Ro(c)k Podvraťáků - rozhovor
zdroj: tisková zpráva

Ro(c)k Podvraťáků - rozhovor

2. 8. 2006 0:00 | Rozhovor | autor: Redakce Games.cz |

"Hele, bude mít můj frajer ksicht a hlas skutečnýho Kotka? Projdu v tý gamesce znova celej film? Můžu třeba vystoupit z tý hippie dodávky, pude ňák zničit a jak se bude ježdění lišit od jinejch kár? A kolik za ně vysolim?"

Autor: jd & Dyler
Publikováno: 2.srpna 2006

Obrázek zdroj: tisková zpráva
Představte prosím ve stručnosti vaší připravovanou hru Ro(c)k podvraťáků (preview) na motivy stejnojmenného českého filmu.

Jiří Rýdl, IDEA games: Rock podvraťáků je především zábavná arkáda, kde se honíte s krvelačnými mafiány v ukradených autech, oni po vás střílí plamenometem a vy jim oplácíte vrhačem tenisových míčků.

Kolik bude ve hře prostředí a vozidel?

Podvraťáci nabídnou čtyři kompletně jiná prostředí jako tovární čtvrť nebo les a každé z nich nabídne tři levely, celkem tedy 12 úrovní. Za vámi, kolem vás a před vámi se bude pohybovat osm různých vozů jako jsou skříňová avie, škodovka nebo „hippie“ dodávka. Ty si navíc můžete „poladit“ pomocí různých speciálních nástavců a zbraní.

Jak přesně probíhá vaše spolupráce s filmaři, dodávání podkladů apod.? Máte s nimi např. pravidelné schůzky a kladou si nějaké speciální požadavky, nebo je herní náplň kompletně ve vaší režii?

Tak trochu obojí. Samozřejmě existují určité požadavky filmařů, například výběr nepřátel, zbraní nebo aut odpovídá tomu z filmu, na druhou stranu herní principy, výběr technologie nebo hlavní bossové jsou v rukou Centauri Production.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
exkluzivní screenshoty

Jak moc bude hra kopírovat děj filmu, budou tam nějaké totožné herní situace, které divák snadno rozpozná, nebo se jedná jen o velmi mírnou inspiraci filmem, čemuž napovídají obrázky?

Hra přesně kopíruje ty části filmu, kde někdo někoho honí, je někým honěn nebo přemýšlí o tom, koho bude honit. Až uvidíte film, pochopíte :-)

Pokusili jste se získat práva na autentické zpracování tváří hlavních hrdinů, dvojky Kotek / Mádl, a jak to dopadlo - resp. můžeme se na ně těšit ve hře, případně i na jejich skutečné hlasy?

Nepokusili, protože o to nám ani nešlo. Fanoušci oblíbené dvojice uvítají skryté bonusy ve formě videoukázek z filmu, ostatním to myslím vadit nebude. Ovšem s autentickým dabingem zmíněných hrdinů se počítá.

Kde všude na bonusy narazíme a o co půjde?

Některé vtípky jako třeba samolepky „Myslím to upřímně“ na autech nebo legrační zbraně budou poměrně jednoduše viditelné, jiné legrácky budou skrytější, schované po různých nepovinných lokacích.

Bude hráči umožněno kdekoli vystoupit z auta a pohybovat se tam po svých?

V několika situacích, kdy se s autem dostanete do úzkých, budou hrdinové nuceni automaticky vystoupit z vozidla a prostřílet se přes dotěrnou přesilu pěkně zblízka v third-person pohledu kamery. Volné pobíhání mimo vozidlo však umožněno není.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Zahrnete do hry i nějaké další módy (např. volné ježdění po městě ala GTA)?

Hra bude obsahovat dva herní módy, přičemž třetí bude bonusový. Ten bude zpřístupněn pravděpodobně formou volně stažitelného dodatku.

Budou jízdní vlastnosti a chování aut odpovídat realitě (např. maximální možná rychlost, akcelerace, zatáčení atd.)?

Jízdní vlastnosti se vůz od vozu liší (traktor je pomalejší než avie a ta zase než škodovka, příčemž každý nabídne jinou výzbroj a výdrž), ale kopírovat realitu jsme se nesnažili. Zaprvé se pojetím hry blížíme spíše poctivé arkádě než simulátoru, a zadruhé je fyzikální engine použitý ve hře na vyspělé úrovni. To by s sebou přineslo složitější ovládání a hráč by více času trávil kontrolou nad smykujícím vozem než samotnou hrou, která je také o střílení dotěrných nepřátel.

Budou se vozy postupem času opotřebovávat nebo poškozovat?

Automobil může být v průběhu mise zničen, ale po úspěšném dokončení mise je automaticky opraven. V garáži je možné v ušetřeném čase nakoupit a namontovat co nejvíce zbraní a obranných systémů, což vám umožní z obyčejné stodvacítky "vytunit" obrněný transportér. A to stojí za zkoušku!

Co si máme představit pod avizovanými "čtyřmi tuhými bossy" a čím budou zvláštní?

Podobně jako v klasických arkádovkách půjde o unikátní nepřátele se speciálními vozy, zbraněmi a spoustou životů. Takový Hummer H2 s posuvnou střechou, pod kterou se kromě otočného kulometu skrývá i raketové silo, dokáže hráči pěkně zatopit. A kdo by nechtěl změřit síly proti modifikovanému kombajnu, jehož posádka nešetří molotovými koktejly?

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Vyskytnou se v ulicích města běžní chodci / civilisté a půjde je autem přejet? Bude v tomto směru hra vhodná i pro mladší hráče nebo nebude nouze o cákance krve na každém metru?

Pěší budou spíše nepřátelé než civilisté a bude možné je přejet, ale většinou budou schovaní za překážkami nebo se pohybovat, takže jednodušší bude po nich střílet. Hra tedy je násilná, ale s takovou mírou nadsázky, že bude prodejná v zásadě bez omezení. Na druhou stranu, předškolní děti by spíš měli počkat na Fish Fillets 2.

Můžete nám dát příklad nějaké herní situace s využitím fyzikálního enginu Meqon a proč jste sáhli zrovna po něm?

Meqon je kvalitní engine pro simulaci aut a zvládá všechno, co je pro arkádovou hru třeba, například prorážení kontejnérů, billboardů, telefonních budek, semaforů, značek, kanistrů atd., samozřejmě za působivých pyrotechnických efektů. Například výbuchy automobilů byly věrně převedeny z filmového materiálu, který nám tvůrci snímku poskytli.

Přibližně kolikahodinovou zábavu hra nabídne?

Hra vydrží aspoň deset hodin čistého času. Pokud máte jednu ruku v sádře, tak i pětinásobek.

Bude v ní hudba z filmu od skladatele Miroslava Chyšky?

Určitě bude.

Počítáte i s nějakým multiplayerem? A na jaké hardwarové nároky cílíte?

Hra nebude podporovat multiplayer, snad alespoň stihneme split screen. Pokud máte v počítači grafickou kartu, hra vám poběží.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky z této hry naleznete zde

Dočkáme se dema?

Demo neplánujeme, ale jistě budete mít spoustu příležitostí, jak si hru vyzkoušet.

Jak prospěšný byl veletrh E3 v nalezení zahraničního vydavatele – máte už nyní jasněji, kdo se jím stane a zdali zůstane u názvu Rock of Pariahs, případně zdali bude zahraniční vydání po obsahové stránce nějak odlišné?

Zahraniční vydání odlišné bude, přinejmenším český dabing je pro většinu cizinců nesrozumitelný, nicméně podrobnosti budou teprve řešeny. Přemýšlíme o tom zejména v souvislosti s mezinárodní distribucí filmu.

Máte rozpracovány další projekty, nebo se teď tým soustředí pouze na Podvraťáky? A v jaké fázi se hra nyní nachází?

Tým Centauri dělá i na dalších projektech, nicméně většina lidí se soustředí na Podvraťáky. Hra je asi v polovině vývoje.
Zvětšit zdroj: tisková zpráva
Kdy hra vyjde a kolik bude stát?

Hra vyjde v listopadu tohoto roku, cena se bude pohybovat v řádu několika málo stokorun (podle GameShopu má cena dělat 559-599 Kč - pozn.ed.).

Související články: Preview (4/2006), Novinky
 
jd & Dyler
autorovi je 27 let, zastává funkce šéfredaktora, novinkáře a editora; má rád akční, závodní a fotbalové hry; neobejde se bez ambient/(psy)trance/progressive hudby, relaxuje při procházkách s labradorem a většinu času momentálně tráví dokončováním rodinného domu

 
 
jd & Dyler

Nejnovější články