Activision buduje vlastní filmové studio a chystá seriály i filmy podle Skylanders či Call of Duty
zdroj: tisková zpráva

Activision buduje vlastní filmové studio a chystá seriály i filmy podle Skylanders či Call of Duty

10. 11. 2015 14:52 | Téma | autor: Adam Homola

Po nedávné akvizici mobilního giganta King Activision Blizzard vstupuje na filmový a televizní trh prostřednictvím nové divize Activision Blizzard Studios. Jejím úkolem je vytvářet původní filmový a televizní obsah, postavený na slavných herních značkách vydavatele. V tiskové zprávě padla zmínka o Call of Duty, Skylanders, Diablo, Hearthstone a StaCraft, ale první oznámené projekty se týkají jen dvou z nich.

Jako úplně první vyjde animovaný seriál Skylanders Academy. Na jeho produkci dohlédne Eric Rogers, jeden ze scénáristů Futuramy a Brickleberry. Domluvení jsou už dokonce i dabéři, mezi které se řadí například Justin Long jako Spyro, Ahsley Tisdale jako Stealth Elf, Jonathan Banks jako Eruptor a Norm Macdonald jako Glumshanks.

Druhým projektem, který bychom měli spatřit v krátkodobém horizontu, je něco, čemu Activision říká "robustní filmové univerzum založené na značce Call of Duty." To lze podle vydavatele přeložit jako sérii celovečerních filmů a také možné televizní adaptace slavné střílečky. Zatímco seriál podle Skylanders je něco, na čem se už očividně začíná pracovat, Call of Duty je zřejmě zatím ve stavu vizí a plánů.

Skylanders-SuperChargers-Key-Art-e1433362844262-1940x1091 zdroj: tisková zpráva

O plynulý chod Activision Blizzard Studios s odborným vedením se postará Nick van Dyk, bývalý vysoce postavený člověk v Disney. Dyk novou divizi povede společně se zatím neoznámeným kreativce, jak vydavatel oznámil ve zprávě pro investory. Vznik Activision Blizzard Studios sice nemusí na první pohled dávat velký smysl, ale na druhou stranu má vydavatel pod palcem obrovské globální značky s desítkami milionů fanoušků.

Tvorbu seriálů a filmů tak bude mít vydavatel plně pod kreativní kontrolou a o výsledné zisky se nebude muset dělit s nějakým hollywoodským studiem. Tak jako tomu bude v případě nadcházejícího celovečerního filmu Warcraft, i když ani tam nevíme, jak jsou nastavené smlouvy, a která firma (Legendary, Universal, Blizzard, Activision Blizzard) z toho bude mít kolik procent.

Podobnou iniciativu vyvinul v roce 2011 i Ubisoft, který tehdy založil filmové a televizní studio Ubisoft Motion Pictures. Z něj zatím ale vypadl pouze animovaný seriál Rabbids Invasion, ale teď se chystá velký film Assassin's Creed s Michaelem Fassbendrem v hlavní roli. Film se dostane do kin v prosinci příštího roku a právě společně s Warcraftem (červen 2016) se mu dávají velké šance na prolomení nekonečného "prokletí" filmů podle her.

Call of Duty: Advanced Warfare zdroj: tisková zpráva V minulém Call of Duty si zahrál i Kevin Spacey

Overwatch

Se zprávou o Activision Blizzard Studios vzdáleně souvisí i plánované vyprávění příběhu do Overwatch od Blizzardu, byť se o to přímo nová filmová divize starat nebude. Overwatch je multiplayerovou online střílečkou bez jakékoliv singleplayerové kampaně. Příběh tak ve hře prakticky neexistuje, respektive si ho musíte sami vyzobat a poskládat z dialogů, prostředí a easter eggů.

Blizzard nehodlá příběh do hry přidávat, ale plány s ním má velké. Vyprávět ho bude mimo hru pomocí tradičních komiksů, grafické novely, krátkých filmových komiksů na internetu a také skrze regulérní animované kraťasy.

overwatch comic 2 zdroj: tisková zpráva Jedna malá ukázka z připravovaného komiksu s Junkratem a Roadhogem

V aktuální betě můžete na mapách najít různé plakáty, noviny, herní automaty, sošky, předměty a další drobky, pomocí kterých zatím tvůrci příběh vypráví. Například poletující noviny v King's Row odhalily Roadhoga ještě před jeho oznámením. Podobné to bylo i v Hanamuře, kde je v jedné ze základen herna s na zdi pověšenými plakáty. Na jednom z nich byla vyobrazená D.Va, na BlizzConu oznámená nová hrdinka.

overwatch comic zdroj: tisková zpráva Druhá ukázka, tentokrát s Reinhardtem

Určité náznaky příběhu lze vypozorovat i ve Winstonově laboratoři, byť jde pouze o drobnosti. Dalším prvkem herní příběhové skládanky jsou dialogy postav. Jejich obsah i tón naznačují, kdo má koho rád a jaké vztahy mezi hrdiny vládnou. Přesto se ale o příběhu z výše uvedených indicií moc nedozvíte. Nezmění se to ani v budoucnu, protože vývojáři jednoduše neplánují dělat z Overwatche příběhovou hru.

Na druhou stranu na BlizzConu prozradili že příběhu mají v záloze tuny a naservírují nám ho mimo hru formou kreslených i animovaných komiksů, grafické novely a série animovaných krátkých filmečků. Ostatně, Blizzardu není forma vyprávění příběhu mimo hru úplně cizí. V minulosti vydával na svých webech komiksy i krátká videa k Diablo, World of Warcraft a StarCraft.

tumblr_nxgnguw7TJ1sme7ymo1_1280 zdroj: tisková zpráva Art k chystané grafické novele

Teď se chystá něco podobného i pro Overwatch, přičemž vedle toho vyjde i regulérní grafická novela o příběhu prvního strike teamu v organizaci Overwatch. V něm působil John Morrison, kterého dnes znáte pod pseudonymem Soldier: 76, společně s kamarádem Gabrielem Reyesem. Toho také dobře znáte - je to do černého pláště zahalený Reaper.

První strike team ještě doplnili Reinhardt a egyptská sniperka Anna Amari. Tu neznáte ani pod jejím jménem či pseudonymem, ale znáte její dceru: Pharah. Výhodou celého Overwatche je, že nemá jeden lineární příběh jako většina jiných her Blizzardu. Vývojáři tak mají volné ruce a mohou se v komiksech, videích i knížkách rozšoupnout dle libosti a vyprávět příběh jak chtějí.

 

zdroj: Archiv

Trailer na zatím rozpracovaný seriál animovaných příběhů ze světa Overwatch

Od toho přijde někdy kolem vydání hry (jaro 2016) již zmíněný komiks a grafická novela, ale chystá se i regulérní animovaný "seriál" ze světa hry. Jeho epizody na sebe nebudou vzájemně navazovat, zpravidla půjde o samostatné díly s vlastními mini příběhy. Některé z nich by se měly zabývat příběhovým pozadím či historií hrdinů, zatímco jiné budou řešit současné vztahy hrdinů s ostatními postavami. Vývojáři si připravili i maličký teaser z rozpracované verze, na který se můžete podívat výše.

Datum vydání komiksů, grafické novely, filmečků či seriálu zatím nemáme, ale první kousky by se k nám měly dostat nejpozději v době vydání hry. Fanouškům hry, kteří by se chtěli něco dozvědět o příběhu a postavách tak nezbude nic jiného než konzumovat většinu informací mimo hru. Na tom, že Overwatch je pouze čistá multiplayerová střílečka se v dohledné době jen tak něco nezmění.

Nejnovější články