E3 2012 rozhovor: Brian Fargo o Kickstarteru bez obalu
zdroj: tisková zpráva

E3 2012 rozhovor: Brian Fargo o Kickstarteru bez obalu

4. 8. 2012 20:00 | Rozhovor | autor: Redakce Games.cz |

Na začátku osmdesátých let založil Interplay. Firmu, která se z malého vývojářského studia rozrostla na moloch o šesti stech zaměstnancích, a jejíž rozmach zastavilo až Fargovo rozhodnutí říct si o peníze prodejem akcií na americké burze. Legendy jako Fallout, Baldur's Gate, MDK nebo Descent už z herního nebe nikdo nesmaže, sám Brian Fargo ale s pádem Interplaye přišel skoro o všechno - o peníze, reputaci i možnost diktovat si podmínky při vývoji dalších her. Na to přišel až postupně, když se ve své nové firmě InXile Entertainment nejprve pokoušel obnovit zašlou slávu parodického RPG Bard's Tale a následně získal kontrakt s Bethesdou na vývoj akce Hunted: The Deamon's Forge. Tehdy jeho firma opět vyrostla, pracovalo v ní na šedesát lidí a kanceláře se rozrostly prakticky po celé budově, ve které InXile sídlí. Tvůrčí svoboda se ale vytratila a vývoj hry byl hodně ovlivněn požadavky Bethesdy.

Dnes sedí Brian Fargo v malé, vkusně zařízené kanceláři kousek od kalifornské pláže v Newport Beach a v místnostech, kde byla v době vývoje Hunted jeho firma, už znovu sídlí místní kadeřnictví, zubař a půjčovna surfů. Kromě sběratelské edice Diablo III s podpisy hlavounů z Blizzardu a kolekce her od Interplay vysázených ve vytrině nic nenasvědčuje tomu, že zde sedí jedna z legend herní branže. Samotní InXile se stáhli zpět do svých původních pozic a v týmu, který čítá něco přes deset vývojářů, stojí před dalším nelehkým úkolem - dokončit za 18 měsíců izometrické RPG Wasteland 2, na které od fanoušků vybrali na Kickstarteru skoro tři miliony dolarů.

Na Fargovi je po celou dobu rozhovoru vidět, že si moc dobře uvědomuje, že s velkými penězi na Kickstarteru přichází i velká zodpovědnost. Ví, že hraje nejen o svou budoucnost, ale i o budoucnost dalších projektů, které z této nové platformy vzejdou. Dva členové jeho týmu, v čele s prezidentem Mathewem Findleym, neustále projíždějí diskusní fóra, komunikují s fanoušky a sbírají jejich připomínky k vývoji hry. „Oni tuhle hru zaplatili, takže si zaslouží vědět o všem, co se u nás děje,“ říká Fargo a je na něm znát, že si tenhle přerod z korporátního kravaťáka ke všeobecně přístupnému a uznávanému vizionáři maximálně užívá. Koneckonců, podívejte se sami:

zdroj: Archiv

Druhý rozhovor s Brianem Fargem, který se už bude týkat přímo vývoje Wasteland 2, vydáme v průběhu následujících dnů.

Nejnovější články