V hlavní roli je váš dělník, který se ocitne na planetě sám, a musí se postarat o přežití. Příběh bude rozdělen na dvě části. Vlastně to není přesné. Story engine rozdělí příběh na dvě části. První má být klasické vyprávění rozdělené do pěti kapitol o třech mimozemských druzích, které zpracuje velké množství témat, morálních otázek a dojde prý i na těhotenství.
Druhou část obstará umělá inteligence, která reaguje na kontext vašeho chování i situace a ušije vám unikátní dobrodružství na míru. Zní to dost abstraktně, ale mělo by jít o chytřejší verzi procedurálně generovaného obsahu, jež se spolehne zejména na hráčské modifikace, které tvůrci hry podle svých vlastních slov milují.
Ve hře narazíte na domorodé potvory i piráty a hra vás nechá těžit suroviny, vytvářet předměty, stavět si domek, ale dojde i na souboje.
Thesetales na hře už pár měsíců pracují, ale na její dokončení potřebují peníze od hráčů. Požadují nemalých 299 tisíc liber, s ohledem na rozmáchlost konceptu Proven Lands však nejde o částku, která by mi přišla tzv. „mimo mísu.“
Dokud si video přímo ze hry nepustíte, jen obtížně si o Proven Lands uděláte ucelený obrázek. Když se na záběry podíváte, neubráníte se zase pocitu, že něco podobného jste už viděli. Proto pamatujte, že hlavní předností Proven Lands má být hratelnost, ne grafický kabátek. Určitě se tedy podívejte na video pod článkem, navštivte stránky projektu a mrknout můžete i na homepage.