Autorům Firewatch při vývoji pomohlo stanování a The Walking Dead
zdroj: tisková zpráva

Autorům Firewatch při vývoji pomohlo stanování a The Walking Dead

2. 1. 2017 11:22 | Téma | autor: Václav Pecháček |

Adventura Firewatch z prostředí wyomingského národního parku se vyznačuje dvěma výraznými stránkami – nádhernou vizuální stylizací a vyprávěním příběhu osamělého čtyřicátníka Henryho. Sean Vanaman, hlavní scénárista hry a spoluzakladatel studia Campo Santo, který stvořil například i postavy Clementine a Leeho v první sezóně The Walking Dead od Telltale, v rozhovoru pro Gamasutru popisuje, jak se autoři dopracovali k tak unikátnímu výsledku.

Obrovský podíl na uměleckém směřování hry měly Vanamanovy osobní zkušenosti s wyomingskou divočinou. Když ve studiu před pár lety přemýšleli, do jakého projektu by se měli pustit příště, Vanaman jim načrtl obrázek osamělé věže strážce parku, stojící uprostřed neprostupných lesů. Ta idea se celému týmu zalíbila, ale byl tu jeden problém. Jak může skupina lidí, z nichž mnozí do žádného amerického národního parku nikdy ani nevkročili, replikovat pocit osamění a tichou, majestátní atmosféru liduprázdných skal a hvozdů?

Tento problém byl zosobněn ilustrátorem Ollym Mossem, který na hře pracoval ze svého bydliště v anglickém Winchesteru. První půlrok vývoje měl velké problémy s dodáváním materiálu, který by působil věrohodně, a přesně zachycoval emoce, jaké si hra žádala. A tak Vanaman spustil akci „Camp-Out Santo“, při níž se celý tým vydal kempovat do Yosemitského národního parku. Kdo měl možnost si Firewatch zahrát, určitě už uhodl, že Vanamanův plán zafungoval na jedničku.

Vymodelovat ty správné tvary skal a kamenů, odhadnout patřičnou hustotu zalesnění a všechno zaobalit do ideálního grafického stylu je jedna věc, jedna část duše Firewatch. Ovšem druhá, snad ještě důležitější polovina, tkví v obou protagonistech - dočasném strážci parku Henrym a jeho ukecané nadřízené Delilah. Vanaman si myslí, že k napsání jejich zábavných, chytrých a přirozeně znějících dialogů, díky nimž jde o jedny z nejlidštějších herních postav v živoucí paměti, mu velmi pomohly zkušenosti ze zmiňované série The Walking Dead.

Mezi zombíky i mezi borovicemi jde o vztah několika málo lidí, okolnostmi donucených spolehnout se jeden na druhého. Klíčovým kořením všech důležitých osobností je jejich leckdy podivný smysl pro humor, zabraňující tomu, aby se z nich staly jednodimenzionální karikatury. Kdyby byl Henry pouze deprimovaný a zlomený člověk s tragickou minulostí, nejspíš byste nikdy nedostali onen podivný pocit, že ty dvě ruce a nohy na monitoru, ten hlas ve sluchátkách, znáte. Nejspíš byste se neděsili momentu, kdy hra skončí, protože už svého nového známého (a jeho novou známou) nikdy nepotkáte.

zdroj: youtube.com

Samozřejmě to tak má být. Všechny dobré věci musí skončit, a zdá se, že Firewatch skončila nadobro. Vanaman v rozhovoru pro Red Bull z minulého února prohlásil, že Campo Santo se do dalšího projektu nijak zvlášť nežene, ale že určitě nepůjde o pokračování Henryho příběhu. Nelze než doufat, že příští hra se bude odehrávat ve vesmíru, protože v tom případě by Ollyho Mosse a spol. čekal vpravdě epický poznávací čundr.

Nejnovější články