Best of 2017: zklamání roku
zdroj: tisková zpráva

Best of 2017: zklamání roku

16. 1. 2018 19:00 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

V Síle musí existovat rovnováha. Jakkoli jsme si celý herní rok 2017 naplno užili, v celé té krasojízdě se i tak vyskytlo pár nepříjemných hrbolků. Nechceme tady vypisovat nejhorší hry roku, nýbrž tituly, které třeba samy o sobě byly celkem zábavné, ale vzhledem k jejich značce nebo potenciálu jsme od nich čekali mnohem, mnohem víc. Pojďme teď společně prolít hořké slzy nad tím, co mohlo být, a nad tím, co jsme nakonec dostali.

Star Wars: Battlefront II

Čím jiným začít, když ne jedním z největších PR průšvihů za poslední léta? Celá kontroverze s lootboxy, o které se tady už po sto tisící nechceme rozepisovat, obrazu Star Wars: Battlefront II v každém případě nesmírně uškodila. Ještě horším problémem je ale skutečnost, že nemastná neslaná je celá hra, i kdybyste všechny placené bedničky ignorovali. Multiplayer je sice úžasný na pohled, ale hratelností nikoho neoslní, a kampaň je vlastně jen takový hloupě napsaný tutoriál, jehož příběh by se dal shrnout v pár větách, a stejně by vlastně pořádně nedával smysl. Za takovéhle zacházení se slavnou značkou by v EA zasloužili vytahat za uši.

Star Wars Battlefront II zdroj: Electronic Arts

Mass Effect: Andromeda

Poslední větu bychom klidně mohli zkopírovat i sem, i když je pravda, že házet všechen kompost na vydavatele v tomhle případě není úplně fér. Něco se rozhodně pokazilo už u zdroje, tedy ve vývojářském studiu Bioware, z něhož navzdory všem tradicím vzešla naprosto průměrná a zapomenutelná hra. S Andromedou vlastně není nic katastrofálně špatně – můžete se procházet po planetách a plnit nudné questy, bojování je docela fajn, postavy snesitelné, i nad těmi příšernými obličejovými animacemi by se ještě dalo mávnout rukou… ale od Mass Effectu zkrátka čekáme mnohem víc, stejně jako nám loni nestačilo „pouze“ obstojné městské střílení Mafie III.

Mass Effect: Andromeda zdroj: Vlastní foto autora

Warhammer 40 000: Dawn of War III

Bolestivý výsledek pro všechny fanoušky nejen Warhammeru 40K, ale i velezkušeného studia Relic. Jak se mohl třetí díl takhle pokazit, nad tím nám zůstává rozum stát. Sice se tak docela nepotvrdily sýčkovské prognózy, že se to celé hraje jako nějaká MOBA, ale hratelnost i tak výrazně utrpěla například odstraněním krytí nebo nebývale nízkou odolností běžných jednotek. Kampaň je navíc nudná, vlastně stejně jako v případě druhého Battlefrontu spíš taková příprava na multiplayer, a celé to zkrátka tak nějak neodpovídá skvělému univerzu 40K. „Z mého hlediska hře chybí hlavně warhammerovská poetika. Beznaděj, temnota, fanatismus,“ jak si v recenzi trochu sadisticky postěžoval Aleš.

Warhammer 40,000: Dawn of War III zdroj: tisková zpráva

Syberia 3

Třináct let jsme čekali na pokračování kultovní adventury Syberia, a možná že měli tvůrci ještě nějaký ten rok počkat. Zaprvé by se vyhnuli nešťastnému číslu, zadruhé by pak třeba stihli Syberii 3 dodělat. Takhle z jejich rukou vzešel neovladatelný paskvil plný nefunkčních (a nelogických) hádanek a celé myriády dalších chyb. I vězňové zocelení sibiřskými gulagy by si při hraní nejspíš řekli: „Tak na tohle teda nemám.“ A i kdybyste samotné hraní přetrpěli, odměnou vám dokonce ani nebude dobrý příběh. Těžko vymýšlet něco hezkého a plného naděje, čím bychom tenhle odstavec uzavřeli, protože i skutečnost, že vývojáři podle všeho plánují čtyřku, po tomhle fiasku nabírá nebezpečně hororový podtón.

Syberia III zdroj: tisková zpráva

Need for Speed: Payback

Jako Uroboros se koušeme do vlastního ocasu a končíme tím, čím jsme začali – EA a její lavinou mikrotransakcí. Ta loni zasypala i dálnice a okresky Need for Speed: Payback, a tak se rázem z celkem příjemné arkády stal simulátor frustrace. Zdatného poskoka kartičkám za peníze dělá i příběh s intelektuální laťkou hluboko pod tím nejstupidnějším, co kdy vyprodukovala série Rychle a zběsile, který vám ještě navíc svoje nejuhozenější momenty prezentuje v podobě filmečku, místo abyste si je mohli zahrát sami. No zkrátka hrůza hrůzoucí, a nikdo se nemůže divit chudáku Adamovi, že nové NfS po dlouhých dnech trápení v recenzi nadělil nemilosrdnou čtyřku.

Need for Speed: Payback zdroj: tisková zpráva

A největším zklamáním za rok 2017 se podle redakce Games.cz stává…

poutaky zdroj: tisková zpráva

Obvyklý slavnostní pocit z vyhlašování vítěze se v téhle kategorii pochopitelně nedostavil. Vážně z toho nemáme radost, vážně jsme moc chtěli, aby nový Mass Effect dopadl dobře… ale nedopadl. Některým hráčům, zvlášť těm neobeznámeným s minulými díly, se sci-fi výprava do jiné galaxie mohla docela líbit, ale my mezi ně nepatříme. Jen škoda, že neúspěch v podobě Andromedy zapříčinil dočasné zmražení celé značky ve vývojářském limbu.

Příště bychom prosili trochu méně inspirace v MMORPG a trochu větší péči o scénář a budování světa, jestli tedy nějaké příště vůbec bude. My stále ještě doufáme, že ano, protože úžasný svět Mass Effectu se všemi svými podivuhodnými rasami (k tomu nepočítáme Angařany ani Ketty) a fascinující historií (First Contact War!) rozhodně ještě má co nabídnout. Uvidíme ale, jak moc velký hit se vyklube z chystané Anthem – třeba bude mít Bioware koncem roku novou vlajkovou sci-fi značku, a na Asari a Turiany svět zapomene.

Nejnovější články