations - recenze
8/10
zdroj: tisková zpráva

Resident Evil: Revelations - recenze

2. 2. 2012 13:00 | Recenze | autor: Jan Vitík |

Od vydání 3DS již brzy uběhne skoro rok a je třeba přiznat, že to tento handheld vůbec neměl a nemá jednoduché. Přitom potenciálu by bylo na rozdávání, jenže míra neschopnosti jeho využití byla dlouho až zarážející. Ale časy se díky hrám od Nintenda a konečně také i jiných firem mění a všichni posměváčci se mohou jít zahrabat. Jen se podívejte na Resident Evil: Revelations. Silná značka z „velkých“ konzolí dorazila na kartridže 3DS a po nanicovatém spin-offu v podobě Resident Evil: The Mercenaries dokazuje, že to jde – udělat výbornou a přitom obsahově původní 3DS hru.

Vzpomínáte si ještě na marný pokus v podobě Splinter Cell 3D, který skončil tak tragicky? Tak na něj rychle zapomeňte, protože Resident Evil: Revelations je přesný opak. Nutno podotknout, že se nejedná o žádný remake nebo osamostatnění dílčího módu (viz Mercenaries 3D), ale o plnohodnotný díl série a na výsledku je tento přístup vidět.

Pro znalce jen připomenutí, že děj Revelations se odehrává mezi čtvrtým a pátým dílem, takže se zde mohou dozvědět nějaké zajímavé souvislosti, o kterých ale logicky nemůžu říct ani příslovečné „ň“. Samotná hra pak odstartuje cestou na opuštěnou loď jménem Queen Zenobia, kam se dvojice Jill Valentine a Parker Luciani vydala hledat Chrise Redfielda. Ten však...ale na to už si přijďte sami v rámci dvanácti kapitol, do nichž je příběh rozdělen.

zdroj: Archiv

Jednou z klíčových otázek při vydání každého nového Resident Evil titulu je, zdali jde spíš o horor nebo akci. Troufám si tvrdit, že v tomto případě jde o velmi dobrou kombinaci obojího. V některých pasážích by se atmosféra dala krájet. Možná jde jen o osobní pocit, ale opuštěná loď je sama o sobě velmi děsivé místo, jehož stísněné chodby a kajuty přidávají na úzkosti. Jsou zde však i místa, kde nesundáte prst ze spouště, a kousky mutantů stvořených záhadným virem lítají vzduchem jako rachejtle na Silvestra.

Když už jsme u toho střílení, musím zmínit novou periferii Circle Pad Pro, o které jste už možná slyšeli. Jde o plastový nástavec, do kterého vložíte své 3DS, čímž získáte dvě věci: tlačítka navíc a příjemnější úchop. Konkrétně jde o tři nová tlačítka a analogovou páčku na pravé straně. V momentě, kdy Circle Pad Pro připojíte, hra automaticky přepne ovládací schéma, takže nemusíte nic nastavovat.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Snažil jsem hrát rovnoměrně s podstavcem i bez něj. A logickým výsledkem tohoto minitestu je závěr, že s analogem navíc se hraje lépe. Levým palcem chodíte a pravým míříte. Chce to sice chvíli času zvyknout si (hlavně na citlivost při míření), ale výsledek za to stojí.

Neznamená to, že pokud si tento přídavek nezakoupíte, nebudete moci nový Resident Evil hrát, nebo se zážitek ze hry nějak zhorší. Jen musíte počítat s tím, že nelze zároveň chodit a střílet, což ale někomu může vyhovovat více. Kromě střílení by hra podle marketingových materiálů měla nabízet i hádanky a odkazovat tak přímo na první tři tituly v sérii. Řekněme, že s přimhouřenýma oběma očima by se jednoduchým prostorovým překážkám dalo říkat puzzly, ale žádnou extra výzvu od nich rozhodně nečekejte.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Kromě atmosférické příběhové části nabízí hra i takzvaný Raid mód, který je zaměřen na akčnější hratelnost a hlavně na multiplayer. Jde o kooperativní spolupráci s kamarádem lokálně, nebo s neznámými hráči na internetu. Za úspěšné splnění mise získáte body, za které nakupujete lepší vybavení. Nic nového pod sluncem, ale jako návykový prvek to funguje stále. S online připojením jsem nezaznamenal žádný problém, ať už jde o hledání spoluhráčů, či lagy během hry.

Graficky patří Resident Evil: Revelations na 3DS zatím jednoznačně mezi to nejlepší a ukazuje možnosti hardwaru, které rozhodně nejsou zanedbatelné, ani když se akce zrychlí a na displeji se rozpoutá akční peklo. Hlavně ale konečně máme čest s hrou, kde nemáte po chvíli chuť vypnout 3D, což je u většiny ostatních 3DS her běžná praxe.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Rád bych vám zde snesl několik jasných argumentů, proč tomu tak tentokrát je, ale vnímání 3D efektu je dosti individuální a musíte mi věřit. Jednoduše to funguje, nepůsobí to křečovitě, krásně vás to vtáhne do děje a kupodivu z toho tolik nebolí oči (a to ani na plné nastavení). Resident Evil: Revelations je jednoznačně milým překvapením pro všechny, kteří již nedoufali, že se něčeho podobného dočkají.

Revelations sama o sobě není v rámci RESI série ani v rámci survival hororového žánru přelomová hra, je to "jenom" výborně zpracovaná klasika. Na 3DS se však hra směle řadí vedle Zeldy a Maria mezi tituly, které byste si neměli nechat ujít.

Verdikt:

Plnohodnotný Resident Evil s pořádnou atmosférou, který naznačuje, co všechno 3DS dokáže. Vizuálně nejpovedenější hru v rámci platformy s výbornou hratelností by neměl nikdo minout.

Nejnovější články