Thief: Deadly Shadows - rozhovor
zdroj: tisková zpráva

Thief: Deadly Shadows - rozhovor

20. 5. 2004 0:00 | Rozhovor | autor: Redakce Games.cz |

Příznivci nenápadného plížení a tiché precizní práce jistě už netrpělivě vyhlížejí další díl série Thief, který je coby zlodějíčka Garretta opět zavede do mystického středověkého světa.

Autor: Kate
Publikováno: 20.května 2004

Obrázek zdroj: tisková zpráva
Příznivci nenápadného plížení a tiché precizní práce jistě už netrpělivě vyhlížejí další díl série Thief, který je coby zlodějíčka Garretta opět zavede do mystického středověkého světa. Zde vám o Thief: Deadly Shadows nabízíme rozhovor, ve kterém za vývojáře z Ion Stormu odpovídala Kristine Coco.

Nejdříve ze všeho nám prozraďte, co právě teď na hře děláte. Thief: Deadly Shadows se má v USA objevit již koncem května (v Evropě v červnu) - čemu se tedy v závěrečných fázích vývoje věnujete?

Vše se teď točí kolem odstraňování chyb. V současnosti (rozhovor se uskutečnil koncem dubna - pozn.ed.) trávím hodně časů na tzv. bug mítincích s ostatními šéfy týmu. Probíráme hlavní problémy a určujeme, kdo který vyřeší. Když zrovna nedělám toto, tak hraji hru. Většinou se při tom tak bavím, že mi dá opravdu dost práce, abych se od ní odtrhnula.

Mohla byste našim čtenářům stručně shrnout obsah předchozích dvou dílů? V jaké situaci najdeme Garretta na začátku Thief: Deadly Shadows?


Série Thief se točí kolem třech hlavních skupin: Pagans (Pohané) jsou kultem vyznavačů přírody a uctívají boha podvodníků. Hammerites jsou fanatickou skupinou vyznavačů řádu a konečně Keepers (Strážci) představují záhadnou společnost, která tahá za nitky v pozadí, aby zabránila Paganům a Hammeritům v zničení Města (The City).

V předchozích dvou hrách měl Garrett co dočinění především s Hammerity a Pagany, zatímco Keepers byli jen něčím tajemným, co se tu a tam objevilo s děsivým vzkazem či varováním. V Thief: Deadly Shadows se Garrett konečně dostane do interakce i s nimi a poznáte vnitřní činnost této tajemné organizace.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

V mnoha ohledech je ale Garrett stále tím stejným anti-hrdinou, kterého známe z Thief nebo Thief II. Je pořád sobecký a nechce nikomu pomáhat. Pokud ale něco v prvním a druhém díle pochopil, pak je to fakt, že proroctví a věštby Keepers bývají pravdivé. Na začátku třetího dílu proto Garrett souhlasí s tím, že jim bude pomáhat. Uvědomil si totiž, že nemůže jen tak dál ignorovat svůj osud, a tak v Thief: Deadly Shadows přichází s novou strategií: vzít proroctví do svých rukou a rozhodovat o vlastní budoucnosti.

Podle obrázků to vypadá, že Deadly Shadows bude mít daleko temnější atmosféru než oba předchozí díly. Co vás přimělo vydat se právě tímto směrem?
Zvětšit zdroj: tisková zpráva
Jak jsem již zmínila, toto pokračování se zaměřuje na mystickou organizaci Keepers. Tajná povaha jejich záležitostí si přímo žádá temnější nádech než měly obě předchozí hry. Po umělecké stránce je hra rozhodně skvělá. Náš technický ředitel, Sergio Rosas, tým grafiků a designérů dokázali najít styl, který přesně odpovídá její povaze. Proto je přímo vzrušující ji hrát.

Thief byl vždy hlavně o stealth prvcích, herní vývojáři se ale dnes zaměřují i na další věci. Jaké budou stealth principy v Deadly Shadows a co hru odliší od konkurence?

Základem pro Thief: Deadly Shadows jsou stealth prvky. Právě ty jsou totiž zdrojem vzrušujícího a napínavého hraní. Při každém kroku během vývoje jsme proto přemýšleli nad stealth postupy – jak hráči využijí tento nástroj k vylepšení svých zlodějských dovedností? Jakým způsobem poskytne reakce postav hráčům informace o tom, jak jsou v dané chvíli viditelní?

To, co dělá stealth prvky v Thiefovi odlišné od těch v ostatních hrách, je šíře reakcí umělé inteligence. Můžete být jen částečně viditelní a AI hned zareaguje: „Pozor, neviděl jsem něco?“ a začne záležitost prošetřovat. Pokud nepřátelé vidí mrtvé tělo, tak se podle toho pochopitelně také chovají. Mají naprogramovaných mnoho různých druhů reakcí na to, co mohou vidět. Hlídač, který se pouze domnívá, že něco zahlédl, se bude chovat jinak než strážce, která vás prostě jasně viděl běžet kolem.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Na jaké novinky v hratelnosti se můžeme těšit? Změnilo se něco zásadního nebo jste se spokojili s herním stylem, jaký nabízely předchozí díly?

Thief: Deadly Shadows je skutečným pokračováním předchozích dvou titulů. Nechali jsme ve hře stěžejní hratelnostní prvky, ale přidali jsme i nějaké nové. Hráč má třeba možnost hrát z pohledu první i třetí osoby a dynamicky mezi nimi přepínat. Tento rys je významným obohacením stealth stylu hry.

Když vidíte Garretta namáčklého na zdi v tmavém koutě a nepřítele, který se prochází jen kousek od něj, rve vám to téměř nervy. Mnoho stealth prvků je hratelnostně podobných prvním dvěma hrám. Základní herní mechanismy byly totiž již podchyceny týmy z Looking Glass a lidé, kteří dělají Thief: Deadly Shadows, necítili potřebu znovu objevovat již hotové a zaběhnuté věci.
Zvětšit zdroj: tisková zpráva
Hraní s otevřením koncem bude pro hráče také novou zkušeností. Mohou se například volně potulovat ulicemi města, aniž by si jich někdo všímal (kromě městských hlídek pochopitelně). Když hráč dokončí misi, může svoji uloupenou kořist směnit za peníze a vydat se do obchodu nakoupit zásoby a doplňující vybavení.

Vlastnost, kterou mám na City opravdu ráda, je to, že si cestu z bodu A do bodu B mohu zpestřit třeba pokusem o získání blyštivého náramku, který náhodou zahlédnu na zápěstí někoho kolemjdoucího, nebo pokusem o odemčení nějakých dveří.

V novinářském demu byla možnost projít kolem zámku, do kterého se dalo vstoupit. Byl zahalen v temnotě a obklopen stíny. Jaké lokace můžeme dále očekávat?

V Thief: Deadly Shadows najdete mnoho různých budov, do kterých se můžete vloupat - třeba zámky, panská sídla nebo dokonce katedrály. V samotném City jsou také různé tajné cestičky, které vás zavedou do neočekávaných míst. Nemohu však prozradit všechny podrobnosti. Bude mnohem zábavnější, když si je objevíte sami.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Jak bude umělá inteligence počítače (AI) ovlivňovat náš postup hrou? Budou nás nepřátelé hledat i ve stínu a přivolávat si pomoc?

Naše AI zvládá toto a ještě mnohem více. Nejen, že vás budou nepřátelé hledat ve stínech, ale budou si přitom i říkat věci jako: „Měl bych se jít podívat za to křeslo“ nebo „Pod tím stolem asi nic nebude“. AI dá prostě hráčům dostatek vodítek k tomu, aby mohli vždy zůstat o krok před nimi, pokud budou opatrní. Nepřátelé jsou však tak vnímaví k zvukům a pohybům kolem nich, že si nikdy nemůžete být naprosto jistí tím, že vás nechytnou.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Thief je hra, kde je ticho jedním z nejdůležitějších prvků. Jak bude tato oblast zpracována v Deadly Shadows?

Zvuky a ticho jsou pro hratelnost Thiefa stejně důležité jako reakce AI nebo nástroje, které má hráč k dispozici. Můžete třeba slyšet kroky hlídačů, kteří nedaleko obcházejí. Pokud shodíte talíř ze stolu, uslyšíte řinčení. Naopak, pokud se sám hráč pohybuje pomalu, jeho kroky jsou prakticky neslyšitelné. A tichý zloděj je samozřejmě dobrý zloděj. Když chcete, aby hlídač přestal obšlapovat u draze vypadající vázy a zamířil si to do vedlejší chodby, hodíte tam nějaký skleněný objekt, a tím ho přinutíte, aby své dosavadní stanoviště opustil. To, jak ve hře využijete ticho a zvuky, je prostě pouze na vás.

Jaké finální úpravy na hře provádíte? Co v sérii Thief dosud nebylo, ale v Deadly Shadows se objeví?

Nejlepší je teď to, že už konečně můžeme naši hru hrát. Už nemusíme jen říkat „v době uvedení na trh, to bude fungovat tak a tak“ – vidíme to totiž přímo na obrazovce. Možnost vidět vše najednou nám v posledních měsících umožňuje zlepšovat detaily, díky kterým bude hra celkově lepší a dotaženější. Například: dřív bylo poměrně jednoduché skončit čelem ke zdi, ale teď stačí zmáčknout jednu klávesu a vše je, jak má být. Tato malá změna významně zlepšila celkové hraní, před šesti měsíci jsme si ale ještě vůbec nebyli vědomi její potřeby.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky z této hry naleznete v sekci screenshotů

Poslední otázka: jak se Thief: Deadly Shadows vyrovná s ostatními stealth hrami? Proč si myslíte, že právě vaše hra nabídne zážitky, při kterých buší srdce a potí se dlaně?

První díl Thiefa prakticky definoval žánr stealth her a co se týká Deadly Shadows, jsem přesvědčena, že je na vrcholu své žánrové kategorie. Hraní této hry mi připomíná, jak jsem se coby teenagerka nenápadně plížívala večer ven z našeho domu. Musíte být rychlí, tiší, chytří a musíte se umět dobře skrývat, abyste nebyli chyceni. Kdyby mně naši tehdy dopadli, znamenalo by to skutečné potíže. Když hrají Thiefa, mám úplně stejné pocity.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Být stále v pohybu, zhasínat světla, brát kořist a plížil se za zády strážců v ten správný okamžik - to je je napínavá práce vyžadující pečlivost. Stále se nad vámi totiž vznáší hrozba toho, že vás dopadnou, z čehož se mně osobně skutečně potí ruce. Ale ani po tom, co vás chytnou, zábava nekončí. Musíte totiž rychle přemýšlet, jakým nástrojem praštit svého nepřítele, kam zdrhnout a přitom všem si ještě hlídat kořist. Pokud se vám to podaří, je to stejně uspokojující a zábavné, jako když vás vůbec nedostanou.

Tento článek vznikl díky partnerské spolupráci s norským herním serverem ToTheGame.

Stáhněte si: Trailer, Video...

Související články: Preview, Novinky, Recenze a návod na druhý díl



Kate
autorce je 18 let, kromě studia a psaní pro Tiscali Games se občas mihne v televizním pořadu GamePage, nejspolehlivěji ji k počítači připoutá akce s promakaným příběhem nebo vojenské simulace, volný čas ale tráví i jinak (všechny články autora)


 
 
Kate

Nejnovější články