E3 2012 rozhovor: Brian Fargo o Wasteland 2
zdroj: tisková zpráva

E3 2012 rozhovor: Brian Fargo o Wasteland 2

9. 8. 2012 20:00 | Rozhovor | autor: Redakce Games.cz |

„Hmmm... co je to za tetování? Vypadá to, jako znak jednoho z klanů, co máme v naší hře,“ prohlásil hned na uvítanou Brian Fargo na adresu kérky na ruce Martina Bacha. Po odpovědi odkazující na logo německých Einstürzende Neubauten se sice zatvářil trochu zklamaně, ale otázka přesto krásně ilustrovala jeden fakt. Fargo žije Wastelandem pořád.

Nejen on, ale celý jeho tým neustále čerpá nové inspirační zdroje na modely, situace nebo příběhy, které by bylo možné do hry zakomponovat. V kanceláři se povalují odborné vědecké časopisy a knihy, fotky z pustin po celém světě, mapky Kalifornie s vyznačenou zasaženou oblastí po dopadu atomovky, ale i studie domorodých kmenů, z jejichž symboliky bude hra také čerpat. Fargo je jako houba, a když se Pavel Dobrovský během rozhovoru zmíní o knize Hello America spisovatele J.G. Ballarda, šéf InXile okamžitě vytáhne telefon, název si zapisuje a krátce po našem odchodu nám ještě pošle e-mail, že už si ji koupil na Amazonu.

Na praktickou zkušenost s top down RPG Wasteland, které v roce 1988 vyšlo pro Apple II, C64 a PC, si dnes vzpomene asi jen málokdo a předpokládáme, že i mezi čtenáři Games.cz je takových lidí naprostá menšina. To Brian Fargo si na první Wasteland pamatuje více než dobře. Jeho Interplay v té době spolupracoval s Electronic Arts i Activision a po vydání Bard's Tale šlo o jedno z nejžádanějších vývojářských studií té doby.

Wasteland byl navíc hrou, do které Fargo vložil zřejmě nejvíce své vývojářské invence - přímo se podílel na tvorbě designu a herního světa. I proto lze pochopit, že právě Wasteland 2 je jeho vysněným projektem už od konce osmdesátých let a jeho chystaná realizace prostřednictvím kampaně na Kickstarteru je do značné míry splněným snem.

zdroj: Archiv

Wasteland 2 bude pohánět engine Unity, který si tvůrci zatím nemohou vynachválit. „Je to engine dělaný přímo pro designéry, vše je v něm rychlé a snadné,“ řekl nám na úvod prezident InXile Mathew Findley. Hned poté, co padlo rozhodnutí o volbě Unity, najmul Fargo dva špičkové programátory, kteří měli s Unity již bohaté zkušenosti. „Sehnat lidi byl skutečně problém,“ říká Fargo. „Odborníků na tuhle platformu je v Kalifornii nedostatek a koneckonců i ti, které jsme najali, dělají z domova na druhé straně USA.“

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Dalším krokem byla tvorba assetů. I tady vývojáři uvítali možnosti Unity. „Během týdne jsme utratili tak sto tisíc dolarů za modely v Unity Store,“ tvrdí Findley. Díky již hotovým modelům se mohou InXile soustředit už jen na textury a ladění celkové atmosféry hry. To, co by jinak zabralo třeba dva týdny, je zde vyřešeno za půl dne.

Co se ale stane, pokud InXile za 18 měsíců Wasteland 2 nedokončí? Právě z toho panují ve studiu největší obavy. „Brian rozhodně nepustí tu hru ven dříve, než si s ní bude absolutně jistý,“ říká s přesvědčením v hlase Mathew Findley. Peníze z Kickstarteru jsou rozpočítány tak, aby pokryly dané období, dál než na druhou polovinu příštího roku ale nikdo nevidí.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Zatím k tomu ale není důvod, protože primární je nyní dostat vývoj hry do pořádných obrátek a zajistit realizaci všech těch smělých plánů, s nimiž se Brian Fargo pochlubil ve video rozhovoru o Wasteland 2, který najdete o kousek výš. Pokud vás zajímá, co si Fargo myslí o Kickstarteru a jeho roli v rámci herního průmyslu, nenechte si ujít druhý video rozhovor, který jsme vydali před pár dny.

Nejnovější články