Op.Flashpoint: Resistance - rozhovor
zdroj: tisková zpráva

Op.Flashpoint: Resistance - rozhovor

25. 2. 2002 0:00 | Rozhovor | autor: Redakce Games.cz |

Zeptali jsme se Viktora Bocana z Bohemia Interactive na pár otázek týkajících se nejen nového datadisku Resistance a vylepšení, které do hry přinese, ale i budoucnosti Operation Flashpoint.

Autor: Leon
Publikováno: 25.února 2002


Codemasters minulý týden oficiálně potvrdili nový datadisk Resistance pro válečnou akční simulaci Operation Flashpoint, která pochází od českých Bohemia Interactive a stala se jednou z nejúspěšnějších her loňského roku. Nespokojili jsme se s informacemi o Resistance z tiskové zprávy a zeptali se hlavního designéra datadisku, Viktora Bocana z Bohemia Interactive Studia, v prvním rozhovoru o této hře na pár otázek:

Obrázek zdroj: tisková zpráva Kdy vznikl první podnět pro tvorbu datadisku Resistance a jak dlouho už se na něm pracuje?

Na to je docela těžké odpovědět - téměř od počátku bylo jasné, že na Flashpoint bude třeba něčím navázat. Ohromný úspěch, který se dostavil, nás vlastně přímo zavázal k tomu, přinést lidem něco navíc. Dlouho jsme tak činili upgrady a add-ony, které jsme nabízeli ke stažení zdarma. Později jsme se ale rozhodli, že by bylo dobré přinést něco většího a ucelenějšího, než jsou "jen" nová vozidla, zbraně a mise. Na samotném datadisku se usilovně pracuje několik měsíců a všechno jde dobře, proto se hráči mohou těšit, že ho do rukou dostanou už v červnu, tedy rok po vydání Flashpointu.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Jaký hlavní rozdíl můžeme očekávat mezi Resistance a Red Hammerem?

Předně: Red Hammer nebyl datadisk. Red Hammer nepřinesl nic víc, než jednu novou kampaň a klidně bych ho přirovnal ke kampaním, nabízeným na internetu. Protože ale byl profesionálně připraven a nadabován, prodával se za mírné peníze. Resistance je první (a zatím jediný) opravdový a plnohodnotný datadisk, řekl bych navíc, že z hlediska toho, co přináší, nadprůměrný. Rozhodli jsme se totiž nejít cestou "pouhého přídavku", rozhodli jsme se původní hru výrazně vylepšit a přinést mnoho nových možností.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Můžeš nám nastínit, na co se můžeme v datadisku těšit?

Dvě hlavní lákadla jsou jasná už z tiskové zprávy - nová kampaň a nový ostrov. Kampaň se točí kolem odboje proti uchvatitelům a měla by přinést trochu nový pohled na Flashpoint - zkusili jsme prostě využít možností hry na maximum a vyrobit kampaň, kde jsou jednotlivé mise velmi těsně provázány, kde opravdu záleží na tom, jak se hráč v roli velitele chová. Navíc připravujeme několik samostatných misí mimo příběh, aby si na své přišli i ti, kdo si chtějí "prostě zastřílet", takže spokojen snad bude každý. Nový ostrov je větší než ostrovy staré a řekl bych, že i rozmanitější. V kampani není ani zdaleka celý využit, zbývá na něm tedy mnoho originálních míst, kam mohou fanoušci umísťovat své nové mise.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Co nového nás čeká z hlediska enginu a síťové hry?

Hra Operace Flashpoint se neustále vylepšuje. Drobnosti, které jsme v ní chtěli původně mít, ale nestihli jsme je, jsme již dávno uvolnili v podobě bezplatných upgradů, pro datadisk jsme se zamýšleli nad čistě novými funkcemi a většími vylepšeními. Některé věci, jako je třeba zlepšení grafiky na domech, stromech, atp., bude obsahovat jen nový ostrov, ale spousta změn se promítne i zpětně do původního Flashpointu. Chtěli bychom prostě, aby ten, kdo si koupí datadisk, nedostal jen něco navíc - aby se mu zároveň zlepšilo i to, co už má.

Jak to bude z hlediska lokalizace do češtiny, případně cenou?

S českou verzí datadisku se rozhodně počítá - předpokládám, že zpracování bude zhruba na úrovni původní hry, tedy přeložené texty, dabing, atd. Cena bude přiměřená s ohledem na to, kolik stála původní hra, a na to, že je to datadisk.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Dá se už prozradit, co bude následovat po datadisku Operation Flashpoint: Resistance?

Prozrazovat, co bude dál, by asi bylo předčasné. Mohu snad jen říci, že uvažujeme ve dvou směrech - první je dále rozvíjet Flashpoint, protože ta hra se povedla a nasbírala po celém světě opravdu obrovské množství fanoušků. Druhý směr je využít zkušeností z Flashpointu a pokusit se podobným způsobem zpracovat zase jiné téma, třeba s důrazem na nějaké jiné prvky. Jestli se vydáme první cestou, druhou nebo oběma, zatím není úplně jasné.

Děkujeme za rozhovor.

Další informace o hře Operation Flashpoint včetně nových misí, tutoriálů, novinek apod. najdete na našich specializovaných stránkách Flashpoint.Tiscali.cz

 
Leon
připravil: jd


 
 

Nejnovější články