Best of 2016: Nejlepší střílečka

2. 2. 2017 19:45 - Téma
autor: Redakce Games.cz

Vychází na platformách: PS4, Windows, Xbox One, Switch

Pokud vás nezajímá plížení, popolézání po římsách či projíždění se v něčem, co nemá ani namontovaný kulomet, zažili jste v loňském roce spoustu zábavy. Vyšla totiž celá řada stříleček, ve kterých jste mohli zažít desítky hodin kvalitní zábavy. Ať už v singleplayer kampaních, nebo v multiplayeru. Každý z vás má své favority – střílečky, které vás bavily nejvíce, a možná je stále hrajete. A my je máme také. Tady je tedy pět stříleček, které v roce 2016 nejvíce oslovily redakci Games.cz.

Battlefield 1

„Hra z první světové války? To nemůže fungovat. Vždyť to byla jen zákopová válka a umírání na yperit nebo před kulometnými hnízdy.“ Stigma s problematikou adaptace první světové války do her bylo stejně silné, jako klišé o válce, která jsou ale plná omylů. DICE všem vytřeli zrak tím, že dokázali najít správný poměr dobového válčení a moderního přístupu k mainstreamovým střílečkám. Kampaň díky povídkovému formátu překonala singl ze trojky i čtyřky, ale změna doby prospěla především multiplayeru. Výrazně odlišná výzbroj dokázala přinést tolik potřebnou změnu, a když k tomu přidáte skvělé audiovizuální zpracování, máte atmosférický a zábavný zážitek, ať už se plazíte mezi zákopy bahnem, nebo dobýváte horskou pevnost.

Battlefield 1 zdroj: Archiv

Doom

Kdysi se střílečkám z pohledu první osoby říkalo „doomovky“ a moderní návrat do marťanského pekla neudělal původní hře ostudu. Naopak. Od prvních minut jste po hlavě vrženi do zběsilé akce, která se neohlíží na příběh nebo sofistikovanost, ale servíruje hordy démonů, jejichž kusy můžete lemovat interiéry i povrch planety. Právě dynamika akce je hlavní kouzlo, které vás u Dooma udrží. Kombinace nutnosti rychlého pohybu, frenetické střelby a brutálních dorážek vytváří nesmírně zábavnou akční jízdu, za kterou by se nestyděl ani první díl - právě proto, že se jeho nejnovější nástupce nesnažil znovu vymyslet již vymyšlené.

DOOM zdroj: Archiv

Overwatch

Mohli bychom se ptát, jak to Blizzard dělá, že se každé hry toto firmy stane hit. Odpověď by ale byla nasnadě – dělá dobré hry, které se líbí spoustě hráčů. Důkazem je i Overwatch, první nová značka Blizzardu za 17 let. Necelý rok po vydání si hru zahrálo přes 25 milionů hráčů, což není marketingem, ale kvalitou. Overwatch dovádí princip týmové PvP střílečky takřka k dokonalosti. Díky širokému spektru hrdinů si ve hře najdou to své příznivci mnoha rozdílných rolí. Ostatně, volba hrdiny do jisté míry určuje i dynamiku akce, která umí být pekelně rychlá, když poletujete s Genjim či Tracer, ale také pomalejší a taktická, když hrajete s Reinhardtem nebo D.Vou. Především je ale Overwatch ztělesněním stylu „lehká k naučení, těžká na zvládnutí“ – hra baví začátečníky, kteří se teprve učí, jak zvládat své vybrané hrdiny, ale i veterány, kteří si ve hře kroutí třetí stovku hodin. Právě tito veteráni vám potvrdí ještě jednu vlastnost téhle hry – je pekelně návyková. A čím víc jste do hry ponoření, tím víc se její potenciál rozšiřuje.

Overwatch zdroj: Archiv

Shadow Warrior 2

Lo Wang se vrátil se vší parádou. První moderní Shadow Warrior překvapil, od druhého jsme tedy měli nemalá očekávání. Pokud někdo trpěl pochybami, hláškující zabiják je rozťal jediným máchnutím své katany. Nebo rozstřílel spoustou munice. Případně roz… no prostě zničil pomocí brokovnice, vylepšené o ohnivou esenci. A pak přidal nějaký připitomělý vtípek o penisech. Studiu Flying Wild Hog se podařilo udržet dynamickou akční hratelnost původní hry a přidali pořádnou porci vylepšení, která slouží k bohatšímu a variabilnějšímu masakru nepřátel. Hra chápe, že když už má používat RPG prvky, musí sloužit tomu, proč si ji lidé pořídili – bezbřehému, absurdnímu a zábavnému masakru, který jen čvachtá rozsekanou, rozstřílenou a roz… no prostě poničenou tkání. A když si k tomu přidáte fakt, že se do tohohle čvachtání můžete pustit v kooperaci čtyř hráčů, vychází z toho pořádná pecka.

Shadow Warrior 2 zdroj: Archiv

Titanfall 2

Vezměte multiplayer z první hry, který byl nesmírně dynamický a rychlý, dolaďte některé slabiny, mezi něž patřila jeho trvanlivost, a pak na to připlácněte pořádnou kampaň pro jednoho hráče. Jenže to není zase tak snadné. Proto patří vývojářům ze studia Respawn uznání za to, jak to všechno zvládli. Když se někoho zeptáte, jakou nejlepší kampaň ve střílečce v roce 2016 hrál, je pravděpodobné, že zmíní právě Titanfall 2. Příběh Jacka a jeho Titána BT-7274 je zábavný a dostatečně pestrý co do činností, které před vás klade. Multiplayer zase rozšířil prakticky všechny prvky z jedničky, některé opravil, jiné nahradil a přidal dost nového obsahu. Stále je hektický, rychlý a občas až chaotický, ale nikdy neztrácíte přehled o tom, co se děje. Titanfall 2 je zkrátka radost hrát, i když se občas potřebujete předávkovat kávou, abyste byli dost rychlí. 

Titanfall 2 zdroj: Archiv

 

A nejlepší střílečkou za rok 2016 se podle redakce Games.cz stává: 

best_ofstrilecka_dolni zdroj: Archiv

Čestné uznání, aneb střílečky, které padly před stupni vítězů:

Gears of War 4
The Division
Far Cry Primal

Tagy: DOOM (série) peklo humor pravěk online horor akční sci-fi fantasy multiplayer survival FPS kooperace střílečka válečná third person Far Cry e3 2015 první světová válka bestof2016

Zdroj: Vlastní

Poslední komentáře (0 / nových)

Vstoupit do diskuze (0 příspěvků)