Tvůrci milionového Space Engineers chtějí do hry přidat cíle, aby nešlo jen o čistý sandbox
zdroj: tisková zpráva

Tvůrci milionového Space Engineers chtějí do hry přidat cíle, aby nešlo jen o čistý sandbox

30. 10. 2014 16:32 | Rozhovor | autor: Petr Poláček |

Pražské studio Keen Software se nedávno pochlubilo s dosažením pozoruhodné mety – po roce v early access na Steamu se vývojářům podařilo prodat milion kusů inženýrského sandboxu Space Engineers. Podobným výsledkem se může pochlubit jen několik her z ČR/SR a rozhodně jde o skvělý výsledek i na mezinárodním poli. Položil jsem proto šéfovi Keen Software Marku Rosovi několik otázek ohledně budoucnosti Space Engineers, které směřovaly na vývoj a implementaci další prvků, případnou PS4 verzi a plán s vydáním hotové verze hry.

Co plánujete do hry přidat v nejbližších updatech? Pokud to samozřejmě můžeš alespoň nastínit. 

V nejbližší budoucnosti na pár týdnů zastavíme práci na nových prvcích a soustředíme se na ladění a odstraňování bugu. Pak se k vývoji nových věcí do hry vrátíme a krom jiných půjde o lepší API pro tvorbu modifikací, systém misí, procedurálně generované asteroidy, 3D tiskárny, nákresy a možná i umělou inteligenci.

Na Gamescomu jste oznámili Xbox One verzi Space Engineers. Logicky mě tedy zajímá, jak se to má s případnou verzí pro PlayStation 4? 

PS4 verze by určitě dávala smysl, momentálně ale máme jiné priority. Vždycky se snažíme co nejlépe rozhodnout  mezi tím, co je aktuálně (z časových důvodů) možné, a co se zdá být v dané chvíli nejdůležitější.

Milion prodaných kusů je opravdu velký úspěch. Jaké jsou tvé další mety? 5 milionů, 10 milionů nebo je ti to jedno a cíle si stanovuješ hlavně v souvislosti s hrou? 

Přesně tak, další cíle souvisí především s vývojem hry. Počet prodaných kusů se nedá naplánovat. Proto se hlavně snažíme nabídnout co nejlepší služby naší komunitě, což v našem případě naštěstí vede i k těm dobrým prodejům.

zdroj: Vlastní

Máš představu, co všechno by mělo ve Space Engineers být, a jak by měla hra vypadat, aby sis sám řekl, že je možné ji vydat jako hotovou? 

Na 95 % takovou představu mám, zbytek se vyjasní v průběhu vývoje hry. V zásadě jde o to přidat do hry ještě několik prvků, které jsme původně plánovali, a postupně začít s optimalizací, odstraňováním bugů a laděním hry.

V závěrečné fázi vývoje se chceme soustředit na prvky, které hráčům poskytnou cíle či úkoly, aby hra nebyla jen čistý sandbox. Přesto si ale myslím, že do Space Engineers budeme schopní přidávat nové prvky i po vydání hry – možná až donekonečna, nebo dokud bude o hru zájem.

Naštěstí jsme do hry implementovali celkem dobrou podporu pro tvorbu modifikací, takže v budoucnu nemusí komunita čekat, až něco do hry vyvineme my, ale hráči si to mohou udělat sami.

No a úplně na poslední chvíli před dokončením bych se rád na hru podíval „čerstvýma očima“, respektive tak, jak to dělají spisovatelé: rád bych dal hru na pár měsíců takříkajíc do šuplíku, pak ji vytáhl a doladil.

Věnujete se momentálně jenom vývoji Space Engineers, nebo už se vám v hlavách honí plány na další projekt? 

Už pár měsíců po vydání Space Engineers jsme si uvědomili, že o žánr inženýrských her je zájem. Na to konto jsme začali rozšiřovat tým a zároveň pracovat na dalších nápadech. Doufám, že první novinku brzy oznámíme :) 

Nejnovější články