Westworld – recenze
7/10
zdroj: tisková zpráva

Westworld – recenze

3. 8. 2018 19:00 | Recenze | autor: Jan Hrdlička |

O Westworld, mobilní strategii ze stejnojmenného světa, je skutečně složité vytvořit si vlastní, a především celistvý obrázek. Jak naložit se hrou, která vyrůstá z úspěchu Fallout Shelter? Není to asi zcela přesný popis, daleko od pravdy ovšem také nemá. Westworld do kapsy tu vystupuje jako pouhá nápodoba, tu potěší množstvím originality a tu zase klouže ke stereotypu.

Host do domů, bůh pro hráče

Začíná-li Fallout Shelter coby další štace dohlížitele nad jedním z vaultů, budovatelský Westworld hráče vrhá do tréninkového programu korporace Delos, v jehož rámci se má dotyčný naučit spravovat osady místního světa. Zázemí každého sídla tvoří prostor pod povrchem, kde se nachází řídící místnost a místo pro tvorbu a údržbu jednotlivých hostitelů.

Ta pravá práce se nicméně odehrává nad zemí. Zde hlavní náplň představuje uspokojování hostů, kteří do hráčova působiště zavítají. Hlavní devízu hry lze odhalit již v relativním úvodu – takřka neustále se nabízí nějaká aktivita, do níž se lze ponořit, a to je vítaná novinka. Jakkoliv totiž Fallout Shelter zaujal početné davy, během jednoho sezení se toho tolik podniknout nedalo. V pokročilejší fázi se hráčská aktivita umenšila na pouhé čekání na suroviny jako elektřina či voda.

Tady nicméně nové úrovně naskakují relativně rychle. Vždy se najdou nějací zbloudilí cestující, k nimž lze přiřadit jednoho z hostitelů a pomoci mu tím na vyšší level. Postup rovněž zajišťuje stavba nových budov v osadách, stejně jako péče o postavy. Někdy se mohou porouchat, je tedy třeba dát je vyšetřit. Jindy jejich úroveň jednoduše nedosáhne na požadované nároky hostů, což spraví jedině rozebrání a upgrade.

Jedná se o povědomý systém, který poměrně dobře ladí s vyzněním titulu. Pocit, že z drobného ležení postupně vzniká Westworld jako ze seriálu, je příjemně naplňující. Po výstupu z úvodního tutoriálu už vše působí hezky intuitivně a hra začne poměrně odsýpat. Jednotlivé prvky jsou jasně značené, a když člověka přestane bavit správa vlastního písečku, může vyslat pár svých hostitelů na misi, zkusit se spojit s někým online, zaměřit se na plnění nějaké výzvy nebo se přesunout do další osady, která se mu mezitím otevřela.

Westworld zdroj: tisková zpráva

A kde je Anthony Hopkins?

Jedno začne být jasné poměrně záhy: intenzivní hraní Westworldu v nadcházejících týdnech či měsících nemusí být tak zcela únosné. Ano, vždy budete mít přístup ke snazším úkolům, ale ty zajímavější činnosti, k nimž se postupem času propracujete, jako časované mise, vyžadují dlouhé čekání nebo pořádný grind.

Pochopitelně existuje možnost si dlouhou chvíli zkrátit investováním prémiové měny, ta však zanedlouho dojde a zbude záložka s herním obchodem a cenami v reálných korunách. S radostí jsem si odemkl další osady, jen abych shledal, že hostitelé tu mají máloco k uplatnění, a raději jsem se vrátil k nižším.

Nádavkem vás hra umí zahltit solidním množstvím informací a znaků, ať už se jedná o hloupý příběh, všemožné rady nebo fiktivní emaily chodící do ještě fiktivnější schránky.

Následující výtka je složitá na posouzení, přesto však zaznít musí. Přiznávám se, že jsem kouzlu seriálového Westworldu nikdy tak docela nepodlehl a mé znalosti o tomto univerzu pocházejí v prvé řadě ze samostudia. Přesto se nemůžu ubránit dojmu, že hra mající za svými zády licenci takového formátu by mohla s tím, jak vypadá a zní, zvládnout daleko více.

Na pohled se na její malovaný rukopis dívá vcelku pěkně, to jistě, v porovnání s Fallout Shelter nicméně viditelně ztrácí. Ten svou slavnou značku dává na odiv v každé myslitelné kategorii – v té nejzapadlejší nabídce, v každičkém tónu, který zazní z reproduktorů, v popiscích předmětů i svém ikonickém humoru.

Výsledek je jedním z nejpádnějších argumentů, proč po mobilním Falloutu sáhnout. Westworld sice neměl ani zdaleka tak dlouhý čas se v herní sféře uchytit, těch pár zvukových efektů a jakás takás stylizace v menu je nicméně opravdu málo.

zdroj: Archiv

Palec nahoru, a také trochu do strany

Položíme-li nakonec oba tituly na misky vah, ani jedna z nich úplně nepřeváží tu druhou. Nakolik si strategii Westworld užijete, bude záležet na vaší ochotě si čas od času počkat a na tom, jak se vzezření hry potká s vaším vkusem. Hra má oproti svému jedinému opravdovému konkurentovi navrch v tom, jak široký záběr realizace nabízí, škodí jí nicméně nedostatečná důvěra v sebe samu.

Tedy žádný zásadní posun, ale kvalitní, povětšinou promyšlená hříčka pro Android i iOS, u níž si dokážu představit, že se k ní budu v pravidelných intervalech vracet, abych se podíval, jak ji bratři Warneři vylepšují.

Verdikt:

Stavitelský Westworld pro mobilní platformy je mnohem víc než jen hloupý plagiát Fallout Shelter. To ovšem neznamená, že by si od něj nemohl vzít alespoň jednu lekci a u toho upustit od grindu.

Nejnovější články