NIBIRU: Messenger of Gods - rozhovor
zdroj: tisková zpráva

NIBIRU: Messenger of Gods - rozhovor

28. 1. 2005 0:00 | Rozhovor | autor: Redakce Games.cz |

Se zástupci firmy Future Games jsme si povídali o dokončované adventuře NIBIRU, jejím příběhu a vlastnostech, plánech o vydání či českém dabingu, odlišnostech od Posla Smrti a jeho úspěchu ve světě.

Autor: Korgull & jd
Publikováno: 28.ledna 2005


Zvětšit zdroj: tisková zpráva Loňská úspěšná adventura Posel Smrti by se co nevidět měla dočkat nástupce ve hře NIBIRU: Messenger of the Gods, o které je následující rozhovor a kterou momentálně finišují v domácím vývojářském týmu Unknown Identity, resp. ve společnosti Future Games. Hlavní postavou je Čech Martin Holan, který studuje jazyky a archeologii na francouzské univerzitě. Hra začíná, když se Martin na žádost svého strýce, profesora Wilda, vrací do Čech, aby prozkoumal podivný tunel z 2. světové války, náhodou odhalený při stavbě dálnice. Když ale přijede do Prahy, zjistí, že strýcova přítelkyně, se kterou se zde měl sejít, je mrtvá - někdo ji totiž zabil v jejím bytě. Tak začíná dobrodružství, které Martina zavede až na opačný konec světa - k mayským pyramidám...

Představte se prosím našim čtenářům a seznamte ty méně informované s týmem, který se vývojem NIBIRU zabývá.

Jsem Zdeněk Houb a jsem zaměstnancem firmy Future Games s.r.o. Pracoval jsem na hudbě, ozvučení a textech v Nibiru. Jádro našeho týmu dále tvoří grafici Michal a Pavel Pekárci, animátoři Jan Blín, Tomáš Vandírek a Gašpo, dále pak programátoři Martin Preisler a Michael Gróf. Vývoj zastřešují Martin Malík a Marcel Špeta, kteří se kromě koordinace vývoje věnují také obchodním aktivitám a prodeji her v rámci celosvětové distribuce. Na hře se však podíleli i další lidé, kteří spolupracovali externě. Na Vaše otázky budu odpovídat já a Martin Malík.

Vypadá to, že jste naprosto propadli adventurám, které jsou tak trochu na ústupu. Proč? Anebo snad máte v úmyslu zabrousit v budoucnu i do jiného žánru?

Adventury jistě nejsou mainstream v herní zábavě jako dřív, ale pořád mají hodně příznivců. Navíc se nedomníváme, že jsou na ústupu. To snad platilo před několika lety, ale když se dnes podíváte na počet ohlášených a vyvíjených adventur, tak konkurence je obrovská a vývoji adventur se věnují i známé firmy. Pokud jde o Future Games s.r.o., tak nám je tento žánr blízký, máme jej rádi a tak je jenom logické, že se věnujeme adventurám. Preferujeme hry postavené na příběhu.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Vaším předchozím projektem byla hororově laděná adventura Posel Smrti. Dá se říci, že reakce na ni byly jak doma, tak ve světě vesměs kladné, přesto se zeptám, jak jste s ohlasy spokojeni? Hráči bývají neúprosní kritici, zaskočili (anebo naopak překvapili) vás něčím? Projeví se to nějak na vašich nových projektech?

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Máte pravdu, hra byla hodnocena pozitivně jak hráči tak kritiky. V některých trzích jsme dosáhli opravdu mimořádných úspěchů – například v Německu je Black Mirror nejprodávanější adventurou roku 2004 (v prodejích jsme předstihli i takové hity jako je např. Broken Sword 3). V ČR jsme v některých hráčských anketách získali titul adventura roku. V Německu o nás psal magazín Bild, který má náklad přes 1.000.000 výtisků. To je myslíme to, co lze označit za úspěch. Hodnocení recenzentů nebylo až tak pozitivní v USA, ale tam adventury obecně příliš netáhnou. Na druhou stranu i americké prodeje jsou velmi solidní, takže zklamání není ani na tomto trhu.

Samozřejmě diskuze hráčů a jejich připomínky k našim hrám a adventurám obecně velmi pečlivě sledujemee. Jenom tak se totiž dá zajistit, že naše hry budou takové, jaké je hráči chtějí mít. A my děláme hry pro hráče, takže to je opravdu důležité.

Můžete prozradit, kolik kusů hry Posel Smrti se dosud u nás i ve světě prodalo (alespoň řádově)? V jakých zemích byl o hru největší zájem?

Jak jsme zmínili v předešlé odpovědi, tak nejlépe si Posel Smrti (v zahraničí prodávaný pod názvem Black Mirror) vedl v Německu. Výborné prodeje jsme pak docílili také ve Francii, Itálii či Anglii. Celkově ale lze říci, že velmi dobře se hra prodává všude. Nemáme k dispozici ještě čísla z vánočních prodejů v jednotlivých teritoriích, ale očekáváme, že jsme již překročili magickou hranici čtvrt milionu prodaných kusů celosvětově.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Ale nyní k vašemu současnému projektu s názvem NIBIRU: Messenger of the Gods. Proč jste se rozhodli ho pojmout jako částečnou předělávku Posla Bohů? Čím vším se od něj má lišit? Budou hráči znalí Posla Bohů v nějaké výhodě oproti nováčkům?

Nejde o částečnou předělávku, ale o úplnou předělávku. Z původní hry zbyl jenom námět, vše ostatní je nové – scénář, hudba, zvuky, grafika, animace... Pravdou ale je, že jsme použili některé puzzly a hádanky z původní hry, takže hráči, kteří si je budou pamatovat, budou mít malou výhodu. Je jich ale jen pár.

Hlavním hrdinou hry má být student jménem Martin Holan. Výběr jména byl čistě náhodný, anebo má toto vaše rozhodnutí hlubší podstatu? Bude hráč moci ovládat i další postavy? Co mimochodem znamená to NIBIRU?

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Výběr jména byl náhodný, jenom jsme přihlíželi k tomu, aby jméno znělo obstojně jak v češtině, tak v cizině. Hráč ovládá během hry jenom jednu postavu. Nibiru je hypotetická 12-tá planeta naší sluneční soustavy, která se podle dávných bájí jednou za tisíce let údajně přiblížuje k planetě Zemi (díky své oběžné dráze). Podle starodávných odkazů byl její příchod spojován jednak s katastrofami na Zemi a jednak s příchodem „Bohů“.

Na oficiálních stránkách hry se píše, že zde bude v 6 kapitolách 80 lokací. Na jaká místa se v rámci příběhu spolu s hlavním hrdinou dostaneme?

Ve hře navštívíte Prahu, les v západních Čechách (kde je objeveno místo, jež Němci za 2. světové války využívali k tajnému výzkumu), Francii a Mexiko, vše v různých denních dobách. Každé místo má svoji vlastní atmosféru - stejně jako tomu bylo v případě Posla smrti, kde tento design, alespoň podle ohlasů hráčů, zdařile zapůsobil.

To se jeví jako dobrodružství na více než jeden večer. Kolik hodin by průměrnému hráči měla hra vydržet?

Herní doba by se měla pohybovat od 15-20 hodin, podle zkušenosti hráče.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Můžete nám nastínit, jaké typy logických hádanek a hlavolamů nás v této hře mohou potkat (nejlépe nějaký příklad)? Bude hra obtížnější než Posel Smrti?

Obtížnost jsme se snažili nastavit podobnou jako v Poslu smrti. Někteří hráči si stěžovali, že Posel smrti byl příliš obtížný, ale většinou byla obtížnost hodnocena jako správná. Ze začátku hry tedy narazí hráči na lehčí puzzle a hádanky, ale jak se hra bude vyvíjet bude obtížnost stoupat. Z lehčích jmenujme posouvání zámkového mechanismu do určitých poloh, z těch těžších třeba mayské puzzle, kde se musí správně rozmístit kamenné destičky různé délky tak, aby hlavní destička mohla projít ven vytvořeným otvorem. Zní to jednoduše, ale jenoduché to není :)

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Jak to bude s NPC a komunikací s nimi? A co interakce s prostředím?

Celkem je ve hře 36 NPC charakterů, se kterými probíhají dialogy stejně jako v Poslu smrti, přes ikony umístěné v dolní části obrazovky. Interface a ovládání hry zůstaly stejné jako v Poslu smrti - myslíme, že je dostatečně příjemné a intuitivní a osvědčilo se. Jediná změna, která se týká právě ovládání, je v případě Save a Load, kde jsou jednotlivé pozice vyobrazeny graficky podle toho, kde se hráč nacházel v okamžiku Save. Interakce probíhá opět ve stejném duchu jako v Poslu smrti, aktivní předmět změní kurzor, po prozkoumání zmizí, dvojklikem se přesunete rychle do jiné lokace apod.

Základem NIBIRU je engine vyvinutý pro Posla Smrti. Jaká (pokud nějaká) vylepšení jste na něm provedli? Změní se hardwarové nároky?

Hlavní změnou je zvýšení grafického rozlišení z 800x600 na 1024x768x32bit. Další velikou změnou je přechod ze 2D NPC postav na plně 3D postavy. Myslím, že nám podobně jako němečtí novináři, kteří již hru testovali (v Německu Nibiru vychází v první polovině února) dáte za pravdu, že úroveň postav se velmi výrazně zvýšila. Další změny se pak týkají možnosti zapnout AA, stíny postavy, nebo různých efektů mlhy a podobně. Hardwarové nároky pochopitelně stouply, ale přesto si hru dnes zahraje snad každý.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Už je jisté, kdo bude dabovat českou verzi hry? Pokud opět půjde o známé herce, můžete prozradit jejich jména?

V tuto chvíli probíhají jednání o české verzi, na níž budeme praovat v průběhu února. Nějakou představu máme, samozřejmě opět sáhneme po profesionálech a naším cílem podobně jako v Poslu smrti bude zprostředkovat hráčům díky kvalitním výkonům našich dabérů špičkový dabing. Prozradíme, že pokud jde o hlavní postavu Martina Holana, tak našimi favority jsou pánové Cigánek (dabuje Foxe Muldera) a Vaculík. Záležet bude však na jejich časových možnostech a pochopitelně i finančních požadavcích.

Jak je to s vydáním hry u nás a ve světě - kdo je distributorem a jaká bude prodejní cena hry?

Pokud jde o celosvětovou distribuci, tak tu si podobně jako u Posla smrti zajišťuje Future Games s.r.o. samo. Máme velké obchodní zkušenosti v oblasti zábavního průmyslu a celosvětový úspěch Posla smrti je jen důkazem toho, že naše pro tento účel založená divize mezinárodní distribuce svoji práci umí na jedničku. Právě na základě úspěchu Posla smrti a díky faktu, že dnes disponujeme celosvětovou sítí silných distribučních partnerů nabízí Future Games s.r.o. své služby v oblasti celosvětové distribuce také ostatním nezávislým vývojářům z České republiky, ale také Slovenska, Maďarska a Polska. Na počátku letošního roku jsme dokonce otevřeli jednání s jedním z německých vývojářů o distribuci jejich připravované hry a jednání se vyvíjejí velmi slibně...

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Pokud jde o cenu Nibiru, tak ta je ve většině teritorií nastavena na 39,95 EUR. Vycházet hra bude v průběhu prvního kvartálu 2005, v některých menších teritoriích pak na počátku druhého čtvrletí 2005. V České republice by pak hra měla vyjít v průběhu března 2005, ale záleží, zda se nevyskytnou nějaké komplikace při dabingu - například, že by některý z vybraných herců byl časově vytížen a my bychom chtěli počkat až se bude moci dabingu zúčastnit apod. Její cena bude 990,- Kč.

Plánujete nějakou propagační kampaň nebo vydání dema (pokud ano, kdy)?

Marketingová kampaň je již připravena jak celosvětově, tak pro ČR, kde bude doplněna i o souteže, v případě Nibiru o hodně zajímavé ceny, neboť náš partner, kterým je letecká společnost Smart Wings, nám věnoval do soutěží několik letenek. K dispozici máme pochopitelně i videotrailer, který je v tuto chvíli již na některých místech nasazen - vidět jej mají šanci například cestující autobusových linek provozovaných firmou Student´s Agency či návštěvníci hokejových klání HC Sparta na reklamní videoobrazovce nad ledem (už je k dispozici i u nás - pozn.ed.). Jakmile se přiblíží doba vydání hry v ČR, poskytneme pochopitelně i hratelné demo.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů

Na čem dalším pracujete? V jakém stavu vývoje se nachází odkládaný Ron Loo? Máte v úmyslu vytvořit nějakou adventuru kompletně ve 3D?

Máme rozpracováno několik projektů. Mohu prozradit i to, že v tuto chvíli jsme v pokročilých stádiích vývoje vlastního 3D engine, nicméně naše nové projekty jsou v přliš ranných fázích vývoje, než abychom o nich mohli nyní říci více než to, že se hráči mají na co těšit!

Děkujeme za rozhovor a přejeme mnoho úspěchů. Chcete na závěr našim čtenářům ještě něco vzkázat?
Zvětšit zdroj: tisková zpráva
Děkujeme i Vám a přejeme hodně hodin zábavy u her všeho druhu!
Zdeněk Houb a Martin Malík, Future Games s.r.o.

Stáhněte si: Trailer, Video...

Související články: Novinky, Vše o hře Posel Smrti



 
Korgull & jd
editor: jd


 
 

Nejnovější články