Androidka Kara z Detroit: Become Human urazila za pět let dlouhou cestu
zdroj: tisková zpráva

Androidka Kara z Detroit: Become Human urazila za pět let dlouhou cestu

2. 12. 2017 14:00 | Téma | autor: Šárka Tmějová |

Když Quantic Dream v březnu roku 2012 vydali sedmiminutové dramatické video s androidkou Karou, určitě nejen mě zklamalo, že spíš než o samostatnou hru jde o demonstraci toho, co všechno dokáže Playstation 3. O pět let později je Kara nejen jednou ze tří protagonistů Detroit: Become Human, ale především skvělou ilustrací vývoje technologie za uplynulý čas.

Herečka Valorie Curry při rutinním castingu nejspíš ani netušila, že v roli uvědomělé androidky zůstane tak dlouho. Režisér David Cage tehdy z více než stovky dívek vybíral tu, která dokáže vyjádřit co nejširší paletu emocí v nejkratším čase. Celé tech demo mělo předvést revoluci v motion capture technologii, která konečně zvládla simultánně snímat nejen pohyby těla, ale i výraz obličeje a hlas. Do té doby se totiž jednotlivé složky natáčely odděleně, což komplikovalo vývoj předchozí hry od Quantic Dream, Heavy Rain. Nahraný materiál museli tvůrci v postprodukci složitě spojovat dohromady a například pohyby očí se většinou animovaly kompletně ručně.

Ovšem pokud má být snímání co nejpřesnější, bývá potřebná aparatura dost těžkopádná. A zkuste si podat přesvědčivý herecký výkon zazipovaní v nepropustné kombinéze a s obří helmou na hlavě. Elastické obleky s balónky sice zůstaly do dnešní doby, ale o snímání obličejů se stará mnohem pohodlnější systém externích kamer, propojených s miniaturními body přilepenými na kůži. Co vývojáři otestovali na krátké scéně z výrobní linky, kde Kara byla sama, poté zužitkovali v Beyond: Two Souls, kde už zvládli natáčet hned čtyři herce najednou. V Detroitu chtějí zajít ještě dál, a tak se můžete těšit až na šest herců v jedné scéně, což samozřejmě pomáhá výslednému dojmu.

zdroj: Archiv

Technologie nepokročila jen v oblasti motion capture, ale i v možnostech a detailnosti grafického zpracování. To je zřejmé na první pohled hlavně u záběrů, které se dočkaly přepracování z původního tech dema do nového enginu, vzhledem k tomu, že je dělí víc než celá jedna generace Playstationu. Androidi v Detroit: Become Human jsou tak sice možná jen počítačovým programem v kovovém šasi, jinak ale téměř nerozeznatelní od lidí – alespoň od těch, které jsme zvyklí ve hrách vídat.

Karu s její čerstvě nabytou svobodnou vůlí doplní ještě vůdce revoluce za osamostatněním androidů Markus a Connor, který naopak ve stylu Blade Runnera u svých soukmenovců hlídá odchylky od naprogramovaného chování a likviduje jednotky, jež se mu příliš vzdálí. Osudy trojice humanoidních robotů budete moct v Detroit: Become Human ovlivnit už příští rok exkluzivně na PS4.

zdroj: Vlastní

Nejnovější články