Cities: Skylines
Opravdu dobrou městskou budovatelskou strategii jsme si už delší dobu nezahráli. O SimCity raději pomlčíme, ale ani série Cities neměla ještě na začátku roku kdovíjaké renomé. S každým dalším trailerem na Cities: Skylines ale bylo jasné, že by to tentokrát mohlo klapnout. A stalo se. Dočkali jsme se toho, co jsme si už dlouhá léta přáli: obrovská města, offline singleplayer, absence nesmyslných omezení, podpora modifikací atd. Podobnou trefu do černého jsme po zpackaném SimCity a nemastných a neslaných předchozích Cities hrách opravdu nečekali.
Life is Strange
Vizuálně a tematicky zajímavá, ale herně poněkud zpackaná akční adventura Remember Me naznačila, že v tvůrcích z Dontnod "něco" je. Oznámení epizodické adventury však obočí nikomu nezvedlo. Snad i kvůli konstantnímu přílivu podobných her (nejen) od Telltale. Dontnod ale překvapili a postupně v několika částech nabídli adventuru se zajímavým a napínavým příběhem, originálními postavami a dobře použitou mechanikou vracení času. Některé intenzivní scény si svým dopadem na hráče nezadají ani s těmi nejlepšími momenty z The Walking Dead.
Rocket League
Vybavíte si něco, když se řekne Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars? Pokud patříte k lidem, které Rocket League uhranula jako blesk z čistého nebe, pravděpodobně jejího předchůdce neznáte. A takových nás byla většina, těch překvapených. Jde přitom o v základu stejnou hru - Rocket League její koncept "jenom" dál rozšiřuje a nabízí krystalicky čistou hratelnost, která chytí na kratší či delší čas každého bez ohledu na žánrové preference. Rocket League je zkrátka droga, jedna z nejlepších v roce 2015.
Ori and the Blind Forest
O krásné grafice a lákavé atmosféře jsme díky videím věděli už před vydáním, ale nečekali jsme nic víc než další solidní plošinovku. Bylo tedy překvapením, když jsme pod krásnou slupkou Ori and the Blind Forest našli víc, mnohem víc. Hra od studia Moon bodovala především hratelností, ale též obtížností, kterou se může klidně měřit se Super Meat Boyem. Nejde však o obtížnost frustrující, nýbrž motivující. Člověk prostě musí tu zatracenou překážku zvládnout, protože chce vidět, co bude dál.
A největším překvapením roku 2015 se podle redakce Games.cz stává:
Until Dawn
Until Dawn dokázala to, co se dařilo dobře Heavy Rain a ne moc dobře Beyond: Two Souls. Tvůrci ze studia Supermassive Games nabídli hráčům po několika letech práce a několikerém kompletním překopání projektu příběhově vypilovanou a nesmírně variabilní filmovou adventuru (recenze), která sice nesrší originalitou námětu (je to prostě studentská vyvražďovačka), ale jinak nemá chybu - skvěle napsané postavy a parádní zpracování vytváří natolik sugestivní atmosféru, že si Until Dawn dáte klidně několikrát po sobě, aby vám neunikla ani jedna z mnoha možných variací příběhu i jednotlivých situací.
V rámci naší série Best of 2015, ve které shrnujeme to nejlepší za uplynulý, doposud vyšly následující články: