30 tisíc her na Steamu láká měsíčně 90 milionů uživatelů
zdroj: Valve

30 tisíc her na Steamu láká měsíčně 90 milionů uživatelů

15. 1. 2019 12:40 | Téma | autor: Patrik Hajda |

K bilancování právě uplynulého roku dochází snad ve všech větších firmách a Steam samozřejmě není výjimkou, nicméně nestává se často, aby se interní informace dostaly na veřejnost. Ale společnost Valve si tentokrát uvědomila, že nemá smysl držet tak impozantní údaje pod pokličkou. Prozradila velká čísla roku 2018 a nastínila novinky pro letošek.

Hned po otevření sáhodlouhého blogového příspěvku na Steamu se dozvíte to nejdůležitější ohledně počtu aktivních uživatelů Steamu, kterých bylo měsíčně úctyhodných 90 milionů. Denně se přitom připojuje na 47 milionů uživatelů a v jednu chvíli se v roce 2018 na Steamu sešlo 18,5 milionu z nich.

Blogový příspěvek rozebírá všechny novinky loňského roku, jako je spuštění nového chatu, rozšíření podpory různých ovladačů (pořád vládne gamepad Xboxu 360) nebo třeba oficiální moderování diskuzí. S touto praktikou se začalo v září a dedikovaný tým již vyřídil přes 110 tisíc žádostí, ve většině případů do jednoho dne. Zároveň bylo zkontrolováno přes 332 tisíc kousků obsahu vytvořeného uživateli, což je zcela zanedbatelné vzhledem k loňskému přírůstku 300 milionů.

Steam 2018 zdroj: tisková zpráva

Valve se dokonce pochlubilo i množstvím dat, která byla v roce 2018 odeslána směrem k zákazníkům (jde o stahování her, updatů, DLC, předmětů z workshopu, streamy, chat a další). Číslo je to jen stěží představitelné – 15 exabytů, neboli 15 miliard gigabytů. Jde o 50% nárůst oproti předešlému roku.

Valve nabízí velmi zajímavé porovnání pro lepší představu. Odhaduje se, že v roce 2003, kdy byl Steam poprvé spuštěn, vydal veškerý tok dat na celém (!!!) internetu na 9,3 exabytu (dnešní hodnota bude jistě závratná).

Od Steamu můžeme letos očekávat další nárůst snad ve všech směrech. Knihovna nabízených her nyní čítá 30 tisíc titulů, z nichž téměř třetina přibyla loni a čtvrtina v roce 2017. Není zcestné předpokládat, že letos vstoupí do nabídky dalších 10 tisíc her, pokud se Epic Games Store náhle neotevře všem vývojářům a nestáhne tak vlivem lepších procent všechny zájemce k sobě, což by se ale stát nemělo, viz článek.

Steam 2018 zdroj: tisková zpráva

Rok 2019

Závěr blogu se věnuje výhledu do budoucnosti. Bohužel, tolik let žádaný nový design Steamu zde nezaznívá, což ho samozřejmě nevylučuje, ale radši ho nečekejte. Zásadní by mohlo být nové vyhledávání, které využije machine learning. Přepracování se dočká i uživatelská knihovna her, plánuje se rozšíření Steam TV pro všechny hry a díky spolupráci s vydavatelstvím Perfect World se Steam podívá do Číny.

Nezní to sice nijak převratně, ale divil bych se, kdyby Valve nechystalo další prozatím tajné změny. Ostatně jedna z nich dorazila v uplynulých dnech. Konkrétně jde o upravené seznamy s DLC. Na kartě hry nepoznáte rozdíl, ale po rozkliknutí všech DLC zjistíte, o čem je řeč (jde o tlačítko View All, nikoliv See All).

Steam 2018 zdroj: tisková zpráva

Vydavatelé her mají nyní možnost roztřídit DLC do různých seznamů. Příkladem za všechny budiž český Euro Truck Simulator 2. V jednom seznamu najdete všechna rozšíření mapy, v dalším nové náklady, pod nimi nové přívěsy, tuningové díly a konečně polepy. Přehledné a smysluplné.

Steam sice postupuje pomalu, ale nezastavuje se. Uvidíme, jestli se Valve v roce 2019 odhodlá k razantnějším krokům, když má nyní dva začínající konkurenty. Na nový moderní design čekáme opravdu dlouho a vydavatelé by jistě nepohrdli vyššími zisky ze svých her. Nechme se překvapit, zda se Valve přizpůsobí změnám na trhu, nebo si pojede pořád tu svou.

Steam 2018 zdroj: tisková zpráva

Nejnovější články