The Godfather - mega-recenze
7/10
zdroj: tisková zpráva

The Godfather - mega-recenze

23. 3. 2006 0:00 | Recenze | autor: Redakce Games.cz |

Udělám vám nabídku, kterou nebudete moci odmítnout. Filmová trilogie Kmotr konečně přichází v neředěné herní podobě a s licencí v zádech. Podrobte se ještě dnes, jinak budete zítra ráno nuceni vyměnit povlečení!

Autor: Jiří Lavička
Publikováno: 23.března 2006
Verze hry: prodávaná/anglická/PC
Doba recenzování: pár dnů


Obrázek zdroj: tisková zpráva Udělám vám nabídku, kterou nebudete moci odmítnout. Zapomeňte na Mafii, filmová trilogie Kmotr se konečně objevuje na počítačových monitorech v neředěné podobě, s licencí v zádech a velkými ambicemi. Podrobte se ještě dnes, jinak budete zítra ráno nuceni vyměnit povlečení!

Takhle velkohubě by do vás novou hru od Electronic Arts zřejmě cpali skuteční mafiáni (nebo PR oddělení? :), ale raději se dvakrát rozmyslete, než Donu Corleonovi upíšete svojí duši. V herním Kmotrovi totiž není všechno tak, jak se na první pohled zdá a pokud si některý z áčkových titulů letos zaslouží přídomek "rozpačitý", pak jste rozhodně na správné stopě. Vezměme to ale pěkně od začátku...

Sladká vůně Malé Itálie
Do děje se vrhnete hezky po hlavě a digitální Kmotr hned v prvním in-game filmečku předvádí svoje největší esa - dokonalou animaci obličejového svalstva, vynikající dabing sestávající z herců a imitátorů a v neposlední řadě i důvěrně známou hudbu. Tyhle tři aspekty stačí k tomu, abyste se naplno ponořili do atmosféry New Yorku třicátých let, kde se náš hlavní hrdina během několika málo vteřin stává polovičním sirotkem, když jeho otec padne za oběť mafiánské válce. Jste malý capart a nejradši byste ty maníky v klobouku zabili prakem, ale před touhle neuvážeností vás naštěstí zachrání sám Vito Corleone. "Musíš napnout svůj hněv správným směrem, chlapče. Postarám se o tebe..." I takhle se draftují gangsteři do řad mafie.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek

Udělej se sám
Střihem se dostanete o několik let dál a vy už si svého hrdinu můžete osahat. Bude váš každým coulem svého těla, protože ještě před spuštěním samotné hry strávíte několik minut (nebo hodin, to už záleží na vaší marnotratnosti) modelováním svého virtuálního avatara. EA vám k tomu poskytuje vskutku komplexní nástroj, v němž změníte každý aspekt lidského těla. Pokud někdo má tu trpělivost, dalo by se s nadsázkou říct, že by mohl docela úspěšně udělat věrnou kopii sama sebe. Po nalíčení už vás čeká samotná hra. Hnedle zkraje vyfasujete instruktora z řad Corleoneho rodiny, který vás naučí základním fintám a přežití ve městě. Tady začne být Kmotr hrou dobrých i špatných zkušeností.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva V zásadě lze očekávat, že hráči se budou dělit do několika skupin - absolventi Kmotra, absolventi Mafie a naprostí zelenáči. Nejlépe je na tom přirozeně poslední skupina, protože bude ohromena nejen digitálním Marlonem Brandem a celou tou atmosférou, která se úspěšně vznáší ve vzduchu, ale také vezmou tenhle GTA-klon na milost a odpustí mu některé nedokonalosti herního systému. Ani jedna skupina však nebude se titulem spokojena bez výhrad, protože ať už to vezmeme za jakýkoliv konec, vizuálně Kmotr zaspal dobu o nějaké dva-tři roky.

Done Corleone, proč máte tak velké zuby?
To abych mohl být multiplatformní a mohl běžet i na PS2, chlapečku. To je sice věrohodná odpověď, ale nikterak nevysvětluje, proč by kvůli konzolové optimalizaci museli trpět PC hráči, tím spíš, že EA do budoucna připravuje verzi pro Xbox 360 (i PSP), která zřejmě bude vypadat na úrovni. To, co předvádí kmotr na PC, sice "potěší" majitele slabšího železa (hra běží bezproblémově skoro na čemkoliv), ale pokud dohlédnete za pečlivě vymodelované obličeje postav (mimika je mnohdy neuvěřitelná!), začnete si zadělávat na zánět spojivek.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Godfather je laděn do sépiových barev starého New Yorku, ze kterých vaše na míru ušitá postava trochu čouhá, ale tohohle malinkého detailu si zřejmě na ulici ani nevšimnete, protože vás budou na každém kroku strašit podivně otexturované krabice s neprůhlednými okny. Tím myslím budovy a auta, i když vozy jsou na tom s tvarem trochu lépe a některé by se daly označit i za oblé. Dopravní systém už byl tehdy celkem rozvinutý, takže dostat se do zácpy není problém, s pestrostí vozového parku už je to trochu slabší.

Pořád jsem čekal, že v průběhu hry narazím na nové modely, ale chyba lávky. Buďte si každopádně jistí, že auta jezdí jako namydlený blesk. Komu vadila šnekovitost přibližovadel v Mafii, ten si tu přijde na své, nesmí ale zapomínat, že brzdy Brembo tehdy neexistovaly a tak pozdní brždění většinou končí kolizí. Ale nebojte - hra vás přesvědčí o tom, že mafiánská auta mají výdrž dnešních tanků.


ČERNOBÍLÝ TAXÍK VS. ŽLUTÝ TAXÍK
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Ač moje benzinem poháněné srdce bije pro novější auta a proto mi vzhledově vyhovují spíš ty z Godfathera, i moje babička by uznala, že adept nalevo je jasný vítěz. O průhledných sklech už se mluvilo, a ještě k tomu můžete přidat výplet kol a kvalitu textur. V Mafii modely netrpí polygonovou hladovkou a mají funkční pérování. Je snad ještě potřeba v téhle nevyrovnané partii pokračovat? Zlato míří do Čech :)

V uhánějícím Buickovi vypadá okolí přeci jenom trochu líp, potíž je v tom, že Godfather je spíš o procházkách a střílení, než o neustálém zápolení s volantem. Tady lze alespoň trochu ospravedlnit archaickou prezentaci hry, protože na vás v rozsáhlém městě čeká spousta interiérů, ve kterých lze provádět spoustu věcí. A bez nějakého otravného loadování.
Zvětšit zdroj: tisková zpráva
Nečekejte však, že by vás čekalo něco luxusnějšího než interiéry v GTA sérii. Prostě holé chodby, sem tam krabice, sem tam skříň, abyste se měli za co krýt. Po stránce exteriérů, interiérů a foxteriérů tedy Godfather příliš nevyniká (nikdy jsem v New Yorku 30. let nebyl, avšak jsem si jistý, že nevypadal jako Potěmkinovy vesnice), ale pokud spolknete tuhle hořkou pilulku, jsou v EA ochotni vyškrábat i pár opožděných trumfů.

Rodina je základ státu
Pokud odhlédneme od nepřesvědčivé vizuální prezentace, musí se uznat, že hra využívá svou filmovou licenci na jedničku. Příznivci filmového Kmotra identifikují známé tváře i situace, v in-game scénách hraje výborná hudba z filmu a to všechno do vás pumpuje atmosféru koňskými dávkami. Při rozhovoru s Brandem zkrátka cítíte, že jste "tam", ochotni poslušně kývnout na každý Donův rozkaz. Po skončení rozhovoru je sice dojem narušen konzolovým vyskakovacím oknem ve stylu "Běž zmlátit Sonnyho kluky", ale úvodní mise rychle zachraňují situaci, protože je v nich na scénu uveden systém soubojů a přestřelek.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Zatímco přestřelky probíhají za rozumné asistence automatického míření, kdy nejste úplně nesvéprávní a myší zamířite na oblíbený hit-point (zásah do kolene vždy potěší), souboj holýma rukama je skutečný požitek. Stačí se přilepit na protivníka a už ho můžete hákovat zleva zprava, horem spodem, podržet si ho, smýknout s ním o zeď a k dispozici jsou i fatality, to když se jeho energie přiblíží k nule. Tady sbírá Kmotr zasloužené body (jednoznačně překonává Mafii) a to je důležité, protože střílet a prát se budete hodně často.

 Sladký život gangstera
Zvětšit zdroj: tisková zpráva V Corleonových službách začínáte jako pomocník a musíte si svojí cestu na vrchol hezky odpracovat. Vydírání počestných obchodníků je dobrým začátkem a navíc vám pak pravidelně přibývají peníze na účtě (budou se hodit: po městě totiž operuje několik překupníků se zbraněmi, u kterých lze doplnit zásoby - energii doplníte hltem kořalky). Toto vybírání výpalného přes ukazatel vyděšenosti je nejzábavnější činností, která provází celou hru. Na každého majitele krámku totiž platí něco jiného a když už získáte jeho souhlas, ještě se musíte pokusit nakvartýrovat do byznysu, který probíhá v zadním traktu. Tam létají větší peníze a pro olovo nikdo nejde daleko, ale jedině tak může klan Corleonů rozšiřovat svůj vliv. Vydírání je zkrátka povinnost, v podání Godfathera však nadmíru příjemná.

Ve prospěch Godfatherovi přičtěme i vyvážené mise. Snad každý počítal s dodávkou legendární koňské hlavy do postele nafoukaného filmového režiséra ("Udělám mu nabídku, kterou nebude moci odmítnout.") a velmi výrazná (a těžká) je také mise, ve které poctíte návštěvou lídry všech ostatních rodin. Mise svázané přímo s filmem mají zkrátka trochu vyšší hodnotu, než ta zbytková omáčka. Docela si užijete během automobilových honiček s policisty (střílejí z okýnek jako na Divokém Západě) - většinou jsou rychlejší než vy, ale dřív nebo později se někde vysekají. Tahle zkušenost vás také často čeká, protože auta zaparkovaná u krajnice na vás občas bafnou až na poslední chvíli.

Poznej svého nepřítele
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Potkáte pět mafiánských rodin a tak si musíte dávat pozor, kam zrovna se svým autem zamíříte. Corleone a spol. se nachází v Malé Itálii a na spodním cípu Manhattanu. V centru narazíte na Barziniovy pohůnky, s rodinou Barziniů budete mít ve hře nejvíc problémů. Výnosný Brooklyn ovládá rodina Tattagliů, která však nepožívá moc vlivu. Pozor si musíte dávat na Cuneovic muže v Hell's Kitchen a o nic milosrdnější nejsou ani Stracciovi operující v New Jersey. Platí stejný model jako v GTA. Pokud zastavíte v cizí čtvrti a ještě nemáte respekt, začnou se do vás místní navážet a většinou to končí přestřelkou. Takže si zpočátku ušetřete nervy, nejezděte kam nemusíte a vylepšujte zbraně. Jeden nikdy neví...

Mrtvol plná almara
Vyhrožování smrtí i zabíjení je alfou a omegou celé hry. U dealerů je k mání široká plejáda zbraní - začátečníci volí baseballové pálky a kovové trubky, my přeskočíme rovnou k palným zbraním. Výběr je solidní, od policejní osmatřicítky, přes standarní pětačtyřicítku a brokovnici až k proslulému tommy gunu a brokovnici s upilovanou hlavní. Každou ze zbraní si přitom můžete nechat ještě vylepšit. Zapomenout nesmíme ani na dynamit, časované bomby a molotovův koktejl. Všechno přijde k duhu. Od brokovnice nahoru je to těžká pohoda a navíc budete sbírat respekt, když vaše protivníky rozšmelcujete nějakým efektním způsobem. Dávejte si ale bacha, jedna rána z brokovnice letící opačným směrem může ukončit i váš život.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Mezi verbeží ve městě a svojí domovskou základnou (kde lze uložit hra, přesně jako v GTA) budete pendlovat často a postupem času se k tomu přidá další lokace, totiž sídlo rodiny Corleonů. Do přízně rodiny se dostanete snadno - stačí být ve správný čas na správném místě a zachránit krk Donu Corleonovi, na kterého si vyšláply konkureční mafiánské rodiny. Stojíte na prahu války gangů a brzy zjistíte, že ani policie vašemu týmu příliš nefandí. Něco spraví úplatky, občas se vyplatí utéct, ale většinou má rozhodující slovo pořádná dávka olova.

COPPOLA A HRY
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Zatímco herci z Kmotrů se ochotně podíleli na přípravách herní verze Kmotra (inu, nedělali to zadarmo), režisér a scénárista filmové trilogie - Francis Ford Coppola - se od herní verze distancoval. Vysvětlil to tak, že důležité postavy z filmu budou mít ve hře jen vedlejší role a všechno se zredukuje na nesmyslné střílení a násilí. Pravda je však možná trochu prozaičtější: Paramount se totiž dohodnul s EA za Coppolovými zády a slavný režisér byl postaven před hotovou věc. Uražená ješitnost je někdy zákeřnější než kulka z pětačtyřicítky. Coppola je navíc poslední dobou čím dál tím víc v ústraní a úspěchy teď sklízí především jeho dcera Sofia (Ztraceno v překladu). První Kmotr je stále nejlépe hodnoceným filmem podle uživatelů IMDb.

 Prácička bokem
Hra je poměrně lineární, ale dává vám na výběr mezi důležitými misemi, které posunou děj kupředu a bokovkami, které si lze sehnat v Corleonovic vile. Vždycky tam postává dost důležitých mafiánů, kteří pro vás budou mít nějakou tu prácičku. Ve volném čase pak můžete rozvíjet svoje vyděračské schopnosti, ale nečekejte, že to vždycky půjde snadno. Občas stačí majiteli jen domluvit, jindy musíte rozmlátit celý krám a ty nejluxusnější rita vás budou něco stát - přestřelka s početnou ochrankou nemusí vždycky skončit podle vašich plánů.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Smrt ale v Kmotrovi zas tak nebolí a vzhledem k nedostatku nábojů v prvních fázích hry přichází celkem často. Řeší to restart od checkpointu (většinou začátek poslední mise), prakticky bez postihů. V přestřelkách brzy přijdete na to, že je výhodné se krýt za stěny a počkat si, až protivník vyleze. Pokud jich je víc, musíte taktizovat, ale příliš se nebojte, umělá inteligence je zjevně přebraná z NHL série, takže stejně jako hokejisti od EA občas nevědí co s pukem, gangsteři často jen stepují kolem a vy je můžete s klidem oběhnout. Přestřelek je tu každopádně hodně... ve filmovém Kmotrovi umřelo sedmnáct lidí a jeden kůň, tady se mrtvol nedopočítáte. Cesta k titulu vládce města holt není procházkou růžovým sadem.

 Kdo je tady lepší mafián?
Hardcore fanoušci Mafie si už dobrých patnáct minut nervózně prohrabávají vlasy a hlavou se jim asi honí jediné přání: Utněte tu omáčku, kterou už všichni dobře známe a řekněte nám konečně, kdo je lepší. Chvilku strpení, už se k tomu pomalu dostáváme. Godfather přirozeně ke srovnání svádí hnedle od začátku a poté, co ustoupí omámení způsobené předlohou a systém bitek trochu zevšední, ještě rádi si v moři šedivých budov a stále stejných aut vzpomenete na Mafii.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Nejsem nějak výrazný patriot, abych české hry vynášel do nebes a mhouřil oči nad jejich nedostatky, ale váhy spravedlnosti se v tomhle případě dost vážně naklánějí na tuzemskou stranu. Mafie se dějově poměrně úspěšně snažila o jakousi variaci na filmového Kmotra, přišla s vypiplanou grafikou a především realistickým (v rámci možností) jízdním modelem. Po prvních hodinách hraní Godfathera vám tak dřív nebo později zaťuká na okno myšlenka, kde se ty čtyři roky, které od vydání Mafie uplynuly, ve hře (vyvíjené cca 2,5 roku) projevují. Bylo by příliš nezdvořilé říct, že nikde, ale Mafie v prezentaci a hloubce zpracovávaného Zvětšit zdroj: tisková zpráva tématu jednoznačně exceluje.

Pokročilé hraní Godfathera prozrazuje, že dobře zaplaceno dostal snad jen scenárista (ovšem zadaptovat Kmotra asi zase tolik práce nedalo, ne?), všichni ostatní zřejmě byli hnáni kupředu šibeničním bičem a vědomím toho, že hra bude muset být přidušena, aby jí zvládl i dýchavičný Playstation 2. Takže zatímco marketingové oddělení EA chrlilo nádherné screenshoty (rád bych věřil, že takhle bude vypadat verze pro XBox 360, plánovaná na 2. pololetí 2006). grafici ořezávali a ořezávali.

 Ne úplně přívětivé ovládání
Ani nad ovládáním zřejmě nikdo příliš dlouho nemeditoval, což se projevuje v kostrbaté návaznosti jednotlivých činností. Neustále mě iritovalo, že mi postava "nestrafuje" (nedělá úkroky do stran; hrozný zlozvyk), ale pravé peklo jsem si užil až při přestřelkách. Jakmile totiž operujete s nedostatkem střeliva a musíte přecházet z baseballové pálky na revolver a zpátky, doslova žónglujete s tlačítky a mnohdy skončíte mrtví jen díky drahocenné vteřince, během které hra nepochopila, co po ní vlastně chcete. Trochu cviku vyžadují i bitky holýma rukama, protože kláves je poměrně hodně (taháním myší kývete nepřítelem) a při souboji Zvětšit zdroj: tisková zpráva s těžším protivníkem musíte kombinovat, až vás chytají křeče do ukazováčků.

Na všechno se sice dá zvyknout, ale přesto se nevyhnu pocitu, že se Godfather ke hráčům chová trochu macešsky. Přestřelky jsou totiž skoro pokaždé o přesilovce a s ochotnějším ovládáním by se dalo do hry zaplout mnohem snadněji. Vše zachraňuje mírně přidušená A.I. ostrostřelců z druhé strany barikády, takže snad ani pro slabší hráče nebude problémem překonat počáteční rozpaky.

 Na "přelez, přeskoč, nepodlez" se nehraje
Jedním z nešvarů, které do značné míry snižují i znovuhratelnost dějové linie hry jsou dialogy. Jsou samozřejmě fajn, tvůrci chtějí, abychom jim zatleskali za práci, kterou si dali s modelováním obličejů podle známých herců a sháněním imitátorů za ty, kteří už nejsou mezi námi. Dialogy jsou motorem hry, ale když opakujete misi pošesté a musíte si je znova vyslechnout, bez jakékoliv možnosti přeskočení, stává se z nich rázem velká frustrace. A některé rozpravy nejsou nejkratší, proto doporučuji se obrnit trpělivostí a doufat, že někdo z EA má kvůli tomuhle nešvaru přinejmenším špatné spaní (nebo že to změní v patchi).

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Mizerná prezentace by ale v mém pohledu diskvalifikovala hru jen od příčky nejvyšší, všechno lze ještě zachránit vychytáním všeho ostatního. Tady se však projevila nezkušenost EA s podobným žánrem a jakýsi pokus o stvoření Frankensteina. Když jsem mluvil o umělé inteligenci vypůjčené z NHL, byla to jen poloviční nadsázka, protože EA si evidentně hodně půjčovali ze svých vlastních titulů, aby dali Godfathera dohromady. Nedivil bych se, kdyby šéfové společnosti dali vývojářům katalog utilitek a rutin, aby jim trochu usnadnili práci.

Snad proto vypadá modelování vaší postavy navlas stejně jako ve sportovních hrách od EA a tak nějak tuším, že bitkařský systém má kořeny na podobném místě. Originální nápady abyste v Godfatherovi hledali lupou. Vzpomínáte si, jak jste se v Mafii museli naučit krást auta? EA se snaží sofistikovanost dohnat jakýmsi RPG systémem skillů, ale krom větší energie a nepatrného zvýšení rychlosti vám nic zásadního nehrozí.

PŘÍLIŚ VLIVNÝ KMOTR
Prodejní úspěch této hry je pro Electronic Arts naprosto klíčový a to nejen proto, že se jedná o jejich dosud nejkomplexnější hru, vůbec první s otevřeným světem, třemi závěry a ratingem M (Mature). Chtějí s ní trošku nahlodat dominanci konkurenčního Grand Theft Auto a především etablovat novou sérii skládající se v budoucnu z celkem dvou až tří dílů. Tomuto cíli podřídili EA úplně vše, zejména masivní marketingovou kampaň. Marně pátrám v paměti, že by se k nějaké hře někdy objevily desítky (!) oficiálních trailerů, jako ke Godfatherovi během posledních týdnů.
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Přiznali náklady na výrobu hry kolem 10-20 milionů dolarů, nicméně analytici spekulují o možné ztrátě až 800 mil. USD díky odkladu z loňského podzimu, na což tehdy reagovaly akcie společnosti poklesem hodnoty o pět procent. S tím však chtě nechtě souvisí odhady nižších prodejů (daň za zestárnutí celé hry, pokrok technologií a větší nároky zmlsaných hráčů), snížení ceny z původně zamýšlených 50 USD na současných 40 USD (jako všechny ostatní EA tituly pro současnou generaci konzolí) a také zdržením Xbox360 verze. Vzhledem k vyřčeným skutečnostem asi musel prezident EA Paul Lee HODNĚ zuřit, když se dozvěděl o nelegálním úniku Godfathera na pirátskou scénu o tři dny předčasně, což se rovněž nemalou měrou podepíše na odbytu titulu.

 Musíme tam všichni...
I na Godfathera doběhne mírná únava a stereotyp, který už se nedá zakrýt půvabnými in-game filmečky a postupným otevíráním bonusových klipů (jedná se o záběry z předlohy). Město ještě víc zešedne, z postav se stanou přízraky a vy už jen tupě plníte poslední úkoly do sbírky. Paradoxně to tentokrát není tím, že by příběh nějak zdegeneroval, nebo vás přestaly bavit mise. Jenom vás začne iritovat ta přílišná jednoduchost, jednorozměrná hratelnost nalepená na atraktivní filmový plakát. Nechci příliš křivdit, takže dodám, že příběhovou část hry asi dotáhne do konce většina hráčů. Určitá motivace, spočívající i v tom, že tipujete jestli to dopadne tak či onak, je přítomna a atmosféra se vytrácí příjemně pomalu. Jenže...

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
za část vytípaných obrázků děkujeme GameStaru; další najdete v galerii

... každou simulaci určitého prostředí, kterou Godfather rozhodně je, musíme hodnotit i podle dalších kritérií. Třeba toho jak je zábavná sama o sobě. Svět, který v EA vytvořili, by měl fungovat i bez dějové berličky, měl by hráči nabídnout prostor k experimentům a objevování. To se dařilo Mafii i GTA, o něco méně pak třetímu a čtvrtému Driverovi. V GTAčkách se i po dohrání hry dá jen tak projíždět a nechat se fascinovat tím, jakou pozornost autoři věnovali detailům. U Godfathera je však nenajdete a po dohrání hlavní dějové linie (hra má mít 3 alternativní konce, včetně jednoho v totožném duchu jako film) asi klesne váš zájem na nulu.

 Co z toho plyne?
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Všechno a nic. Nemohu se zbavit dojmu, že EA Godfathera trochu odfláknuli. Všude se objevoval masivní hype a parametry tituly rostly do oblak - ale nakonec je nám prezentován "jen" nadprůměrný zážitek? Hmm... moc rád bych tuhle hru nekompromisně pochválil, protože nabídne fanouškům mafiánských praktik příjemně strávený čas, ale EA mi nesportovně hází klacky pod nohy. Jako killer-titul má kolem sebe Godfather až příliš mnoho silné konkurence, jako herní adaptace filmu však solidně ční nad konkurenci a neváhal bych ji přiradit k Chronicles of Riddick. Jste na rozpacích? Vždyť jsem vám to říkal už na začátku. Godfather je zkrátka jako trošku nahnilé jablko. Záleží na tom z jaké strany do něj kousnete. Za pokus to rozhodně stojí.

Stáhněte si: Videa, Trailery, Cheaty...

Související články: Preview, Rozhovor, Novinky, Vše o Mafii / Grand Theft Auto

Jiří Lavička
autorovi je 28 let, pamatuje ZX Spectrum a v současné době přebíhá mezi PCčkem, konzolemi a nekonečnou prací v jednom vědeckém ústavu






 
 
Jiří Lavička

Verdikt:

Do poslední kapky vyždímaná filmová licence dává hře křídla, ale nevýrazná grafika a lpění na ohraných principech ji vrací zpátky na zem. Pokud chcete prožít pár dlouhých hodinek ve světě plném gangsterů a česká Mafie vám příliš nevoní, dejte Kmotrovi šanci, protože si jí nepochybně zaslouží. Ostatní si možná počkají na druhý pokus...

Nejnovější články