Best of E3 2012: nejlepší hry výstavy podle Games.cz
zdroj: tisková zpráva

Best of E3 2012: nejlepší hry výstavy podle Games.cz

17. 6. 2012 22:00 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Týden (a pár dní) uplynul jako první úroveň v Doomu a z našich mozkoven během té doby vyvanula atmosféra letošní E3. Uši začaly opět slyšet, oči už nebolí a dokonce se nám daří vrátit zpět do časoprostorových kolejí střední Evropy. Je tedy nejvyšší čas s odstupem ukázat na hry, které považujeme za ty nejlepší z celé výstavy. Tentokrát jsme k věci přistoupili trochu jinak. Jak? Vyhlášením Nejlepších her E3 2012 podle Games.cz. Nalepili jsme jim na budky... samolepky!

Ano, to jsme udělali. Vlastně si ani nejsme jistí proč (každopádně to byla zábava a možná vám někdy ukážeme mnohem víc fotek Petra Poláčka, jak lepí), ale za finálním výběrem si stojíme pevně jako Geralt za zaklínačským kodexem. Aby nedošlo k mýlce, vysvětlíme, jak jsme hodnotili: Petr, Martin a Pavel zvolili demokraticky (tak se na Games říká tomu, když má Petr právo veta) hry, na které stojí za to se soustředit. Všechny uvedené hry jsme podrobili na poměry výstavního chaosu důkladné pitvě a kladli jsme nepříjemné otázky jejich autorům. Každý z nominovaných titulů musel projít obhajovacím kolečkem, a protože je naprosto jasné, že nás chcete roznést na kopytech za naše volby, najdete důvody pro ocenění na dalších řádkách.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

The Cave (PC, PS3, X360) - preview; obrázky; videa

Přiznáváme, jsme zaujatí. Rona Gilberta máme totiž stejně rádi, jako vy. Máme ale svoje hranice. Kdyby představil hloupou hru, tak bychom jí nelítostivě potopili i kdyby se jmenoval Guybrush Threepwood. The Cave taková není. Propracovaná logická skákačka připomínající Trine nebo Lost Vikings nese nezaměnitelný otisk Gilbertova smyslu pro sarkasmus, cynismus a parodii a zároveň hádankového ostrovtipu. S třemi postavami ze sedmi se vydáte do jeskyně zázraků, kde se plní přání a pokusíte se společnou spoluprací dostat až na konec – adventurní problémy a nečekané humory zaručeny.

Datum vydání: 2013

Watch Dogs (PC, PS3, X360) - preview; obrázky; videa

Překvapení výstavy a zároveň nová značka Ubisoftu vychází ze žánru městské akce, ovšem od over-the-top stylizace nebo nudného repete úkolů má – zdá se – daleko. Jako hacker Pearce v současném světě jdete po krku korporacím zneužívajícím osobní data občanů. Hackujete, střílíte, konverzujete, stealthujete a vůbec děláte spoustu dalších zajímavých věcí. Každá informace je zneužitelná, každý má své smradlavé tajemství a vy budete dávat dohromady informační nitky pro dosažení nadvlády nad Chicagem. Kombinace přístupů z Grand Theft Auto a Deus Ex je sama o sobě lákavá, ale u Watch Dogs se můžeme těšit na umění celého Ubisoft Montreal – v týmu se sešli experti z Assassin's Creed, Far Cry 2, Rainbow Six a Splinter Cell. To prostě nemůže dopadnout špatně!

Datum vydání: neznámé

XCOM: Enemy Unknown (PC, PS3, X360) - obrázky; videa

Vrátili se a jsou hrozivější. Proti invazi emzáků je pozemská armáda bezmocná. Tohle není Irák, tohle je horší než Vietnam a Druhá světová dohromady. Reinkarnaci klasického XCOM od Firaxis věříme asi tak o pět set procent víc, než akční variaci od 2K Marine, protože během prezentace a rozhovoru nám autoři dokázali, že XCOM milují tak, že by si nedovolili bezohledně rozkopat herní mechaniky. Zároveň upravili hratelnost pro jednadvacáté století tak, abychom nedělali facepalmy. Díky za to. Je to otázka osobních preferencí, ale pro nás byla XCOM nejlepší strategií výstavy.

Datum vydání: 12. říjen 2012

Quantum Conundrum (PC, PS3, X360) - preview; obrázky; videa

Ještě pět minut před prezentací jsme si mysleli, že Kim Swiftová pouze kopíruje svou debutní hru Portal, ale prvních pět minut hraní nás přesvědčilo o opaku. Swiftová sice vychází z principu Portalu – postupujete skrz místnosti a dveře otevíráte sepnutím tlačítka – ale přidala měnění fyzikálních vlastností předmětů a skákačkové pasáže. Kromě vypracovaných hádanek oceňujeme stylizaci a dabing. Quantum Conundrum je tak výraznou autorskou hrou, kterých bychom chtěli mít víc a zároveň nejlepší logickou záležitostí letošní E3.

Datum vydání: 21. červen 2012

Assassin's Creed III (PC, PS3, X360, Wii U) - preview; obrázky; videa

Na sérii Assassin's Creed je nejpřitažlivější, jak nás dokáže s každým novým dílem překvapit změnou obsahu, a zároveň udržením původního konceptu o zabíjení templářských bossů po celém světě a v různých historických érách. Na E3 jsme měli největší radost z námořních bitev, které jako by z Master and Commander vypadly, ale také z názorného důkazu, že fádní americká města osmnáctého století jsou natřískána obsahem až po střechy, na kterých číhá hrdina Connor na svojí další oběť. Společně s hopsáním po větvích v hloubi amerických lesů jde o mix, který působí propracovaně - každá část zážitku nás přitahuje i jako samostatná hra. Na hraní se připravte básněmi Lesní studánka od Josefa Václava Sládka a S lodí, jež dováží čaj a kávu od Konstantina Biebla, potažmo filmem Patriot s Melem Gibsonem.

Datum vydání: 31. říjen 2012

Dishonored (PC, PS3, X360) - preview; obrázky; videa

Pokud na Games chodíte častěji, dobře víte, že nám Dishonored padla do oka od první chvíle a chvála bohu, že čím více se s ní seznamujeme, tím více jsme si svou náklonností jistí. Prezentace Dishonored na letošní E3 ničím novým nepřekvapila, ale možnost si hru poprvé vyzkoušet měla sílu, která otvírala oči. Ne bombastičností a kašírkou speciálně vyzdobené ukázkové mise, ale tím, že všechny sliby z prezentací mají ve hře své pevné místo a tvoří celek, který funguje a baví. Přidanou hodnotou bylo působení audiovizuální stránky, které je diametrálně odlišné, když sledujete video, a když vás obklopuje přímo ve hře a musíte jej využívat a vstřebávat. Proto lze jen doufat, že před vydáním dostanete i vy možnost si Dishonored zahrát v demoverzi, která v našem případě zabila většinu pochyb.

Datum vydání: 12. říjen 2012

Dragon Commander (PC, X360) - obrázky; videa

Výstaviště jsme prošli křížem krážem, vyzkoušeli nebo viděli všechny potenciální hitovky a navzdory všemu se nám řada z nich slévá do jedné velké metahry. Výrazně z ní vystupuje dvojice her od Belgičanů z Larianu, protože jsou obě dvě svým způsobem divné, neurvale kombinují žánry a mají duši, o které se vysokorozpočtovým hrám jenom zdá. V případě Dragon Commander to je duše bojové strategie, RPG, "letecké" akce s drakem, taktiky a diplomacie, která na pochopení potřebuje spoustu času, ale pak to cvakne a jste chyceni. Dragon Commander je společně s českým Carrier Command živoucím důkazem toho, že hra může být složitá, komplexní a časově náročná, aniž by tím ztrácela atraktivitu a potenciál oslovit dosti široký okruh hráčů.

Datum vydání: 2013

Divinity: Original Sin (PC) - obrázky, videa

Vývojářům z Larianu jsme udělili jenom jednu nálepku, ale to kvůli jejich malému stánku - dvě by se jim tam asi nevešly. Bez ohledu na to si naše označení za jednu z nej her E3 2012 pohodlně zajistilo i RPG Divinity: Original Sin, které vyráží dech dialogovým systémem v kooperativním režimu, tahovými souboji motivujícími k invenci a řešením ve stylu adventurních hádanek a superinteraktivním světem, kde žádný předmět není jen dekorace, ale k něčemu slouží. Už ze silně rozpracované verze, která se před námi nebála hned několikrát spadnout, prosvítaly svěží nápady a postupy, které by si zasloužily kopírovat nejenom v rámci RPG žánru, ale přiučit by se leccos mohly třeba i adventury a strategie.

Datum vydání: 2013

Carrier Command: Gaea Mission (PC, X360) - preview; obrázky; videa

Můžeme se dušovat, jak na svátek všech svatých, ale k tuzemským hrám budeme mít stejně vždycky bližší vztah. V případě Carrier Command měl ale tento vztah paradoxně za následek mnohem kritičtější pohled na hru, než kdyby pocházela ze zahraničí. Přesto výtvor pražského ramene Bohemia Interactive nepřestává dráždit naši představivost a snová centra v mozku komplexní hratelností a zábavou, která vyvěrá z akční i strategické části. Na výstavě, kde se jedna hra podobá desíti dalším, působil Carrier Command se svým originálním konceptem a jeho kvalitním zpracováním, jako zjev z jiné doby, ve které se vývojáři nebojí dělat něco odlišného, než zrovna frčí. Nemusíme přitom zakrývat, že nám imponuje nově nastolený trend Bohemky, která své hry konzultuje skrze beta a alfa verze s komunitou a následně je podle ohlasu upravuje a ladí.

Datum vydání: 27. září 2012

Halo 4 (X360) - obrázky; videa

Ačkoli to může znít jako nesmysl, Halo 4 pro nás bylo jedním z těch více příjemných překvapení celé letošní E3. Odchodem Bungie pro řadu hráčů celá série skončila, ale my jsme se přesvědčili, že noví tvůrci se pozornosti, která se na ně upřela, nezalekli a nejedou na jistotu. Pravidla série a styčné body herního universa sice mají předepsané, ale s velkým umem je ohýbají k obrazu svému. Netušíme, jak toho dosáhli, ale Halo 4 plynule navazuje na předchozí díly, ale zároveň je jiné – drsnější, ale ne křečovitě; více vojenské, ale ne gumácké; futurističtější, ale ne avatarovské. V této chvíli si netroufneme říci, že noví tvůrci zvládnou vystřihnout stejně majestátní příběhový oblouk jako Bungie, ale v hratelnosti své učitele s velkou lehkostí předbíhají.

Datum vydání: 6. listopad 2012

Forza Horizon (X360) - preview; obrázky; videa

Stále si ještě nejsme jistí, jestli máme tento titul chápat jako odbočku, nebo regulérní pokračování Forza série, ale stejně se nám přednesená vize nových tvůrců z Playground Games zamlouvá. Závodění v otevřeném prostředí má svou vlastní přitažlivost, které však vývojáři slepě nepodlehli a nesnaží se ukutit nápodobu GTA bez příběhu, jako třeba tvůrci série Test Drive Unlimited. Soustředí se jenom na závodění a nenechají vás bezcílně bloumat herním světem, abyste se při hledání závodu unudili k smrti. Napíchali každý kousek silnice adrenalinovými výzvami, a i když přebrali pár prvků z arkádových závodů á la Burnout, tak to s tím nepřehnali, odolali vábení mainstreamu a zachovali hře tvář typickou pro Forza hry.

Datum vydání: 23. říjen 2012

Resident Evil 6 (PC, PS3, X360) - preview; obrázky; videa

Protože bude RESI 6 kontroverzní titul, bylo i samotné zařazení hry do našeho Best of kontroverzní volbou. Zatímco ve vyloženě akčních pasážích hra úspěšně navazuje na pátý díl a zejména v kooperaci umí na jedno nadechnutí nabídnout adrenalin i napětí, v klidnějších pasážích se vrací k odkazu původních dílů série a brnká na nervy jedna báseň - leckdy i nečekanými adventurními postupy. Jestli nakonec RESI 6 u hráčů a kritiků uspěje, bude záležet na poměru dvou uvedených herních složek. Z trojice odlišných herních segmentů, které jsme si na E3 poctivě prošli, se ale zdá, že vývojáři dokázali všechno namíchat ve správném množství a viskozitě. Oproti mírné akční jednotvárnosti jinak solidního pátého dílu se šestka zdá být jasným krokem vpřed, který kupříkladu u Dead Space 3 oproti dvojce prostě nevidíme.

Datum vydání: 2. říjen 2012 pro konzolové verze, PC verze vyjde později

Need for Speed: Most Wanted (PC, PS3, X360, PSV) - preview; obrázky; videa

Někteří fanoušci sice prskají, že NFS už nikdy nebude tím, čím bývalo v minulosti, ale Most Wanted podle nás ukazuje směr, který by mohl odpíchnout, v posledních letech skomírající, sérii zpět na vrchol. Výbušný koktejl mezi NFS a Burnoutem, který namíchali zkušení matadoři z Criterionu, se nám na první pohled zalíbil a jsme si poměrně jistí, že zejména v multiplayeru nás bude Most Wanted bavit. Možná jen malé minus - nad tím názvem mohli v EA tedy trochu víc zapřemýšlet. Tenhle trend pojmenovávání her již existujícími názvy, a bez číslovky, je strašný...

Datum vydání: 1. listopad 2012

Crysis 3 (PC, PS3, X360) - obrázky; videa

EA předváděli na svém stánku dvě FPS, a my jsme se velmi dlouho rozhodovali, které z nich dáme při ocenění přednost. Medal of Honor: Warfighter nakonec těsně prohrál a naší sexy nálepku jsme přilípli na stánek Crysis 3. Chlapci z Cryteku v nás znovu probudili malé kluky, kteří jsou nadšení z nových filmů s Arniem v hlavní roli. Crysis 3 byla navíc jednou z nejlépe vypadajících her letošní E3, a to se na výstavách, kdy máte na hraní jen pár minut, zkrátka musí cenit.

Datum vydání: jaro 2013

Rayman Legends (Wii U) - preview; obrázky; videa

Pro Raymana máme slabost, ale k jeho ocenění nás dotlačilo především jeho pojetí pro Nintendo Wii U. Na nové konzoli se Rayman prezentoval hlavně návykovým kooperativním multiplayerem, ve kterém novým Wii U GamePadem neovládáte samotného Raymana, ale jeho pomocníka. Potěšilo nás, že tato výpomoc není jen symbolická, ale představuje skutečnou výzvu, takže Legends zabaví v multiplayeru skutečně každého. A když k tomu připočteme ještě tradičně skvělý singl... No, vy byste snad odolali?

Datum vydání: zatím neznáme, ale pravděpodobně listopad 2012

Tomb Raider (PC, PS3, X360) - preview; obrázky; videa

Na první pohled vypadá nový Tomb Raider jako naskriptovaná sado-maso úchylárna, na E3 jsme ale konečně zjistili, že za špínou, blátem a krví se skrývá i hra! A ne tak ledajaká. Tomb Raider vypadá úžasně a překvapil nás nejen otevřeným světem (v některých částech hry), ale i robustně vyhlížejícími RPG prvky a atmosférou, která vám nedá vydechnout. Často skloňovanému přirovnání ke Smrtonosné zbrani sice k dokonalosti chybí ještě notná dávka ironického humoru, ale sucharskou povahu nové Laře rádi odpustíme - jen když se s ní bude dobře hrát.

Datum vydání: 5. březen 2013

Nejnovější články