S vydáním Apex Legends čísla sledování Fortnite sice maličko klesla, rychle se ale vrátila na původní hodnoty, a dokonce maličko stoupla. Apex oproti tomu v polovině února vystřelil na 40 milionů odkoukaných hodin za jediný týden, v polovině března už se ale pohyboval jen kolem 10 milionů. Fortnite se i během března držel zhruba na 22 milionech hodin za týden. Postupný vývoj si můžete prohlédnout na grafu z VGR.
Počet diváků na Twitchi samozřejmě nutně neodráží počet reálných hráčů, natož výdělky, leccos ale naznačuje. Apex Legends po posledním patchi trápí serverové problémy a lagy, k významnému poklesu diváků ovšem došlo už před měsícem.
Částečně za to může možná fakt, že spousta hráčů byla prostě jen zvědavá na něco nového a hra je stihla rychle omrzet. EA také zřejmě přestala platit streamerům s velkou fanouškovskou základnou, aby Apex Legends vysílali, takže přišla o velkou část publika. Zároveň to ale může znamenat, že lidé prostě jen raději Apex hrají, než aby ho pasivně sledovali.
Hra se kromě klesajícího zájmu publika potýká také s cheatery, Respawn jich za minulý měsíc zabanoval přes 350 tisíc. Pro hráčský komfort představují tak významný problém, že se vývojáři uchýlili dokonce k hardware banům, kdy je v databázi kromě blokace vašeho účtu vedena také vaše HWID. Abyste zmíněný ban obešli, museli byste si vyměnit třeba celou základní desku. Je to radikální krok, ale zřejmě funguje.
Uvidíme tedy, jak si Apex Legends povede nadále. Ani ohlasy na první sezónu battle passu nebyly ze strany fanoušků zrovna nadšené, Respawn má tedy co dělat, aby si rychle nabytou hráčskou základnu udržel.