Juno, Eyvind, Iver a bojovníci Havranů před nikým neutíkají, nýbrž míří do nebezpečí, a proto dává smysl, že s sebou nebudou tahat hromadu uprchlíků jako v předchozích dílech. Skupina je malá a koncentrovaná, což je nevyhnutelné – jediný důvod, proč se může opovážit do Temnoty je dóm světla, který kolem sebe umí vyčarovat hlavní kouzelnice. Watson to přirovnává k „záchranné lodi kombinované s tlakovým hrncem“, kde spolu jednotliví dobrodruzi v jednom kuse nesouhlasí a hádají se, co je třeba udělat dál.
Sázky jsou nastavené opravdu hodně vysoko – bez pomoci výpravy zcela jistě zahynou všechny postavy chycené v obléhaném pekle Arberrangu. Navíc musíte vzít v úvahu i riziko pro Juno a spol. Kdyby snad jejich světelná ochrana měla selhat, Temnota by je překroutila k nepoznání. Však také během své cesty narazí na známé tvory, kteří upadli pod vliv zla a stalo se z nich něco příšerného. V Temnotě se ale dá přežít, jak dokazuje postava Hedge Witch – ta se dokázala adaptovat a přináší na bojiště dosud neviděné, nebezpečné schopnosti. Jen je třeba počítat s tím, že Juno se s novou příchozí neshodne asi vůbec na ničem.
zdroj: Vlastní
Watson se také rozpovídal o chystaných přídavcích mimo příběhovou kampaň, které by měly potěšit hlavně ty hráče, kterým se na sérii Banner Saga zamlouvá tahový soubojový systém. Mód Survival bude okamžitě povědomý všem hráčům předchozího dílu, protože půjde o sérii stále těžších bitev, dohromady prý asi čtyřiceti, které pořádně otestují vaše taktické schopnosti. A pak tu je ještě Věčná aréna. Tam si taky hezky zabojujete, ale spíš v krátkých, rychlých úsecích, a navíc s komunitním přesahem. Hráči budou moci vytvářet vlastní výzvy a porovnávat své výkony se zbytkem stratégů pomocí statistik a žebříčků.
Vývojáři ze Stoic by prý v Banner Saga 3 moc rádi viděli také podporu modů, jenže momentálně má jejich malý tým plné ruce práce se základním obsahem. Případná integrace se Steam Workshop zní jako vynikající přídavek, díky němuž bychom se mohli dočkat spousty nových dobrodružství, ale prý k ní dojde až pár měsíců po vydání, pokud vůbec. Studio totiž má i další plány do budoucna, například vytvořit zcela novou IP založenou na kompetitivním taktickém bojování.
Možná ještě zajímavěji zní nápad vytvořit animovaný komiks ve stylu cutscén, které znáte z jejich herní série, to kdyby se týmu podařilo na takový projekt sehnat vhodného partnera a samozřejmě také nemalé finance. Ovšem to všechno jsou předčasné spekulace vzhledem k faktu, že Banner Saga 3 vyjde až v dosud neurčené, ale bezpochyby dosti vzdálené budoucnosti.