Godfather - rozhovor
zdroj: tisková zpráva

Godfather - rozhovor

10. 2. 2006 0:00 | Rozhovor | autor: Redakce Games.cz |

V rozhovoru o nejdůležitějším titulu pro EA, akční gangsterce Godfather podle filmu Kmotr, se dozvíte o specifikách čtvrtí New Yorku, kde se celá hra odehrává, nebo o honičkách s muži zákona a personalizaci hrdiny.

Autor: Korgull
Publikováno: 10.února 2006


Zvětšit zdroj: tisková zpráva Electronic Arts poskytli médiím interview o jejich momentálně nejdůležitějším titulu, kterým je příští měsíc vycházející akční gangsterka Godfather na motivy filmu Kmotr. O příběhu a náplni hry či jejím zasazení do prostředí poválečného New Yorku se dočtete v preview, takže pojďme bez zbytečného zdržování přistoupit k rozhovoru, který pojednává o specifikách městských čtvrtí, o honičkách s policií a přizpůsobování hrdiny k obrazu svému. Na otázky odpovídali Steven Smith (designér herního světa), Steve Szakal (designér hratelnosti mající na starosti řízení/chováni vozů) a David De Martini (producent / viceprezident EA). Vše doprovází nové screenshoty z dané lokace či vlastnosti hry, o které je v okolním textu řeč.

1) Městská čtvrť Brooklyn

Čím bude Brooklyn ve hře Godfather unikátní?

Brooklyn je čtvrť nacházející se podél nábřežní promenády mezi dvěma hlavními newyorskými mosty, Brooklynským a Manhattanským. Mosty slouží jako dvě životně důležité spojnice propojující Brooklyn se zbytkem New York City. Většina podnikatelské činnosti je soustředěna do centrální části oblasti, kterážto odráží dosti špinavou čtvrť pracující třídy, se sklady, průmyslovými budovami, doky, řadovými domy a sídlišti. Nedaleko ústí Brooklynského mostu se nachází Brooklyn City/Borough Hall, civilní oblast a luxusní čtvrť.

Která klíčová místa z filmu a hry se v Brooklynu nacházejí?

V Brooklynu se odehrává jeden z klíčových momentů filmu, kde došlo k zbavení se jistého zrádce. Ve smyslu hry je Brooklyn čtvrtí náležející Tattagliům a díky této rodině, coby rannými protivníky, se s ním seznámíte velmi důvěrně. Tattagliův klan byl znám jako parta špinavých kuplířů a pašeráků drog.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek

Odrazí se tohle nějak na určitých částech Brooklynu?

Ano, chtěli jsme tuto čtvrť pojmout jako špinavou a průmyslovou, a tak jsme si vybrali pro zdůraznění její duše nábřeží. Když to vztáhnete na období před padesáti lety, místa jako je brooklynské nábřeží nebyla zrovna vhodná pro procházky. Kvůli průmyslovým aktivitám, nakládání/vykládání zboží a výrobě. Takové oblasti jsou mimo hlavní třídy a nejsou pro širokou veřejnost přitažlivé, takže jsou ideálním prostředím pro ilegální aktivity.

Kterou lokaci jste si nejvíce oblíbil a proč?

Obrázek zdroj: tisková zpráva Jsou tu hned dvě lokace, které mám rád. Jedna se nachází okolo brooklynské Borough Hall. Tahle budova má vznešený civilní vzhled a je k ní připojen skromný městský parčík. Se šmelináři se bude hráč moci potkávat právě tady v tomto parku. Problém nicméně je, že se zde nachází spousta úkrytů, kde se mohou schovávat nepřátelští ozbrojenci. Hráč tu přijde k dobrému zboží, pokud však nedojde k nějaké přestřelce - pak není garantováno, že si ho odnese v jednom kuse.

Další mé oblibené místo obklopuje nepřátelské skladiště v oblasti nábřeží. Domnívám se, že tahle lokace skutečně dobře vystihuje brooklynské nábřeží pozdních 40. let minulého století, s Manhattanským mostem viditelným v dáli na jedné straně a obrovskou elektrárnou rýsující se na pozadí. A jak už to tak bývá s nepřátelskými skladišti, je to místo zaručených a nelítostných přestřelek.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

2) Honičky s policií

Řekněte nám něco o tom, jak budou probíhat honičky s muži zákona a jak dlouho budou trvat.

Prožijete honičky pěšky i ve vozech. Výskyt policistů se zvyšuje a klesá podle hráčova heat-levelu (úroveň, jak moc je stíhán). Pokaždé, když se hráč dopustí zločinu, poptávka po jeho dopadení naroste, což je na obrazovce reprezentováno odznaky. Při nižším stupni uvidíte na ulici vozy policejní hlídky. Provedení nějakého zločinu v jejich zorném poli nebo nabourání se do nich rozpoutá honičku. Jak dlouho budou hráče pronásledovat, to zase záleží na úrovni hráčova heat-levelu. Když budete při tom, když vás policisté sledují, dále páchat neplechy, jako například přejíždět chodce, muži zákona se stanou neoblomnějšími. Jejich cílem během honičky bude zastavení vašeho vozu nabouráním, a když bude snaha o vaše zatčení ještě větší, začnou po vašem autě bez rozpaků střílet.

Máte nějaký tip, jak se dostat z místa činu nezpozorován, anebo přinejmenším alespoň živý?
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Pokud se stíhání účastní více policistů, pak jednou z nejlepších věcí, které můžete jako hráč udělat, je namířit si to do svého přechodného bytečku. Jakmile tam vstoupíte, policajti vás přestanou pronásledovat a úroveň vašeho stupně stíhání se výrazně sníží. Někdy se ale může stát, že na vás budou před domem čekat, takže si dejte pozor, až budete chtít jít ven.

Bude policejní pronásledování probíhat i přes hranice čtvrtí?

Když je hráč pronásledován a vstoupí do jiné čtvrti, policisté ho mohou přestat pronásledovat, protože úroveň jeho stíhání může být v nové oblasti podstatně nižší. To hráči poskytne další možnost úniku před zákonem, ale jakmile vstoupí znovu do čtvrti, kterou předtím opustil, heat-level tam bude stále vysoký a policisté si na něj počkají.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Čím jste se zabývali při studiu policejních honiček 40. a 50. let minulého století?

Zahrnovalo vizualizaci, jak byly takové honičky řešeny ve filmech a hrách, nových i starých, a odtud jsme se pak začali soustředit na vytvoření takového chování policie, které by působilo napínavě.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Jestliže víte, že vás budou po přepadení banky policisté honit, jaký únikový vůz byste doporučil?

Osobně mám rád pickup, protože je to jeden z nejstabilnějších vozů ve hře a ustojí i nějaké ty šťouchance. Když se do něj policajti snaží vrážet, nebude tak omlácený, jako některá jiná auta.


3) O nástroji MobFace pro personalizaci postavy

Jak jste přišli na myšlenku vytvořit nástroj MobFace?

Rozhodnutí umožnit vám vytvořit si a upravit postavičku - a otevřít vám tím cestu do Corleoneho rodiny v roli podřízeného outsidera pokoušejícího se vypracovat vlastními silami na post Dona - bylo učiněno na základě úspěchu technologie GameFace v golfové simulaci ze série Tiger Woods. Tím, že vám dovolíme udělat si takovou italsko-americkou verzi sebe samých, abyste se stali součástí fikce Godfather a při hraní na sebe nahlíželi jako na její klíčový prvek, jsme chtěli dosáhnout zvýšení emočního účinku celého zážitku.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Jak moc do hloubky MobFace půjde? Zůstali jste věrni dané době?

Možnosti úprav jsou zdánlivě nekonečné. MobFace je prezentován takovým způsobem, že už to dávno není o výběru postavičky, jako spíš o jejím zrození od hlavy k patě. Je tu něco okolo 75 šoupátek, z nichž každé ovládá jinou vlastnost tváře nebo těla, od účesu po jizvy na tváři, vše odshora až k botám. Pokud jde o volbu oblečení, zůstali jsme dané době věrní (přes 50 různých oděvů, každý v mnoha vzorech a barvách). Fikci jsme zachovali možností nechat vás vytvořit postavu řádného Itala... koneckonců, kdybyste neměli tu správnou krev, nikdy byste se nemohli stát Donem.

Proč je to pro hru tak důležité? Ovlivní nějak to, co postavička nosí na sobě, průběh hry?

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Při postupu hrou se snažíte zajistit dvě důležité komodity - respekt a peníze. Když se budete podílet na nejrůznějších příležitostech, které město New York nabízí (vyděračství, podvody, přepadávání bank, atd.), získáte peníze. S penězi v kapse pak můžete navštívit krejčího a upravit vzhled své postavičky. Gangster, který neutrácí peníze, vypadá, jako že nic nemá, takže nákupem lepších šatů (nemluvě o dalších věcech souvisejících s životním stylem, jako jsou vhodné a bezpečné nemovitosti, výbušniny či upgrady zbraní) zvyšujete úroveň respektu hrdiny, a ta je klíčová pro to, abyste se stali Donem.

Co považujete za největší úspěch při vývoji hry?

Vzpomínám si, když jsme prvně viděli naši postavičku vytvořenou v MobFace sedět mezi členy Corleonovy rodiny v in-game filmečku a pomysleli si: Páni!, ten chlápek tam skutečně mohl být... to na té scéně, to jsem doopravdy já. Něco takového opravdu splňuje poslání o zvýšení emoční intenzity zážitku. Když moje postavička udělá něco skvělého, i já mám z toho skvělý pocit. Když je moje postavička ale zavřena nebo zabita, i já se cítím byt zatčen nebo zabit. Když sleduji filmečky, jsem to já, kdo v nich hraje!

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Jak byste si navrhl svého gangstera?

Většinou se pokaždé snažím vytvořit sám sebe, ale budete si moci udělat kohokoliv od postavičky typu šlachovitého a poněkud labilního Freda, po zavalitého rváče jako je Luca. Tou nejlepší věcí na MobFace je, že má každý naprostou volnost a je jen na něm, jakého gangstera si navrhne. Takový stupeň možnosti úprav dle vlastních představ se v akčních hrách tohoto otevřeného typu jen tak nevidí.


4) Městská čtvrť New Jersey

Co bude unikátního v rámci světa Godfather na New Jersey?

New Jersey je ve hře jedinou čtvrtí, jejíž prostředí působí poněkud odlišně. Je vytvořena ve stylu tradičního amerického maloměsta, obzvlášť v okrajových částech Manhattanu. Třebaže je většina budov postavena z cihel, mají nižší výšku, typicky dvou nebo třípodlažní. V mnoha případech nejsou městské bloky tvořeny nájemními domy, ale samostatnými domky, přičemž na konci takových bloků jsou na rohu obvykle obchody. Tou nejokatější věcí v New Jersey je městský park situovaný do středu této čtvrti, spolu s pásem skořepinové struktury a obecními místy okolo, jako jsou banka a kostel.

Obrázek zdroj: tisková zpráva New Jersey je mnohými považována za "podpaží severovýchodu". Projeví se to také ve hře?

Ve hře je New Jersey čtvrtí vyjadřující průmyslovou atmosféru. V období okolo roku 1945 se nacházely podél tranzitních bodů vodních cest. Je to odlehlá rezidenční komunita nacházející se podél pobřeží řeky Hudson, takže tu musí být skladiště, elektrárny a železnice.

Stracciové jsou považováni kvůli svým tvrdým "obchodním" metodám za "řezníky New Jersey". Jaké potíže nás mohou potkat, když budeme slídit v nevhodných oblastech?

Skoro všechny plácky v New Jersey, kde se dějí důležité obchody, náleží Stracciům. Tudíž, když hráč zabere několik takových míst a vzbudí pozornost Stracciů, bude si muset - v případě zranění - dávat hodně velký pozor při cestě do svého bytu nebo na kliniku. V ulicích Jersey se to bude Stracciovci jen hemžit. Také čmuchání okolo hlavního nádraží může přinést zajímavé, ale i nebezpečné situace.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů

Jak probíhalo váš průzkum ve snaze rekonstruovat New Jersey let 1945-1955?

Začali jsme prohlížením leteckých fotografií New Jersey podél části řeky Hudson. Velká část této oblasti se jeví být poměrně uniformní, takže drobné věci jako městské parky, šikmo vedoucí ulice vztahující se k mřížkovému rozvržení a nádraží v městských částech mají tendenci vyčnívat a identifikující tak onu oblast, která může symbolicky reprezentovat New Jersey ve světě hry Godfather. Tyto prvky spolu s umístěním mýtných parkovišť Lincolnova a Holandského tunelu na severu a jihu jednotlivě skutečně určily hlavní lokace New Jersey. Další náš průzkum směřoval k prohlížení typů budov, které ztělesňují mnohé odlehlejší čtvrti Manhattanu.

Které z míst v New Jersey je vaším nejoblíbenějším a proč?
Zvětšit zdroj: tisková zpráva
Mám rád oblast okolo Stracciovic pozemku a nádraží. Stracciho areál považuji za zajímavou výzvu, protože vstup na něj je možný ze tří směrů a tak má hráč možnost výběru směru útoku. Nádraží je velká otevřená plocha, kde by mohlo být možné setřást nebo zrušit vůz pronásledovatelů, a je to také jedna z přístupových cest na Stracciho pozemek.

Stáhněte si: Videa, Trailery...

Související články: Preview, Novinky..., Vše o hře Mafia


 
Korgull
Korgull spatřil světlo světa před více než 26 lety, protlouká se, jak se dá, a na Tiscali Games píše především novinky. Nejraději hraje adventury (staré dobré Grim Fandango, Neverhood), ale nepohrdne ani dobrou strategií, RPG nebo akcí (všechny články autora)

 
 
Korgull

Nejnovější články