Betaverze Oculus Rift by měla být omezená kusově, snad i cenou a vyloučit nelze, že bude probíhat třeba jen v USA. Betatest Oculu by měl připomínat betu brýlí Google Glass, které se na trh také dostávaly (a pořád dostávají) postupně, za vysokou cenu, v omezených dodávkách a jen v některých částech světa.
Oculus VR by si v betě vyzkoušela zájem "běžných" lidí, byť by to byla stále záležitost spíše pro nadšence. Pokud by se postup osvědčil, mohli bychom se finální verze Oculus Rift skutečně dočkat už ke konci roku 2015. Cena verze pro běžný prodej by se podle spoluzakladatele Oculus VR měla pohybovat mezi 200 - 400 dolary.
Aktuální Oculus Rift DK2, o kterém nedávno psal Honza, je oproti první vývojářské verzi velkým krokem kupředu, ale finální verze půjde pochopitelně ještě dál. Palmer Luckey už v minulosti naznačoval že se rozlišení i obnovovací frekvence výrazně zvýší, zatímco latence půjde strmě dolů.
Na virtuálním headsetu nepracují jen v Oculus VR. Sony vyvíjí Project Morpheus, Valve bastlí svůj (prý úžasný) prototyp a pár dalších firem taky nezůstává pozadu. Nejblíž k masově dostupné virtuální realitě má Samsung (a Oculus VR), který nedávno představil Gear VR - bezdrátový headset, do kterého zasunete telefon Galaxy Note 4.
Gear VR by neměla být technologická zajímavost pro chvilkové pobavení. Samsung má spousty prostředků a dostatečnou sílu na to, aby technologii protlačila na trh. Na vývoji Gear VR navíc Samsung spolupracuje s Oculus VR a šušká se, že o koupi Oculus VR měl zájem právě Samsung. Vše prý vypadalo jako hotová věc, než Facebook Samsung přeplatil.
Virtuální realitu vlastně letos předvedl i Google, i když v jeho případě to byla spíš vtipná hračka pro účastníky konference I/O - virtuální realita postavená na telefonu a kartonu. Bez debat jde ale o nejdostupnější formu virtuální reality a kdo ví, třeba má Google s kartonem větší plány, například na trzích, kde masivní přechod na smartphony teprve začíná.