Tento speciální „příběhový tým“ navíc sbírá poznámky od všech vývojářů, kteří pracují na jednotlivých dílech a sdílí jejich poznámky, urovnává jednotlivé fragmenty příběhu a zpracovává nápady na další možná pokračování. S tím souvisí i nejzajímavější Ashrafův výrok: „Díky tomu všemu máme představu, jak a kde celá série skončí.“ Plánovaný konec se sice ještě může v detailech změnit, ať už v závislosti na nových nápadech nebo na přáních komunity, ovšem na základní představě o konci už se nic měnit nebude.
Práce na několika hrách současně a zároveň fungující příběhový dohled má podle Ashrafa několik zásadních výhod. Kromě již zmíněného sdílení poznámek a nápadů jde například i o to, že vývojáři dílů, které jsou naplánovány na pozdější vydání, mohou sdílet své příběhy a postavy s týmy, které pracují na aktuálních hrách. Postavy tak mohou být lépe ukotveny v celém univerzu a charaktery napsané primárně pro další díly se mohou objevit už dříve a představit se hráčům postupně. Typickým příkladem je hlavní hrdina Assassin’s Creed IV: Black Flag Edward, u nějž už vývojáři trojky věděli, jak bude napojen na „jejich“ příběh. „A podobných propojení a náznaků bude v našich hrách mnohem víc,“ dodává pro Eurogamer Ashraf.
Obecně je určitě fajn, že se vývojáři snaží zachovat alespoň základní logiku příběhu a míří celou ságu k předem stanovenému konci. Na druhou stranu ale začínají některé prvky Assassin’s Creed připomínat skoro až televizní soap opery a jsme velmi zvědaví, zda se autorům podaří udržet to obrovské množství dat v rozumných mezích, nebo zda se všechny ambiciózní plány zvrhnou v parodii na sebe sama.