Chris Taylor sází s projektem Wildman vše na jednu kartu
zdroj: tisková zpráva

Chris Taylor sází s projektem Wildman vše na jednu kartu

10. 2. 2013 15:05 | Rozhovor | autor: Pavel Dobrovský |

Update: stalo se, co se dalo čekat, tedy že Kickstarter kampaň projektu Wildman nebyla úspěšná. Chris ji těsně před koncem raději sám ukončil. Myslete na to, až budete číst rozhovor níže, pořízený v době, kdy do konce kampaně pár dní zbývalo a nějaká naděje tu byla...

Původní text: Ještě před tím, než člověk vymyslel prkno s hřebíkem a AK-47, tak pobíhal po krajině s ohromným kusem dřeva a mlátil s ním po hlavě všechno, co se hýbalo. Alespoň to tak je ve Wildman – hře s neandrtálcem v hlavní roli od Gas Powered Games. Šéf studia Chris Taylor žádá po lidech, aby mu na kickstarterové kampani dali přes milión dolarů a i přes hrozící neúspěch (do konce kampaně zbývá 5 dní a zatím to nevypadá...) zůstává optimistou.

Wildman v sobě kombinuje prvky z několika her Gas Powered Games – akční RPG jako v Dungeon Siege a strategii jako v Demigod. V průběhu hraní vybudujete říši na rozlehlé mapě a tím se autoři mírně vrací k Total Annihilation. Kromě jména Chrise Taylora na sebe projekt upozornil oznámením, že když se peníze nesejdou, tak studio končí a už nyní v rámci šetřících opatření bylo několik zaměstnanců propuštěno. Jak to vlastně s celou divokou situací kolem Wildman je, na to jsme se zeptali přímo Chrise Taylora.

Ten update, kde téměř se slzami v očích prosíš o peníze na Wildmana, byl dost zneklidňující. Co to mělo být?

Nikdy jsem o tom neuvažoval tak, že bych na kolenou klečel a prosil o peníze. V updatu jsem se chtěl lidí zeptat, jestli máme ve vývoji pokračovat, nebo ne. Ve všech rozhovorech, které jsem ještě před tím poskytl, jsem dal jasně najevo, že na Wildmana sázím celé své studio Gas Powered Games. Bylo by šílené myslet si, že se snažím někomu říct, že jsme na dně a prosit o financování. Stejně tak šílené jsou teorie, že šlo o marketingový tah, jak na sebe obrátit víc pozornosti a zajistit si tak víc peněz. Abych pravdu řekl, očekával jsem, že lidé řeknou, abychom celý ten projekt zavřeli.

A oni vás namísto toho podpořili. Považuješ tedy Kickstarter za ten nejlepší způsob, jak získat rozpočet na vývoj hry?

Abych pravdu řekl, nevím. Podle posledních týdnů se zdá, že jde o dobrý způsob, jak získat peníze na malou nostalgickou hru, nikoliv na založení nové značky. Trochu za to mohou první velké úspěchy na Kickstarteru, které všem dalším vývojářům připravily handicap. Ty první zafinancované hry ještě nevyšly a lidé si teď rozmýšlejí, jestli do něčeho vrazí peníze, než budou patrné první úspěchy těch nejúspěšnějších. Bude to problém pro všechny vývojáře, kteří nyní do Kickstarteru půjdou.

Nemyslíš, že milión a sto tisíc dolarů je přeci jen trochu moc?

Ta částka, pakliže jí vybereme, nepokryje celý vývoj. Je to ale dobrý “nakopávák” k zahájení vývoje a signál pro investory, že o Wildman je zájem, a že by měli naší hru produkovat. Ostatně, samotná kampaň už přitáhla zájem investorů a řekla o nás třeba těm, kteří o nás nikdy neslyšeli. A to je hodně dobrá zpráva.

Znamená to tedy, že když hru neutáhnete z Kickstarteru, tak se bude vyvíjet s produkční firmou?

To nebudu komentovat. Řeknu to jinak: dnes je hrozně namáhavé prodat hru producentovi. Zvlášť když jde o hru na PC. Všichni chtějí mobilní hry.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Chris Taylor má na krajíčku a nelze se mu divit...

Jaké další možnosti pro hráče vyplynou z úspěšného zaplacení kampaně na Kickstarteru?

Pracujeme třeba na platformě Mercury, která všem umožní vytvářet a editovat mody pro Wildmana přímo z internetu. Mody bude snadné sdílet a instalovat.

Pojďme ještě ke zprávě o zavření Gas Powered Games, respektive zeštíhlení stavů. Jak na to zaměstnanci reagovali?

Situace ve firmě byla dost napjatá už od minulého roku. Všichni to věděli, protože jsme se o problémech otevřeně bavili. Někteří z propuštěných lidí mi řekli, že budou alespoň po dobu Kickstarteru pracovat dále bez nároku na plat, což mě samozřejmě hrozně těší. V posledních letech jsme byli pod velkými tlaky. Určitě si pamatujete, že jsme chtěli udělat strategii Kings & Castles a hodně jsme o ní mluvili na internetu, třeba skrz videoblogy. Nakonec jsme museli vývoj zastavit, protože jsme nesehnali investora a strategie jako Kings & Castles je mnohonásobně dražší na vývoj než Wildman. Ten tedy také nebude jednoduchý, ale jde o podstatně menší hru.

Z posledních titulů Gas Powered Games cítím pachuť vyhoření. Přitom jsi při vývoji Total Annihilation říkal: „Udělám se svým životem cokoliv, abychom Total Annihilation udělali.“ Kde je tenhle Chris Taylor?

Tak to jsem říkal tehdy, kdy jsem ještě neměl jiné závazky. Dnes mám rodinu a moje priority jsou tedy posunuté jiným směrem a musím s nimi počítat.

Total Annihilation, Dungeon Siege, Demigod: vynikající hry, zejména po technické stránce a měly i parádní hratelnost. Proč jsi na Kickstarter nedal pokračování některé z těchto velkých značek, třeba jinak pojmenované?

Nikdy jsem nechtěl stát na jednom místě. Vždy jsem šel do projektů, ve kterých jsem cítil, že objevujeme nové oblasti. Není to jen kvůli tomu, že bych se považoval za průkopníka, ale proto, že chci, aby mě vývoj her bavil. Nikdy jsem nad prací v herním byznysu nepřemýšlel jako nad neustálým opakováním jednoho a toho samého, abych zůstal zaměstnaný.

Touha po změně mohla i za koncept Wildman?

První nápad vyšel z úvah nad tím, že by si hráči pomalu mohli otevírat hratelnost s objevováním nových technologií. Okamžitě mě napadlo, že nejlíp k tomu sedne postava našeho předka, který...

...jde a skrz zrychlenou evoluci objevuje technologie?

Přesně. Můžeme na tom vystavět i dobrý příběh – takový, který lidé předtím nikdy neslyšeli a dost jiný, než staré a nudné klišé „prastaré zlo bylo probuzeno v temných hlubinách“. Příběh ve Wildman je o muži (nebo ženě), který buduje svojí říši. V rámci příběhu kombinujeme prvky RTS, RPG, clickfestů jako je Diablo, Torchlight nebo Dungeon Siege a multiplayer. Říká se tomu „prozkoumávání nových a vzrušujících nápadů“ a je to hrozně těžké, ale někdo to udělat musí!

Já bych tomu říkal „guláš“. Jak to funguje?

Kdepak, celé to dává smysl. Máte pod rukou jednoho hrdinu, ne celou skupinu. Hrdina má podobné schopnosti a vlastnosti jako v Dungeon Siege 2, ale navíc má objevování technologií. To je velká změna, protože umožní vašemu člověku postavit a vybavit celou armádu. Armádu posíláte na konkrétní místa, podobně jako v RTS, kde se shromáždí a následně pokračuje dál. Celé to má být jednoduché a zároveň poskytovat dostatek možností pro propracovanější zážitek.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Jak budete pracovat s vynálezy, a jak ovlivní hratelnost?

Mýdlo.

Cože?

Mýdlo. Jakmile objevíte mýdlo, což je zásadní věc pro udržení těla v čistotě, díky které jednotlivec nepodléhá tolika infekcím a dožije se vysokého věku, tak vaše namydlená armáda vydrží víc. Wildman by měl být lehce poučný – podobně, jako když jste hráli Civilizaci.

Díky za rozhovor a přejeme hodně štěstí!

Nejnovější články