15 očekávaných her, které si nikdy nezahrajeme

21. 11. 2019 17:00 | Téma | autor: Patrik Hajda |

Na každou vydanou hru připadá hned několik zrušených a ani o nich nevíme. V útrobách velkých studií se do fáze prototypu dostane dlouhá řada titulů, jen aby se ukázalo, že nefungují a vývojáři se můžou začít soustředit na jiný pokus. Už méně často se stává, že dojde k veřejnému oznámení takového prototypu, na který se začneme těšit, aby pak přišla rána shůry a nám zůstaly jen oči pro pláč. Zavzpomínejme společně na několik takových velmi očekávaných her, kterých se (s největší pravděpodobností) nikdy nedočkáme.

Agent (2009–2018)

Studio: Rockstar North | Vydavatel: Rockstar Games | Platformy: PlayStation 3

Hned první hra abecedně řazeného seznamu vlastně nebyla oficiálně zrušena. Rockstar se rozhodl pro tiché vyšumění. Zatímco v letech 2013 a 2016 ještě žila naděje na existenci projektu Agent, když si společnost nechala prodloužit ochrannou známku, v roce 2018 už tak neučinila a dala všem najevo, že žádný Agent z její dílny nevzejde.

O Agentovi zaznělo jen málo, ale špiónská hra ze studené války od borců, kteří nám dodali fantastickou sérii GTA? No kdo by to nechtěl? Navíc v dnešní době je tento žánr zoufale prázdný a další Splinter Cell nikde.

Agent se oficiálně představil v roce 2009, ale nic jiného než logo se do světa oficiální cestou nedostalo. Časem unikly nějaké obrázky, ale to je vše. Můžeme se jen podivovat nad tím, proč stále existuje oficiální stránka hry i její karta na stránce Rockstaru.

Brothers in Arms: Furious 4 (2011–2015)

Studio: Gearbox Software | Vydavatel: indie (původně Ubisoft) | Platformy: Windows, PlayStation 3, Xbox 360

Furious 4 byla v roce 2011 oznámená jako další díl ze série Brothers in Arms, ale kvůli jejímu odklonu od realističnosti a příklonu k Hanebným panchartům si slízla vlnu kritiky. Ubisoft od ní i celé série dal ruce pryč a práva přešla ke Gearboxu.

Ten se kvůli neblahému přijetí nového směřování Brothers in Arms rozhodl ze hry udělat samostatnou značku Furious 4, kterou ale nakonec v roce 2015 zařízl. Studio přitom přislíbilo, že pracuje na dalších normálních Brothers in Arms, ale dosud je nepředstavilo. Spousta prvků Furious 4 se promítla do jiné nové značky Battleborn.

Dirty Harry (2005–2007)

Studio: The Collective | Vydavatel: Warner Bros. Interactive | Platformy: PlayStation 3, Xbox 360

Film Dirty Harry z roku 1971, ve kterém se hlavní hvězdou Harrym stal Clint Eastwood, se v minulém desetiletí měl dočkat videoherní adaptace. Do rukou vám měla být svěřena stejná postava Harryho Callahana, kterou měl rovněž hrát a dabovat sám Eastwood.

Hráč by se také pohyboval na hranici dobrého poldy a psychopata, přičemž příklon k jednomu by měnil možnosti hry. Příběh se měl odehrávat mezi snímkem Dirty Harry a navazujícím Magnum Force a dějištěm měl být otevřený svět živoucího San Francisca.

Dirty Harry byl ale zrušen v roce 2007 a důvodem měly být problémy ve studiu spojené s penězi. Určitě nepomohly ani četné akvizice. The Collective se v roce 2005 spojilo se studiem Backbone Entertainment a vzniklo Foundation 9 Entertainment. O dva roky později došlo k dalšímu spojení se studiem Shiny Entertainment a vzniklo Double Helix Games (právě v tomto roce byl Dirty Harry zrušen). Double Helix Games nakonec v roce 2014 koupil Amazon.

Fable Legends (2013–2016)

Studio: Lionhead Studios | Vydavatel: Microsoft Studios | Platformy: Windows, Xbox One

Fable Legends byla semikooperativní onlinová odbočka od brilantní RPG trilogie. Čtyři hráči v ní měli v roli různých hrdinů spojit síly proti jedinému hráči hrajícímu za zlo, který jim připravil „arénu“. Tento záporák nastavil pasti, brány, místa spawnování nepřátel a pak se v podstatě pustil do realtimové strategie, ve které řídil své poskoky, aktivoval pasti a snažil se všemi způsoby zabránit snaze hrdinů splnit úkoly.

Každá postava mohla být zastoupena umělou inteligencí, takže Fable Legends jste mohli hrát sami. Jako finanční model byl zvolen free-to-play, kdy vám reálné peníze urychlily vývoj postavy, případně zachovaly hrdiny, kteří jinak rotovali v cyklech.

V březnu roku 2016 Microsoft zničehonic zařízl celý projekt jen pár týdnů před očekávanou otevřenou betou. Zároveň také zavřel legendární studio Lionhead. Stále ale mezi fanoušky žije naděje, jelikož se spekuluje o regulérní čtyřce Fable, na které by mělo dělat studio Playground Games stojící za sérií Forza Horizon.

Highlander (2008–2010)

Studio: Widescreen Games | Vydavatel: Square Enix | Platformy: PC, PlayStation 3, Xbox 360

Highlander měla být akční hra, ve které jste v roli nesmrtelného Owena cestovali napříč věky od Galie přes Pompeje až po novodobý New York. Po cestě byste masakrovali nepřátele a využívali své nesmrtelné tělo třeba k uzavření elektrického obvodu a pádům z velké výšky. Používali byste různé sečné zbraně a kouzla.

Poslední snaha o adaptaci filmového Highlandera se ale nikdy neodpíchla od země. K oficiálnímu oznámení hry došlo v roce 2008 (i když se o ní vědělo od roku 2004) a už o dva roky později společnost Square Enix projekt ukončila. Došlo k tomu rok po akvizici Eidosu, který na hře spolupracoval. Nový majitel zjevně neviděl ve hře potenciál.

Prey 2 (2006–2014)

Studio: Human Head Studios | Vydavatel: Bethesda Softworks | Platformy: PC, PlayStation 3, Xbox 360

K oznámení Prey 2 došlo ihned po vydání úspěšné jedničky, ale studio na hře začalo skutečně pracovat až v roce 2009 (do té doby pouze zkoumalo různé nápady). Značka několikrát vyměnila ruce – začala u 3D Realms, od kterých přešla k Radar Group a poté k ZeniMaxu, čímž se dostala k Bethesdě.

Ta hru opětovně oznámila v roce 2011 s příslibem vydání v roce 2012, ale ještě v témže roce studio Human Head skončilo s vývojem. Bethesda hledala jiné studio, které by hru dokončilo, a údajně jím mělo být Arkane Studios. Prey 2 byla oficiálně zrušena až v roce 2014.

Reboot série nazvaný Prey byl oznámený v roce 2016, pracovalo na něm skutečně Arcane a Bethesda ho vydala o rok později. S původní hrou ale neměl mnoho společného. Studio Human Head zavřelo krám před pár dny.

Titan (2007–2014)

Studio: Blizzard Entertainment | Vydavatel: Blizzard Entertainment | Platformy: PC

Projekt s kódovým označením Titan vlastně nikdy nebyl pořádně oznámený. Informace o něm začaly pronikat na světlo jinými cestami už v roce 2007 a vědělo se, že půjde o další obří MMORPG od tvůrců World of Warcraft. Mělo být založené na různých postavách se stromy dovedností a šlo by o střílečku z první osoby.

Interně se na hře přestalo dělat dřív, než Blizzard v roce 2014 oficiálně oznámil zrušení projektu, který ani nepředstavil. V ten samý rok se ale objevily první informace o Overwatchi, hře, kterou navrhl malý tým stojící za Titanem a použil pro ni některé existující postavy a lokace z Titana. Blizzard s Overwatchem nešlápl vedle, ale už se nikdy nedozvíme, zda byla chyba opustit původní projekt.

Scalebound (2013–2017)

Studio: PlatinumGames | Vydavatel: Microsoft Studios | Platformy: PC, Xbox One

Nápad na Scalebound ve studiu PlatinumGames existoval už od jeho založení v roce 2007. Přednost ovšem dostala Bayonetta, po které byl vytvořen prototyp Scaleboundu, který ale nerezonoval, takže došlo na The Wonderful 101, po které se tvůrci opět vrátili ke Scaleboundu a už se skutečně pustili do jeho vývoje v roce 2013.

Spolupráce s Microsoftem byla oznámená o rok později a se hrou se počítalo na rok 2016. Následně byla odložená na 2017, tehdy ovšem byla místo toho Microsoftem zrušena.

Ve Scalebound jste měli hrát za Drewa, který má pouto se svým drakovi, jemuž rozdává rozkazy, jezdí na něm a probojovává se tak zástupy nepřátel a poráží jiné (i větší) draky. Hra měla mít dokonce kooperaci až čtyř hráčů.

I když Scalebound už asi nikdy nevznikne, nejnovější hra PlatinumGames Astral Chain s ní má leccos společného – pouto mezi policistou a Legionem, kterému můžete dávat rozkazy, sami ho ovládat nebo na něm i jezdit. Přitom se probojováváte zástupy nepřátel a porážíte jiné (i větší) chiméry…

Silent Hills (2012–2015)

Studio: Kojima Productions | Vydavatel: Konami | Platformy: PlayStation 4

Konami chtělo pokračovat v hororové sérii Silent Hill, a protože se Hideo Kodžima o této hře dříve zmiňoval v rozhovorech, byl projekt Silent Hills nabídnut jemu. Kodžima sice není milovníkem hororů, ale lákalo ho vytvořit takovou hru z pozice člověka, který se jich bojí. O dva roky později spatřilo světlo světa demo P.T., tedy Playable Teaser, na jehož konci trailer láká na Silent Hills s Normanem Reedusem a Guillermem del Torem.

Rok nato se Kodžima s Konami rozkmotřil a Konami se rozhodlo v Silent Hills nepokračovat (i když sérii jako takovou neopustilo). Horor, ve kterém můžete jen chodit, zoomovat a nechat se děsit pár chodbami jednoho domu bude navždy existovat jako malé, ale zásadní demo. Kodžima se osamostatnil a zmíněnou dvojici herce a režiséra zakomponoval do své novinky Death Stranding.

Six Days in Fallujah (2009–současnost)

Studio: Atomic Games | Vydavatel: indie (dříve Konami) | Platformy: PC, PlayStation 3, Xbox 360

Studio Atomic Games se odjakživa soustředilo na válečné hry, stvořilo například Close Combat a Breach. Ze všech jejich projektů byl nejodvážnější Six Days in Fallujah, na což také doplatili. Hra měla realisticky pojmout šest dní konfliktu ve městě Fallúdža v Iráku a překvapivé bylo, že mělo jít o taktickou hororovou střílečku.

Horor měl být psychologický. Tvůrci vyzpovídali na 70 amerických vojáků, iráckých civilistů, historiků a dalších lidí, aby docílili co největší realističnosti. Měli jste sledovat osudy jednotky, jejíž členové se nemuseli dočkat záchrany.

Palčivé téma vyvolalo kritiku, kvůli čemuž hra přišla o vydavatele. Další vydavatel už se nenašel, ale prezident studia ještě loni prohlašoval, že hra stále není zrušená, její assety jsou zachované a tvůrci by se k ní jednou rádi vrátili. Tak uvidíme, třeba se z Fallúdži vyklube světlá výjimka našeho seznamu.

StarCraft: Ghost (2002–2014)

Studia: Nihilistic Software, Swingin‘ Ape Studios | Vydavatel: Blizzard Entertainment | Platformy: PlayStation 2, Xbox, GameCube

Realtimová strategie StarCraft se kdysi dávno měla dočkat odbočky Ghost, ve které jste se mohli ujmout role Novy, s níž jste se plížili lokacemi, stříleli po nepřátelích a odhalovali konspirace vaší vlastní špiónské organizace. Střílečka ze třetí osoby se po dějové stránce odehrávala čtyři roky po událostech StarCraft: Brood War a měla nabídnout osobnější pohled na zdejší svět.

Hru nevyvíjel přímo Blizzard, pouze na její vývoj dohlížel. V roce 2002 na ní začalo pracovat dnes zaniklé studio Nihilistic Software, které o dva roky později předalo štafetu studiu Swingin‘ Ape. StarCraft: Ghost byla mnohokrát odložená, její GameCube verze byla zrušena v roce 2005, jelikož konzole nesplňovala nároky online podpory. Další odklad způsobil příchod nové generace konzolí a až v roce 2014 jsme se konečně dočkali oficiálního zrušení projektu.

Star Wars 1313 (2012–2013)

Studio: LucasArts | Vydavatel: ? | Platformy: PC, PlayStation 3, Xbox 360

Nadějné Star Warsy neměly dlouhého trvání. LucasArts se pochlubili novou, krásnou hrou na E3 v roce 2012. A lákavá byla třeba proto, že v ní nešlo o Sílu. Měli jste totiž hrát za lovce odměn Bobu Fetta v jeho mladších letech někdy mezi první a druhou filmovou trilogií. Dějištěm hry bylo podlaží 1313 na městské planetě Coruscant.

Bohužel, ten samý rok zachřestil Disney měšcem plným zlaťáků, koupil studio LucasArts, a protože moloch viděl budoucnost v mobilním hraní, zrušil nevyhovující projekty včetně Star Wars 1313. Tehdy jsme přišli o velmi lákavou hru z milovaného světa, ale naštěstí tím herní větev Hvězdných válek nezanikla. Před pár dny jsme se dočkali povedené akční adventury Star Wars Jedi: Fallen Order.

Tom Clancy's Rainbow Six: Patriots (2011–2014)

Studia: Ubisoft Montreal, Ubisoft Toronto, Red Storm Entertainment | Vydavatel: Ubisoft | Platformy: PC, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360, Xbox One

Ještě než se objevila náhrada v podobě Rainbow Six Siege, fanoušci taktické akce napjatě očekávali Rainbow Six: Patriots. Po příběhové stránce se elitní jednotka měla vydat do New Yorku bojovat proti teroristické organizaci Pravých patriotů, kteří nesouhlasili s americkou vládou.

Hra byla předčasně oznámená v roce 2011 poté, co o ní uniklo pár informací. Následně se po ní slehla zem a Ubisoft musel o dva roky později ujišťovat veřejnost, že je hra stále ve vývoji a zároveň se chystá pro novou (pro nás současnou) generaci konzolí.

Hra byla nakonec zrušena v roce 2014 pro svou zastaralost. Ubisoft chtěl na novou generaci přijít s něčím moderním, oznámil Siege a o rok později ho také vydal.

Van Buren (? – 2003)

Studio: Black Isle Studios | Vydavatel: Interplay Entertainment | Platformy: PC

Předtím, než se fantastické značky Fallout ujala Bethesda, aby ji oživila třetím dílem opouštějícím izometrickou formuli, byl v plánu úplně jiný Fallout 3. Na začátku tisíciletí byl známý pod kódovým označením Van Buren a mělo jít o izometrického následovníka prvních dvou dílů. Ve hře jste měli hrát za vězně, který uprchne a ocitne se ve válce Bratrstva oceli a Republiky Nová Kalifornie.

Projekt potkaly dva problémy. Prvním byl odchod důležitých členů studia, druhým snaha mateřské společnosti Titus Software orientovat se na konzole. Van Buren do tohoto plánu nezapadal a byl tedy zrušen v roce 2003. V roce 2007 uniklo technologické demo, ze kterého máme dokonce dojmy.

V roce 2014 si společnost spojená s inXile zaregistrovala značku Van Buren a Brian Fargo, který stál u zrodu prvního Falloutu, o rok později prohlásil, že by se k Van Burenu rád vrátil. Zatím se ale místo toho postaral o The Bard’s Tale IV, Wasteland 2 a nadcházející Wastelands 3.

Whore of the Orient (2011–2016)

Studio: KMM Interactive Entertainment | Vydavatel: indie (původně Warner Bros.) | Platformy: PC, PlayStation 4, Xbox One

Team Bondi byl rozpuštěn krátce po vydání výborné detektivky L.A. Noire, údajně kvůli špatným podmínkám na pracovišti. Pro vývojáře bylo obtížné najít nového partnera, kterým se nakonec stala společnost KMM Interactive Entertainment spadající pod filmovou společnost Kennedy Miller Mitchell (Mad Max: Zběsilá cesta). Tvůrci tak mohli pokračovat s vývojem hry Whore of the Orient.

Ta měla být podobná L.A. Noire. Detektivka zasazená do Šanghaje roku 1936, tedy na začátek čínské občanské války. Ze hry jsme oficiální cestou dostali jediný obrázek předtím, než došlo k jejímu zrušení. Na hře se údajně přestalo pracovat v roce 2013, ale oficiálně byla zrušená až o tři roky později. Důvodem byl nezájem investorů, zřejmě kvůli pověsti studia Team Bondi. Po hře nám zůstalo následující uniklé video:

Nejnovější články