Bazary problémem i pro bestseller Halo 3
zdroj: tisková zpráva

Bazary problémem i pro bestseller Halo 3

26. 9. 2008 23:23 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Ozvali se další nespokojení vývojáři, kteří navrhují digitální distribuci coby protitah, který by vytlačil hry z druhé ruky.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Marty O'Donnell z Bungie se v těchto dnech neváhal kriticky vyjádřit na adresu bazarových her s tím, že i takové bestsellery jako Halo 3 jsou tímto segmentem silně poškozovány. A domnívá se, že model digitální distribuce her je dobré a férové řešení pro obě strany - vydavatele, jakož i zákazníka. Současně varuje menší studia, že je čeká nelehká budoucnost, pokud se s problémem herních bazarů něco nepodnikne, neboť jejich investice pak nebudou moci být adekvátně zhodnoceny. Pravda, je trochu zvláštní tahle slova slyšet v souvislosti s mnohamilionovým hitem Halo 3, nicméně O'Donnell zdůrazňuje, že nebýt bazarů, byl by na tom odbyt hry ještě výrazně lépe. Přičemž vyšší profit by se mohl odrazit kupř. na dalším herním obsahu, nabídnutému posléze zdarma ke stažení. Marty přitom není ani zdaleka sám, co se aktuálně angažuje v tomhle ožehavém problému.

Andrew Eades z Relentless Software je dalším v řadě, kdo se nahlas postavil proti bazarovým hrám. Dle jeho názoru tento segment brání ve svém důsledku trendu postupného snižování cen a souhlasí s dříve navrženým řešením Davida Brabena týkajícího se půjčoven. Skutečnost, že tu existují a profitují prodejci her z druhé ruky dle Eadesových slov vede k obcházení klasického maloobchodního modelu distribuce, neboli vydavatelé stále více upřednostňují systém digitální distribuce. Zahraniční obchody se tak prodejem bazarových her de facto sami penalizují v budoucí válce o zákazníky. Protože pokud prý nebudou vydavatelům ochotni naslouchat a něco na svém přístupu změnit, přijdou prostě záhy zkrátka.

Jakkoliv Eades současně připouští, že ani herní průmysl není úplně bez chyby, nyní naráží na spoustu nekvalitních produktů, co se bez ostychu vypouští na trh, čímžto se sami vydavatelé stávají nepřímo zodpovědní za vytvoření z jejich pohledu závažného problému nesoucího název bazary. Mimochodem, pokud bychom přistoupili na avizované řešení s půjčovnami, které by eventuálně zasáhlo i naše končiny, kolik byste byli ochotni investovat do zápůjčky vybrané hry na takový jeden den?

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY:
GameStop hlásí klesající prodeje PC her  [20.9.2008 20:20 - mart]
Bazarové hry vs. výrobci vs. obchody vs. internet  [12.9.2008 14:14 - mart]
EA brojí proti bazarovým hrám  [2.9.2008 18:18 - mart]
zdroj: GamesIndustry

Nejnovější články