Autor: Nukem Publikováno: 7.ledna 2007 |
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Ruční práce Jak už jste možná zjistili, koncept hry je věrný prvnímu dílu, pouze byl o něco vylepšen. Co se grafiky týče, zůstal zachován komiksový, ručně malovaný styl typu Monkey Island, přičemž vzrostla nejen velikost rozlišení na 1024×768, ale, dle mého soudu, také kvalita. Postavy jsou ovšem polygonové, jakož i další pohyblivé objekty, ale není to skoro patrné. Všimnout si můžete jednoduchých stínů u postav, kouře z plápolajícího ohně, či páry vystupující z úst. V nastavení grafiky lze volit pouze lepší a horší kvalitu (rozdíl je ale prakticky nepostřehnutelný), plus vyhlazování hran. Obojí se samozřejmě týká pouze 3D objektů. Také ovládání je ryze klasické a tak mu po pár minutách přivyknou i adventurami dosud nedotčení hráči. Nad aktivními místy se kurzor z obyčejného zaměřovacího kříže mění na tvar evokující nejpříhodnější akci nebo jej sami můžete změnit pravým kliknutím. Mnoho obrazovek je rolovacích, takže nezapomínejte chodit až k okrajům. Přechody mezi jednotlivými obrazovkami reagují na dvojklik rychlou změnou lokace. Milé drobnosti Drobné nešvary U většiny hádanek se dá říci, že jejich řešení jsou logická a často nasnadě, ale tradičně se najdou i taková, na něž přijdete třeba jen náhodou nebo otrockým zkoušením všeho na vše, když už jste beznadějně v koncích. Občas vás do zdánlivě slepé uličky přivedou titěrná a tím pádem lehce přehlédnutelná aktivní místa nebo dvě těsně vedle sebe. Také konstatování, že v dané bedně už není nic k nalezení neberte až tak úplně doslova, neboť po nějaké té akci se může stát, že se v bedně přece jenom ještě něco najde. Tohle se stávalo už v jedničce. Nepotěší ani někdy neproveditelné akce, jako třeba zkombinování předmětů, dokud se Brian sám nepřesvědčí, že je to třeba. No, tato věta asi není příliš ilustrativní, takže jeden příklad za všechny. Snad každému je známo, že motorová pila běží na mix. No a když už jste nalezli olejničku a získali benzín, nemělo by vám nic bránit tomu, abyste mix vyrobili. Bohužel dokud na pilu nezkusíte použít samotný benzín, výroba pohonné směsi nebude možná. Vím, není to žádná tragédie, navíc takových situací tu je jen pár, ale někdy to může vyvolat falešný dojem, že je něco špatně. Pro méně bystré jedince Přesto se dá říci, že při té obrovské škále úkolů, z nichž některé skoro neberou konce (to když se Brian o něco snaží, ale když už se zdá, že dosáhne cíle, stane se něco nepěkného, co situaci zkomplikuje), je Runaway 2 dobře hratelná. Úkoly nejsou úplně primitivní, ale většinou ani nijak zvlášť složité. Někdy naopak čekáte zapeklitý hlavolam, jako že např. socha v chrámu, která cosi naznačuje rukama, bude brzy vodítkem k jeho rozlousknutí, ale nakonec jde jen o falešnou stopu. Také aktivních míst naleznete víc než bude potřeba, ale to je celkem přirozené. Ani MacGyver nepoužije všechno, co leží kolem, ale pečlivě si vybírá. Vytříbené hlasy Nízké nároky Technické zpracování hry je precizní, stabilita příkladná a nároky na hardware velice příznivé. Hru jsem vyzkoušel na třech konfiguracích – stolní PC a dva notebooky, přičemž i na tom nejslabším stroji, sestávajícím z Pentia M 1,5 GHz, 512 MB RAM a 32 MB grafické karty ATI Radeon 9000 bylo Runaway 2 plně hratelné bez nutnosti vypínat obě výše zmíněná grafická vylepšení. 12 dalších vytípaných obrázků z hraní jsme přidali do sekce screenshotů Zajímavým počinem je také možnost dvojí instalace. Je tu jednak plná, která zabere asi 6 GB, nebo minimální, kdy se z DVD na pevný disk nainstaluje pouze jedna z celkem šesti kapitol. Při přechodu do další se ta předchozí smaže a nahraje se nová. Takto ušetříte asi 4 GB s tím, že se nic dalšího během hraní dané kapitoly z DVD nenačítá. P.S. proč se tento díl jmenuje „Želví sen“ (či jak to poeticky přeložit)? To se pravděpodobně dozvíme až ve třetím pokračování, které je jistojistě v plánu. Update 8.1. - Hra je momentálně v prodeji v některých evropských zemích a v dalších vyjde v březnu. Aktuálně jsme se dozvěděli, že českým vydavatelem překvapivě nebude TopCD, jak se dosud předpokládalo a jako tomu bylo u prvního dílu, nýbrž edice Hypermax. Pro hráče to znamená, že Runaway 2 u nás má být dle oficiálního vyjádření třikrát dražší (899-999 Kč, namísto obvyklých 299 Kč od TopCD) a že lokalizace proběhne formou titulků, na nichž se bude podílet i Petr Ticháček (čili žádný dabing, jak zamýšlelo TopCD). Na překladu pracuje Hypermax od listopadu a chce dle slov Lukáše Macury stihnout únorový termín vydání, ačkoliv jiní o tom pochybují vzhledem k rozsahu lokalizace a odhadují, že jim zabere více měsíců. Stáhněte si: Trailery, Německé demo Související články: Runaway: A Road Adventure recenze&návod, Novinky |
Nukem | |
autorovi je 31 let, je vědeckým pracovníkem na Západočeské univerzitě v Plzni, specializuje se na adventury, RPG a FPS, ty však již pomalu opouští :-) |