Jednou z prvních věcí, kterou chtějí od základu předělat je abordáž. Ta je, celkem logicky, základem samotné hratelnosti a protože se autorům nelíbí její momentální podoba, prý se se dočkáme zcela nové abordáže. Což vede k dalším věcem. Při abordáži se ukazovalo, že modely lodí jsou příliš strohé a nepropracované oproti modelům postav, takže dojde ke kompletní předělávce lodí a to jak z hlediska textur, tak geometrie, takže se nebudou hráči zasekávat na palubě a ve zbytečných místnostech. Pohyb po palubě bude svobodnější, přirozenější, ale aby to nebyla procházka růžovou zahradou, ostrostřelci dostanou klasickou plošinu na stěžni, ze které budou moci pálit na nepřátele.
Ohledně boje na vodě z hlediska lodí jsou nyní tvůrci na rozcestí a stále se rozhodují, zda udělat ovládání lodí jednodušší, bližší arkádě a nebo složitější, s více možnostmi na ovládání a tedy i taktizování. Tak či tak ale prý musí vyřešit problém malých bojišť. Ta nyní fungují v soubojích dvou lodí proti dvěma, ale přitom Caribbean! zvládne až dvanáct lodí, což ovšem dělá z mořských map hodně přelidněnou záležitost, kde se nedá moc manévrovat.
Navzdory tomu, že je Caribbean! založen na enginu Mount & Blade, původně měl obchod představovat okrajovou součást hratelnosti, což se nyní změní. Obchodování vytvoří mnohem důležitější součást hry, nicméně zde můžeme čekat odlišnosti od systémů Mount & Blade, protože třeba bude odlišen inventář postavy a její lodní náklad, protože by nedávalo smysl, aby sebou postava po souši tahala dvě tuny kakaa. Stejně tak ve městech budete moci budovat vlastní stavby.
Co se týče herní mapy, která reflektuje reálný Karibik, poprvé se, prý na základě připomínek od hráčů, začnou autoři věnovat přesnějšímu znázornění historických i zeměpisných faktů. Plody jejich snažení bychom měli vidět v průběhu srpna. Poté přijde na řadu řešení obléhání měst na souši a úpravy pozemních bitev. Současnou verzi Caribbean! si můžete zahrát skrze Early Access.
zdroj: Archiv